ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نهایی شدن همکاری شاتل و رایتل برای اپراتوری مجازی شبکه تلفن همراه

به نظر می رسد قرارداد همکاری شرکت شاتل با اپراتور سوم موبایل نهایی شده تا به این طریق اولین MVNO یا اپراتور مجازی شبکه تلفن همراه ایران مشخص شود. اپراتور مجازی شبکه ی تلفن همراه (Mobile ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۱۵

به نظر می رسد قرارداد همکاری شرکت شاتل با اپراتور سوم موبایل نهایی شده تا به این طریق اولین MVNO یا اپراتور مجازی شبکه تلفن همراه ایران مشخص شود. اپراتور مجازی شبکه ی تلفن همراه (Mobile Virtual Network Operator) نوعی اپراتور تلفن موبایل است که خودش عملاً امکانات فیزیکی ارسال مکالمات و داده‌ را در اختیار ندارد. این نوع اپراتور با بستن قرارداد با یک اپراتور دیگر که دارای امکانات فیزیکی ارسال مکالمات و داده‌ است، این خدمات را بصورت عمده خریداری، سپس با نشان تجاری و برند خود به خرده‌ فروشی این خدمات در بازار اقدام می کند.

اما اگر در این فکر هستید که اپراتور های فعلی با وجود تسلط هر یک بر بخشی از بازار، چرا باید شبکه ی خود را در اختیار اپراتور های مجازی و جدید بگذارند، باید در پاسخ گفت اپراتور مجازی تلفن همراه، با ایجاد فرصت‌ های جدید در بازارهای کوچک و خاص و با ارائه ی سرویس‌ های متنوع و جذاب، سبب افزایش ترافیک اپراتور های میزبان و سود آوری برای آنها می‌ شوند. همان گونه که ذکر شد معمولاً تمرکز اپراتورهای مجازی بر بازارهای کوچک و خاص با مشتریان ویژه است.

بحث اپراتور مجازی موبایل در کشور ما بر می گردد به اواخر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳. از آن زمان تا کنون بحث های کارشناسی و تعاملات گسترده ای میان اپراتور های تلفن همراه، رگولاتوری و متقاضیان MVNO در جریان بوده است. در نتیجه ی این مذاکرات و براساس اظهارات رسمی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ظاهراً تاکنون  به ۱۶ متقاضی اپراتور مجازی موبایل موافقتنامه ی اصولی ارائه شده است.

این شرکت‌ ها براساس قانون ۶ ماه فرصت دارند تا قرارداد نهایی خود با اپراتورهای موبایل را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه کنند. به همین دلیل انتظار می رود این ۱۶ متقاضی اپراتوری مجازی موبایل، شدیداً در حال مذاکره با اپراتور های فعلی شبکه ی موبایل کشورمان باشند.

در همین راستا امروز در حاشیه ی مراسم «امضای تفاهم‌ نامه ی اپراتور های اینترنتی جهت کاهش تعرفه ی ترافیک داخلی برای کاربران نهایی» مدیرعامل شرکت رایتل با اشاره به روند مذاکراتش با ۶ دارنده ی موافقت اصولی اپراتوری مجازی موبایل، اظهار کرد: «رایتل با شاتل در این زمینه به توافق رسیده و ظرف یکی دو هفته ی آینده قرارداد این همکاری امضا و تبادل می‌ شود».

صدری اظهار داشته از وقتی موضوع MVNOها مطرح و موافقت‌ های اصولی متقاضیان صادر شده، رایتل با ۶ شرکت مذاکره داشته است. وی افزوده: «در حال حاضر قراردادمان با شاتل نهایی شده و با بانک سامان و های‌وب نیز در حال نهایی شدن است. با فناپ هم مذاکراتی داشتیم که احتمال می‌ رود قرارداد با این شرکت هم نهایی شود».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • مهرداد
    مهرداد | ۲۱ خرداد ۱۳۹۵

    رایتل چه دست و پایی میزنه بیاد بالا.با هر رانت و روشی که باشه

  • سعید
    سعید | ۲۰ خرداد ۱۳۹۵

    رایتلیا جان عزیزتون هرکاری میکنید سرعت رایتلم به فنا ندید که اگه به فنا بره من یکی ایرانسلی میشم چون فقط بخاطر سرعت بالاش رایتلی هستم.

  • بهداد
    بهداد | ۱۹ خرداد ۱۳۹۵

    معنی واقعیش اینه که همون پهنا رو که باید با قیمت پایینتری به دست مصرف کننده میرسید رو میدن به شاتل که همه میدون کیا هستن تا جیباشون پر بشه و بعنوان یه دلال بدون هیج مریتی البته غیر از کنترل بیشتر

مطالب پیشنهادی