ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با THOR آشنا شوید؛ موبایلی مفهومی و ماژولار

طراحی ماژولار را شاید بتوان آخرین دستاورد صنعت موبایل های هوشمند برشمرد که اخیراً مورد توجه بسیاری از کمپانی های فعال در این حوزه قرار گرفته است. بعد از عرضه موبایل ماژولار LG G5 (بررسی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

طراحی ماژولار را شاید بتوان آخرین دستاورد صنعت موبایل های هوشمند برشمرد که اخیراً مورد توجه بسیاری از کمپانی های فعال در این حوزه قرار گرفته است. بعد از عرضه موبایل ماژولار LG G5 (بررسی دیجیاتو)، حالا گفته می شود که موبایل Moto Z موتورولا هم از این سبک طراحی پیروی می کند و از سوی دیگر، گوگل و ZTE هم سخت مشغول کار روی پروژه های «آرا» و «Eco-Mobius» هستند.

حالا و در همین راستا وب سایت Designed by Hege که شهرت زیادی در ارائه طرح های مفهومی از موبایل های هوشمند دارد، اخیرا از پروژه ای کانسپت به نام THOR رونمایی کرده که موبایلی با قابلیت شخصی سازی تمام قطعات را به نمایش می گذارد. طراح این اسمارت فون می گوید که مخاطبان می توانند بخش های مختلف دستگاه را مورد بازبینی قرار داده و تقریبا تمام اجزای آن را دستخوش تغییر کنند.

ماژول های این موبایل را می توان با کشیدن اهرمی کوچک در یکی از لبه های آن بیرون آورد و با ماژولی دیگر جایگزین کرد؛ تصاویری نیز در پایین مطلب قرار گرفته که این روند را به شکلی واضح تر توضیح می دهد. Hege در حال حاضر سه اندازه برای این موبایل طراحی کرده که به ترتیب از کوچک به بزرگ MidTower ،MiniTower و Big Tower نام گرفته اند.

MiniTower از نمایشگری 4.7 اینچی بهره می برد، در حالی که مدل های بزرگ تر به ترتیب به نمایشگرهای 5 و 5.5 اینچی مجهز شده اند. طراح این موبایل ها افزوده که می توان لبه های بالا و پایین را نیز تغییر داد و از قطعاتی با جنس پلاستیک، فلز و شیشه به جای شان استفاده نمود.

بدیهی است که طرح ارائه شده از سوی Hege صرفا حالت مفهومی دارد و بعید است که حداقل در آینده نزدیک شاهد عرضه موبایلی با مشخصات ذکر شده در آن به بازار باشیم. البته دیگر بر کسی پوشیده نیست که صنعت اسمارت فون ها با سرعتی بسیار زیاد در حال پیشرفت است و شاید بالاخره یک روز موبایلی مشابه این طرح توسعه یافته و ارائه گردد.

THOR-modular-smartphone-concept_1
برای مشاهده تصاویر در اندازه بزرگ روی آنها کلیک کنید.

THOR-modular-smartphone-concept_2 THOR-modular-smartphone-concept_3 THOR-modular-smartphone-concept_4 THOR-modular-smartphone-concept_5 THOR-modular-smartphone-concept_6 THOR-modular-smartphone-concept_7 THOR-modular-smartphone-concept_8

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی