ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل Phab2 از لنوو از پروژه تانگو
تکنولوژی

معرفی اسمارت فون Phab2 Pro از لنوو؛ اولین موبایل از پروژه تانگو

کمپانی لنوو بالاخره به وعده خود عمل کرد و امشب با معرفی نسل دوم تلفن هوشمند Phab، از اولین موبایل مجهز به فناوری «پروژه تانگو» برای تحقق واقعیت افزوده پرده برداشت. گوگل چند سال پیش اولین دموی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۲:۲۰

کمپانی لنوو بالاخره به وعده خود عمل کرد و امشب با معرفی نسل دوم تلفن هوشمند Phab، از اولین موبایل مجهز به فناوری «پروژه تانگو» برای تحقق واقعیت افزوده پرده برداشت.

گوگل چند سال پیش اولین دموی خود را در خصوص تلفنی مجهز به دوربین ها و حسگرهای مخصوص جهت نقشه برداری از محیط اطراف، به نمایش گذاشته بود. حالا Phab2 Pro بالاخره توانست آن وعده ها را عملی سازد و تکنولوژی واقعیت افزوده را در قالب یک موبایل عرضه کند.

گوگل و لنوو مدت زیادی است که برای تولید این موبایل با یکدیگر همکاری داشته اند و حالا نیز قرار است با کمک هم برای تولید اپلیکیشن های مختلف جهت استفاده از قابلیت منحصر به فرد Phab2 Pro تلاش نمایند. در این راه علاوه بر توسعه دهندگان، دانشمندان و حتی کمپانی های دیگر نیز به این دو شرکت یاری خواهند رساند.

دو دوربین تعبیه شده در بدنه پشتی، به Phab2 Pro این امکان را می دهد که موقعیت خود را در فضای سه بعدی «ببیند». ضمن این که سنسورهای موجود نیز می توانند در هر ثانیه ۲۵۰ هزار بار محیط اطراف را پایش کنند.

در شرایط فعلی محتوای زیادی برای بهره گیری از قابلیت های این تلفن هوشمند جدید موجود نیست، اما گوگل با کمک لنوو توانسته چند اپلیکیشن برای تجربه واقعیت افزوده فراهم کند. از جمله راهنمای گردش در موزه های مختلف، بازی Woorld و البته یک نرم افزار برای چینش مجازی مبلمان منزل قبل از خریداری آنها. جف مردیت (Jeff Meredith) به عنوان معاون ارشد کمپانی لنوو معتقد است که در سال های آینده تکنولوژی واقعیت افزوده به مانند GPS همه گیر خواهد شد.

لنوو علاوه بر این که موفق شده تمام سخت افزار لازم برای تحقق واقعیت افزوده را در ابعادی معقول در Phab2 Pro جای دهد، بلکه یک باتری ۴۰۵۰ میلی آمپر ساعتی را نیز برای اطمینان از تامین نیروی مورد نیاز دوربین ها و سنسورها تدارک دیده است. به علاوه این که این تلفن هوشمند از قابلیت ضبط صدای ۵.۱ کاناله فراگیر با تکنولوژی Dolby Atmos برخوردار است.

تمام این ویژگی های جذاب به همراه اندروید مارشملو با برچسب قیمت ۵۰۰ دلاری روانه بازار خواهد شد.

وظیفه امور پردازشی در Phab2 Pro به عهده چیپست هشت هسته ای اسنپدراگون ۶۵۲ گذاشته شده و ۴ گیگابایت رم آن را همراهی می کند. ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش از طریق درگاه میکرو اس دی، در اختیار شماست تا با خیال راحت به فیلمبرداری با بهترین کیفیت بپردازید. نمایشگر مجهز به تکنولوژی «انطباقی» (Assertive) با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ نیز این تجربه جذاب را تکمیل خواهد کرد.

لنوو نسخه های معمولی سری Phab2 را در حدود ماه سپتامبر روانه بازار می کند، اما قرار است نسخه Phab2 Pro با فناوری پروژه تانگو، در اواخر سال میلادی، و در ابتدا تنها از طریق فروشگاه های Lowe's و Best Buy، عرضه شود. باید خاطر نشان کرد که لنوو از دو موبایل Phab 2 و Phab 2 Plus نیز طی کنفرانس خود رونمایی به عمل آورده که ورژن ارتقایافته مدل های Phab سال گذشته به شمار رفته، به نمایشگری 6.4 اینچی با بدنه فلزی مجهز بوده و با قیمتی ارزان به دست مشتریان خواهند رسید.

phab2-pro-1-1 phab2-pro-4-1 phab2-pro-5-1 phab2-pro-2-1 phab2-pro-3-1

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی