ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«فیل شیلر» و اشاره به تغییر در مدل تجاری اپ استور و افزایش درآمدهای توسعه دهندگان

در کنفرانس WWDC که هفته آینده برگزار می شود، کمپانی اپل قصد دارد از دگرگونی هایی قابل توجه پرده بردارد که بر نحوه تعامل کاربران و توسعه دهندگان با فروشگاه رسمی اپلیکیشن این شرکت موسوم به ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

در کنفرانس WWDC که هفته آینده برگزار می شود، کمپانی اپل قصد دارد از دگرگونی هایی قابل توجه پرده بردارد که بر نحوه تعامل کاربران و توسعه دهندگان با فروشگاه رسمی اپلیکیشن این شرکت موسوم به "اپ استور" اثر گذار خواهند بود. بر طبق گفته های «فیل شیلر»، معاون ارشد واحد بازاریابی کمپانی مورد بحث، این شرکت در تلاش است از شیوه ی ارائه ی بازخورد در مورد تجربه ی کاربری اپ ها گرفته تا فرآیند یافتن اپلیکیشن های تازه را به شکل جدی بهبود بخشد. اما مهم ترین تغییر در اپ استور باز می گردد به تحولات در مدل تجاری آن، که اجازه می دهند از این پس توسعه دهندگان برای هر نوع اپلیکیشنی از کاربران حق اشتراک ماهیانه دریافت نمایند.

در همین راستا وبسایت «ورج» در گزارشی آورده که درآمد حاصل از هر اپ به صورت ۷۰ به ۳۰ میان توسعه دهنده و فراهم کننده ی بستر عرضه ی محصول یا همان اپل تقسیم خواهد شد، اما اگر اپلیکیشنی بتواند کاربران خود را بیش از یکسال حفظ نماید -و از آنها حق اشتراک دریافت کند- در عوض این دسته از کاربران ۸۵ درصد از درآمد را تصاحب کرده و مابقی، یعنی فقط ۱۵ درصد از سود حاصله به اهالی کوپرتینو تخصیص پیدا می کند. شیلر در میان صحبت های خودش با صراحت اظهار داشته که ما اکنون قصد داریم این مدل را در رابطه با تمامی دسته بندی های محصولات نرم افزاری، حتی بازی ها نیز اعمال کنیم.

در این بین و مطابق آنچه در وبسایت «LoopInsight» آمده، توسعه دهنده قادر خواهد بود میزان حق اشتراک دریافتی را از میان ۲۰۰ گزینه ی مختلفی برگزیند که در نظر گرفته شده اند و ضمناً این امکان برای اش وجود دارد که رقم حق اشتراک برای یک اپ را بر اساس منطقه ای که کاربر در آن ساکن است سفارشی کند.

با چنین راهکاری احتمالاً بسیاری از تولید کنندگان اپلیکیشن ترغیب خواهند شد به جای دریافت یک مبلغ کلی برای ارائه ی اپ شان به سمت مدل جدید حرکت کرده و در عوضِ دریافت حق اشتراک ماهیانه فرآیند توسعه را تسریع کرده و مرتباً امکانات بیشتری را به خدمات گیرندگان خود عرضه نمایند. از سوی دیگر با کاهش درآمدهای اپل به خاطر منفی شدن نرخ رشد فروش آیفون، این شرکت هم این فرصت را پیدا کرده تا درآمدی ثابت را از تعداد زیادی از کاربران فروشگاه نرم افزاری اش کسب نماید و به این شکل کسری های خود را تا حدی جبران کند.

شیلر خاطر نشان ساخته که اپل برای نخستین بار قصد دارد وقتی کاربری موضوعی را در فروشگاه اپلیکیشن های این برند جستجو می کند در میان نتایج جستجو تبلیغاتی را به نمایش درآورد. معاون ارشد واحد بازاریابی برند اول جهان، البته تاکید دارد راهکاری را اتخاذ کرده اند تا انصاف برقرار باشد و تبلیغات سبب سرخوردگی توسعه دهندگان نگردند.

در مبحث فرآیند بررسی اپ ها از سوی اپل و قرار گرفتن آنها روی اپ استور هم سعی شده امور تسریع شود و از این به بعد بیش از نیمی از اپلیکیشن های متقاضی ورود به فروشگاه ظرف کمتر از ۲۴ ساعت بررسی خواهند شد و ۹۰ درصد موارد باقی مانده هم به ۴۸ ساعت زمان جهت تائید یا رد صلاحیت عرضه نیاز دارند.

آقای شیلر در پایان سخنان خود از اتخاذ راهکارهایی تازه، برای افزایش ترافیک فروشگاه اپلیکیشن برند متبوع خود سخن گفته است، بر طبق آنچه فیل شیلر اظهار نموده بناست تا از این پس وقتی کاربری در صفحه ی مرتبط به یک اپ قدری فشار بیشتری روی نمایشگر دیوایس وارد کرده و منوی حاصل از فناوری لمس سه بعدی ظاهر می گردد در میان گزینه های این منو یک گزینه ی به اشتراک گذاری نیز در اختیار داشته باشد و از طریق آن بتواند اطلاعات و جزئیات یک اپ را به همراه لینک دانلود آن در شبکه های مختلف اجتماعی منتشر نماید. البته ناگفته نماند که ظاهراً این یکی از راهکارها است و موارد دیگری نیز وجود دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی