ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال مجهز بودن گلکسی نوت بعدی به اسکنر عنبیه چشم قوت گرفت

تا به امروز بارها گفته شده که کمپانی سامسونگ قصد دارد در گلکسی نوت بعدی، از تکنولوژی تشخیص عنبیه چشم استفاده کند. دلیل انتشار این شایعه، علامت تجاری ثبت شده از سوی سامسونگ، لو رفتن ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

تا به امروز بارها گفته شده که کمپانی سامسونگ قصد دارد در گلکسی نوت بعدی، از تکنولوژی تشخیص عنبیه چشم استفاده کند. دلیل انتشار این شایعه، علامت تجاری ثبت شده از سوی سامسونگ، لو رفتن اسکرین شات هایی از این تکنولوژی و معرفی گلکسی تب Iris بوده که به صورت انحصاری و به همراه اسکنر عنبیه چشم برای استفاده نهادهای دولتی توسعه یافته است.

اما اخیراً و در همین راستا اسکرین شات جدیدی به فضای مجازی درز کرده که گفته می شود از یکی از برنامه های بتای سامسونگ به دست آمده. با ترجمه متن این اسکرین شات متوجه می شویم که پاپ آپ نمایش داده شده، از کاربر می خواهد تا مرحله شناسایی با اثر انگشت را پشت سر بگذارد. در پایین این نوشته نیز سه گزینه کنسل، استفاده از رمز عبور به جای اثر انگشت و در نهایت، شناسایی از طریق سنسور تشخیص عنبیه چشم را می توان مشاهده کرد.

iris-sam

باید توجه داشت که ابعاد تصویر، به هیچ وجه با تبلت گلکسی Iris سازگاری ندارد و بنابراین، اسکرین شات مورد بحث احتمالا از سخت افزار اندرویدی دیگری که توسط سامسونگ توسعه می یابد، به دست آمده.

در حال حاضر می توان حدس زد این تصویر مربوط به گلکسی نوت 6 باشد که بنابر شایعات قبلی، احتمالاً گلکسی نوت 7 نام خواهد گرفت. اگر نگاهی به تاریخچه موبایل های نوت سامسونگ بیندازیم، خواهیم دید که سامسونگ از گلکسی نوت به عنوان پلتفرمی برای ارائه سخت افزارها و تکنولوژی های جدید استفاده کرده؛ پس بعید نیست که در نوت بعدی، شاهد حضور اسکنر عنبیه چشم نیز باشیم.

با این همه، منبعی که خبر را به انتشار رسانده می گوید شاید سامسونگ ابتدا اسکنر عنبیه چشم را به یکی از موبایل های سری گلکسی A خود بیاورد و سپس به سراغ اسمارت فون های پرچمدارش برود. در هر حال، دیگر زمان زیادی تا معرفی و عرضه گلکسی نوت بعدی باقی نمانده و در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری از فبلت کره ای ها منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی