ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قاب پرینت شده سه بعدی که امکان اجرای اندروید روی آیفون را فراهم می کند

نیک لی توسعه دهنده ایست که به خاطر اجرای سیستم عامل های عجیب و غریب (از جمله ویندوز 95 روی اپل واچ) روی گجت های تولیدی اپل به اعتبار و شهرت خوبی برای خود دست ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

نیک لی توسعه دهنده ایست که به خاطر اجرای سیستم عامل های عجیب و غریب (از جمله ویندوز 95 روی اپل واچ) روی گجت های تولیدی اپل به اعتبار و شهرت خوبی برای خود دست یافته است.

او در جدیدترین تجربه خود تصمیم گرفته نسخه کاملی از اندروید را روی آیفون اجرا نماید و برای این منظور از یک قاب ویژه پرینت شده سه بعدی استفاده نمود.

لی در این تجربه، پروژه متن باز اندروید (موسوم به AOSP) را کلون کرده و نسخه سفارشی سازی شده ای از اندروید مارشملو را که بتواند روی آیفون اجرا نماید، تهیه کرد.

در مرحله بعد، این توسعه دهنده، یک قاب متناسب با موبایل خود را با استفاده از پرینترهای سه بعدی ساخت و آن را با بورد، باتری، مبدل بوست و مقاومت الکتریکی که قبلا تهیه کرده بود، یکپارچه سازی نمود تا یک قاب سبک و جمع و جور بسازد. در ابتدا محصول کار او ظاهری حجیم پیدا کرد و بیشتر به موبایل های آجر مانندی شباهت داشت که 15 سال پیش در فروشگاه ها پیدا می شدند.

iphone-ios-android-hack-tendigi-nick-lee-1.0

اما لی بعد از ساده سازی طرح خود، توانست محفظه یا قابی را طراحی کند که ابعادش از پاوربانک ها فراتر نمی رفت. او همچنین تعدادی منفذ را برای قرار گرفتن پورت های HDMI و USB روی آن تعبیه کرد و یک درگاه کارت حافظه اس دی هم برایش در نظر گرفت.

در ویدئویی که لی روی یوتوب منتشر کرده، ظاهرا یک صفحه نازک پلاستیکی نیز بعد از اتمام کار روی قطعات داخلی قاب قرار داده می شود و سپس آیفون روی آن قرار می گیرد.

به نظر می آید که این توسعه دهنده با استفاده از نسخه سفارشی سازی شده ای از اپلیکیشن Tendigi توانسته اندروید را روی صفحه هوم آیفون بوت کند. لازم است اضافه نمایم Tendigi نام شرکتی است که در زمینه طراحی و توسعه موبایل فعالیت دارد، دفتر اصلی اش در بروکلین است و آقای لی هم به عنوان مدیر ارشد فناوری در آن فعالیت می کند.

لی برای برقراری ارتباط میان آیفون و قاب طراحی شده اش از اپلیکیشن iOSی استفاده کرد که توسط این استودیو توسعه یافته بود و با استفاده از آن موفق شد نسخه سفارشی شده از اندروید را روی نمایشگر یک دستگاه آیفون 6 اس بارگذاری نماید.

کلیه فرایند کاری که در اینجا به آن اشاره گردید ممکن است روزها زمان ببرد و آنطور که لی می گوید، دست آخر هم نتیجه عملیاتی مطلوب را به دست نخوهید آورد، با این همه عجیب و غریب بودن اجرای اندروید روی آیفون آنقدر جذابیت داشت که او دست به چنین کاری بزند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mostoul
    Mostoul | ۱۹ خرداد ۱۳۹۵

    واقعا دمش گرم فوق العاده بود . اینکه تو خود سیستم عامل اندروید رو بوت کرده شگفت‌انگیز هست

مطالب پیشنهادی