ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت حفظ باتری اپرا از فاز بتا خارج و در اختیار کلیه کاربران دسکتاپ قرار گرفت

با وجود این که سال ها از دوران طلایی اپرا می گذرد، اما این مرورگر همچنان طرفداران وفادار خود را دارد و هنوز هم فراموش نکرده ایم که شرکت های کمی توانسته اند همانند این کمپانی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

با وجود این که سال ها از دوران طلایی اپرا می گذرد، اما این مرورگر همچنان طرفداران وفادار خود را دارد و هنوز هم فراموش نکرده ایم که شرکت های کمی توانسته اند همانند این کمپانی به رشد بازار مرورگرها کمک کنند. همان طور که می دانید، چند روز پیش اپرا در بیانیه ای اعلام کرد نسخه جدید مرورگرشان توانایی کاهش مصرف باتری لپ تاپ ها را دارد.

امروز بالاخره خارج شدن این قابلیت از فاز بتا تأیید شد و تمامی دارندگان آخرین نسخه اپرا روی ویندوز، لینوکس و مک هم اکنون می توانند از آن استفاده کنند. برای راه اندازی حالت کاهش مصرف باتری یا Power Saving راه بسیار ساده ای در پیش دارید.

opera-web

اگر مرورگر تشخیص دهد که لپ تاپ به شارژر وصل نبوده و از باتری استفاده می کند، آیکن کوچکی جلوی نوار آدرس ظاهر شده و به شما پیشنهاد فعال سازی این قابلیت را می دهد.  عملکرد Power Saving هم بدین صورت است که هنگام راه اندازی، فعالیت تب های پس زمینه کاهش یافته، پلاگین های بلا استفاده متوقف شده و انیمیشن های تم مرورگر هم به صورت موقت غیر فعال می شوند.

تمامی این عوامل دست به دست هم می دهند تا مصرف باتری کاهش پیدا کند. بر اساس تست های خود اپرا، با فعال سازی این قابلیت عمر باتری نسبت به مرورگرهای دیگر مانند کروم پنجاه درصد افزایش می یابد. البته افزونه مسدود کننده تبلیغاتی آن ها هم که در گذشته معرفی شده بود، خود به تنهایی تاثیر زیادی در این روند دارد. آخرین بیلد توسعه دهندگان اپرا برای دسکتاپ را می توانید همین حالا با مراجعه به وبسایت این کمپانی دانلود کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی