ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

فرایند دردناک نیش خوردن و مکیده شدن خون بدن توسط پشه [تماشا کنید]

پشه ها حشراتی کوچک هستند که بیش از هر جاندار دیگری روی این کره خاکی مرتکب قتل می شوند و در گسترش بیماری و آزار و اذیت انسان نقش دارند. علت هم به سیستم سوزنی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

پشه ها حشراتی کوچک هستند که بیش از هر جاندار دیگری روی این کره خاکی مرتکب قتل می شوند و در گسترش بیماری و آزار و اذیت انسان نقش دارند. علت هم به سیستم سوزنی شکل و پیچیده ای باز می گردد که این موجود برای نیش زدن و مکیدن خون مان مورد استفاده قرار می دهد.

اما اینکه پشه ها چطور عمل نیش زدن را انجام می دهند ممکن است برایتان جالب باشد؛. پوزه دراز پشه از شش بخش منشعب شاخک مانند تشکیل شده که دوتایشان به دندانه های تیزی مجهز شده اند و جانور از آنها برای باز کردن سطح پوست ما استفاده می کند؛ دو شاخک دیگر نیز حکم پایه و تکیه گاه را دارند و پشه با آنها پوست را در جایش ثابت می کند؛ یک محور لابروم نیز وجود دارد که به دنبال رگ های خونی می گردد و خون را از آنها می کشد و در نهایت شاخک دیگری که بزاق دهان پشه را به درون بدن ما میفرستد تا خون همچنان جریان داشته باشد.

این تمام کاری بود که شش شاخک مختلف روی پوزه انجام می دهند تا خون را از درون بدنمان به بیرون بکشند.

بخش آخر که هایپوفارنکس نامیده می شود به همراه بزاقی که از آن خارج می شود همان قسمتی است که باعث خارش می گردد و ویروس ها و انگل های خطرناکی نظیر زیکا و مالاریا را پخش می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • سجاد پروینی
    سجاد پروینی | ۲۰ خرداد ۱۳۹۵

    سلام لطفا پیگیری کنید لینک ویدیو ها رو اپ نمیاد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی