ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک: برای ساخت یک لباس آهنی با قابلیت پرواز وزیر دفاع آمریکا را ملاقات کرده ام

ایلان ماسک، مدیر عامل کمپانی های تسلا و اسپیس اکس به تازگی ملاقاتی با وزیر دفاع ایالات متحده، «اش کارتر» (Ash Carter) داشته است و وقتی از او پرسیده شد که دلیل این ملاقات چه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

ایلان ماسک، مدیر عامل کمپانی های تسلا و اسپیس اکس به تازگی ملاقاتی با وزیر دفاع ایالات متحده، «اش کارتر» (Ash Carter) داشته است و وقتی از او پرسیده شد که دلیل این ملاقات چه بوده، به شوخی گفت «چیزی در رابطه با یک لباس آهنی با قابلیت پرواز...». ماسک که این پاسخ طنزآمیز را در اکانت توییتر خود فرستاده، به شخصیت خیالی تونی استارک یا همان مرد آهنی (Iron-Man) اشاره کرده که کمیک ها و فیلم های زیادی در رابطه با آن تهیه شده است.

اما گذشته از این پاسخ جالب ماسک، مقامات رسمی پنتاگون گفته اند که دلیل اصلی ملاقات با وزیر دفاع، صحبت درباره «نوآوری» بوده است. دقیقاً مشخص نیست که منظور پنتاگون از «نوآوری» چیست و به چه حوزه ای از تکنولوژی مربوط می شود اما در ماه مارس امسال هم، وزارت دفاع ایالات متحده خبر از تشکیل هیئت مشورتی برای «دستیابی به بهترین نوآوری ها» داد.

اعضای این هیئت را قرار است 12 تن از «موفق ترین افرادی که سازمان های بزرگ و عمومی را هدایت کرده اند» تشکیل دهند و اریک اشمیت، رییس هیئت مدیره آلفابت رهبری این گروه را برعهده خواهد داشت. البته تا به امروز وزارت دفاع ایالات متحده هیچ صحبتی درباره اعضای آن به میان نیاورده و حالا ملاقات ایلان ماسک از همین جهت می تواند جالب تلقی شود.

با این همه، ایلان ماسک قراردادهای خاص خود را با ارتش ایالات متحده نیز دارد. در ماه آوریل، اسپیس اکس توانست طی مزایده ای، قراردادی 87.2 میلیون دلاری با نیروی هوایی ایالات متحده امضا کند و ماهواره هایی را تا ماه مه 2018، با هدف جهت یابی و تعیین مسیر به فضا خواهد فرستاد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • پوریا
    پوریا | ۲۱ خرداد ۱۳۹۵

    خیلی جالبه که سازنده ی فیلم های آیرون من توی فیلم های آیرون من از شخصیت ایلان ماسک با اجازه ی خود ایلان ماسک تو خلق خصوصیات اخلاقی تونی استارک استفاده کرده حالا دیگه داره خودشم یه ربات آهنی می سازه مثل استارک ??

  • Mohamad_Sadeghi
    Mohamad_Sadeghi | ۲۰ خرداد ۱۳۹۵

    Ironman زیاد دیده احتمالا? ??

  • میلاد
    میلاد | ۲۰ خرداد ۱۳۹۵

    توی آمریکا و کشورای اروپایی این همه به ایده ها اهمیت میدن اینجا هم باید ایده ها و فکرای تو سرت رو با خودت ببری اون دنیا

مطالب پیشنهادی