ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل راه حلی برای القای حس حضور در محیط واقعیت مجازی یافته است

در حالی که مهندسان گوگل سخت مشغول توسعه پلتفرم واقعیت مجازی Daydream هستند، کمپانی ساکن مانتین ویو اخیراً کلیپ هایی از مفاهیم ابتدایی و نسخه های آزمایشی پلتفرم خود منتشر کرده است. گوگل می گوید ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۵

در حالی که مهندسان گوگل سخت مشغول توسعه پلتفرم واقعیت مجازی Daydream هستند، کمپانی ساکن مانتین ویو اخیراً کلیپ هایی از مفاهیم ابتدایی و نسخه های آزمایشی پلتفرم خود منتشر کرده است. گوگل می گوید که آخرین دستاوردشان برای حل مشکل «چگونگی نمایانی کاربران در محیط مجازی»، راه حلی ساده به نام Googly Eyes است.

«راب جاگناو» (Rob Jagnow)، یکی از مهندسین بخش نرم افزار پروژه واقعیت مجازی گوگل به تازگی در پستی توضیح داده که می توان آواتار کاربران در محیط واقعیت محازی را به شکلی کارتونی در آورد و در عین حال، «عواطف و احساسات مختلف، مقاصد متعدد و برخی از رفتارهای معمول اجتماعی را به نمایش گذاشت.»

به ادعای جاگناو، با شبیه سازی سه بعدی هدست واقعیت مجازی کاربر و قرار دادن تصاویر کارتونی Googly Eyes روی آن، به راحتی می توان مشکل نمایش دادن آواتارها و تعامل کاربران با یکدیگر را برطرف نمود. وی توضیح می دهد: «چشمان به مردم کمک می کنند تا جایی مشخص را مشاهده کرده و به مکالمه بپردازند، اما چشمان همچنین می توانند با استفاده از آواتارهایی ساده، احساس مکالمه حضوری را منتقل کنند.»

جاگناو ادامه می دهد: «با ترکیب کردن این با دو دست و مکالمه صوتی که از محلی خاص در محیط مجازی پخش می شود، می توان نوعی حس مشترک حضور در کنار یکدیگر را به وجود آورد.» جاگناو ترجیح داده به جای توضیح بیشتر، دو ویدیو با مخاطبان به اشتراک بگذارد که منظور وی را به شکلی دقیق تر و واضح تر مشخص می نمایند. همان طور که می توان مشاهده کرد، نتیجه کار گوگل به شکلی تعجب برانگیز، خوب از آب در آمده و تاثیر چشمان در انتقال اطلاعات را به وضوح نمایان می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی