ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Body Cardio آشنا شوید؛ ترازویی که می تواند میزان سلامت قلب و عروق را بررسی کند

کمپانی Withings که شهرت زیادی در صنعت محصولات الکتریکی داشته و چندی پیش با قیمت 191 میلیون دلار از سوی نوکیا خریداری شد، به تازگی ترازوی جدیدی به نام Body Cardio عرضه کرده که نه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

کمپانی Withings که شهرت زیادی در صنعت محصولات الکتریکی داشته و چندی پیش با قیمت 191 میلیون دلار از سوی نوکیا خریداری شد، به تازگی ترازوی جدیدی به نام Body Cardio عرضه کرده که نه تنها قادر به اندازه گیری وزن بوده، بلکه با بررسی سرعت پمپاژ خون، میزان سلامت قلب و عروق را نیز اندازه گیری می کند.

ترازوی مورد اشاره تنها 18 میلی متر قطر دارد و از صفحه ای تخت بدون هیچ پایه ای ساخته شده که استفاده از آن روی هر سطحی، چه فرش و چه زمین سفت را میسر می سازد. باتری این ترازو هم عمری طولانی دارد و تنها لازم است که یک بار در سال، به شارژ آن بپردازید.

Withings به همراه ترازوی مذکور، اپلیکیشنی برای موبایل های هوشمند عرضه نموده که اطلاعات مورد نیاز کاربر از طریق آن دریافت می شود. خریدار می تواند وزن، شاخص توده بدنی و ساختار بدنی خود (شامل میزان چربی، عضلات، آب و استخوان) را اندازه گیری کرده و به مرور زمان به مقایسه آمار بپردازد. با این حال شاید کلیدی ترین قابلیت ترازوی مورد اشاره، امکان اندازه گیری «سرعت موج ضربان» (Pulse Wave Velocity) باشد که سرعت حرکت خون در بدن را محاسبه می کند.

withings-body-cardio-scale-2016-06-07-03

کمپانی Withings می گوید که با اندازه گیری سرعت حرکت خون، می توان به دیدگاهی کلی درباره وضعیت سلامت رسید. اگر سرعت حرکت خون در بدن شما بالا باشد، نشان می دهد که در خطر ابتلا به فشار خون یا بیماری های قبلی و عروقی قرار دارید. اما اگر خون با سرعت نسبتا کمتری حرکت کند یعنی شریان های انعطاف پذیر بیشتری داشته و در وضعیت سلامتی مناسبی به سر می برید.

اما تمام این محاسبات چگونه در حالی انجام می شود که کاربر صرفا پای خود را روی ترازو قرار داده است؟ Body Cardio می تواند تغییراتی کوچک در وزن بدن هنگام باز شدن دریچه های آئورت ها را اندازه گرفته و آنها را ثبت کند. ضمنا الکترودهای کوچکی در بدنه ترازو تعبیه شده اند که حرکت خون در پا را ردیابی می کنند. بنابراین با اندازه گیری مدت زمانی که به طول می انجامد تا خون از قلب به کف پا برسد، سرعت گردش خون به دست می آید.

withings-body-cardio-scale-2016-06-07-02

علاوه بر همه این ها، Withlings گفته که اطلاعات به دست آمده از کاربران را به صورت ناشناس جمع آوری کرده و آنها را مورد تحلیل قرار می دهد. در نهایت این اطلاعات در اختیار محققین، بیمارستان ها و کاردیولوژیست ها (متخصصین قلب و عروق) قرار می گیرد تا میزان تاثیر سرعت حرکت خون بر قلب و عروق در طولانی مدت، به صورت پیشرفته تر بررسی گردد.

ترازوی Body Cardio با قیمت 180 دلار به فروشگاه های Withlings و اپل استور عرضه شده و در دو رنگ سفید و مشکلی موجود است. با این حال Withlings نسخه ای ارزان تر نیز برای آن در نظر گرفته که از قابلیت اندازه گیری سرعت حرکت خون بی بهره بوده و برچسب قیمت 130 دلاری را حمل می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • کیارش
    کیارش | ۲۰ خرداد ۱۳۹۵

    دوستان یکی بانی بشه از اینا وارد کنه. ما بخیرم

مطالب پیشنهادی