ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه با پاک کردن حافظه نهان آیفون، مشکلات اپ استور را بر طرف کنیم؟

هر چند وقت یک بار برای اپلیکیشن های شما به روز رسانی هایی جدید عرضه می شوند که باید آن ها را از اپ استور دانلود کنید. در صورتی که در تنظیمات دیوایس اپل تان گزینه آپدیت ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

هر چند وقت یک بار برای اپلیکیشن های شما به روز رسانی هایی جدید عرضه می شوند که باید آن ها را از اپ استور دانلود کنید. در صورتی که در تنظیمات دیوایس اپل تان گزینه آپدیت خودکار را روشن کرده باشید، با اتصال به اینترنت دیتا و یا وای فای، تمامی اپ ها به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به دخالت شما به روز خواهند شد. با این حال، هر از گاهی اپ استور با مشکلاتی مواجه می شود که به موجب آن، دانلود آپدیت ها مطابق انتظار پیش نخواهند رفت.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بی صبرانه منتظر عرضه آپدیت اپلیکیشنی باشید، اما با وجود عرضه جهانی آخرین به روز رسانی، هر چقدر هم که صبر می کنید در منوی آپدیت های اپ استور آن را نمی بینید! گه گداری هم کلید های آپدیت خاکستری می شوند و شما قادر به فشردن آن ها نخواهید بود. یکی دیگر از مشکلات شایع، باقی ماندن اپلیکیشن در لیست آپدیت ها حتی پس از دریافت به روز رسانی آن است. گاهی هم مشکلاتی برای رابط کاربری اپ استور ایجاد می شود، مثلا نوار ابزار جستجو کاملا ناپدید شده، صفحات به کندی باز می شوند و گاهی هم هنگام بارگذاری گیر می کنند.

این ها تنها بخش کوچکی از مشکلاتی هستند که ممکن است گریبانگیر کاربران اپ استور شوند. در برخی از شرایط باز و بسته کردن اپ استور این مشکلات را برطرف خواهد کرد، اما در بسیاری از موارد دیده شده که این مشکلات به این راحتی ها دست از سر کاربران بر نمی دارند. پر شدن حافظه نهان (کش) اپ استور، یکی از علل اصلی پیش آمدن این موارد به شمار می رود و پاک کردن این حافظه، اغلب این مشکلات را کاملا مرتفع خواهد کرد. خوشبختانه خالی کردن حافظه نهان برخلاف آن چه که تصور می کنید کاری است بسیار پیش پا افتاده که حتی نیازی به بستن اپلیکیشن ندارد.

البته در نظر داشته باشید که این راهکار تنها بر روی آیفون، آیپد و آیپاد تاچ هایی که به نسخه 8 و یا بالاتر سیستم عامل آی او اس مجهزند کار خواهد کرد.

1

نگاهی به تصویر بالا بیاندازید. در بخش اعلانات اپ استور، گفته شده که برای 6 مورد از اپلیکیشن ها آپدیتی عرضه شده، اما کاربرد با ورود به این منو تنها دو تای آن ها را مشاهده می کند. برای حل این مشکل، کافی است 10 بار پشت سر هم یکی از 5 کلید نوار پایین اپ استور را بفشارید. حافظه نهان پاک خواهد شد و بار دیگر کاربر به صفحه اصلی این اپلیکیشن باز خواهد گشت. همان طور که در تصویر زیر می بینید، این بار هر 6 اپلیکیشن در منوی به روز رسانی ها فهرست شده اند.

2

این ترفند برای دیگر فروشگاه های اپل یعنی آیتونز و آیبوک هم قابل استفاده خواهد بود. البته در حالت عادی و هنگامی که هنوز مشکلی برای این اپلیکیشن ها پیش نیامده، نیازی به استفاده از این راهکار نیست، اما خالی کردن حافظه نهان نه تنها از باز و بسته کردن اپ استور سریع تر است، بلکه راهکار بهتری هم برای حل مشکلات آن به شمار می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی