ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماژول های MotoMods برای Moto Z
تکنولوژی

ماژول های چسبنده «MotoMod»؛ تعریف موتورولا از موبایل ماژولار

به نوعی می توان گوگل و «پروژه آرا» را آغاز کننده راه موبایل های ماژولار دانست. اما آنها در این راه تنها نماندند و شرکت ال جی نیز همزمان با معرفی پرچمدار امسال خود G5، اقدام ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۹

به نوعی می توان گوگل و «پروژه آرا» را آغاز کننده راه موبایل های ماژولار دانست. اما آنها در این راه تنها نماندند و شرکت ال جی نیز همزمان با معرفی پرچمدار امسال خود G5، اقدام به معرفی برخی افزونه های سخت افزاری ماژولار برای ارتقای قابلیت های تلفن هوشمند جدید خود نمود. حالا شرکت لنوو نیز پای در این مسیر گذاشته و همزمان با رونمایی از پرچمدار جدید خود، Moto Z، از مجموعه ای از ماژول های چسبنده نیز رونمایی کرده است.

این ماژول ها که لنوو نام آنها را «MotoMod» گذاشته، از طریق یک قطعه آهنربایی به بدنه پشتی Moto Z می چسبند و از طریق یک پورت چند پین با سرعت انتقال دیتای ۶ گیگابایت بر ثانیه، به این تلفن هوشمند متصل می شوند.

در حال حاضر سه افزونه MotoMods در دسترس قرار دارد؛ یک پروژکتور، اسپیکر قدرتمند ساخت JBL  با عنوان «party speaker» و ماژول باتری اضافه.

ماژول پروژکتور موتورولا از یک لامپ ۵۰ لومنی (lumen - واحد تابش نور در سیستم متریک) برخوردار است که می تواند تصویری ۷۰ اینچی را روی پرده یا دیوار ایجاد نماید. باتری داخلی تعبیه شده امکان یک ساعت نمایش فیلم بر روی پرده را فراهم می نماید. البته می توانید در حین نمایش، موبایل خود را از طریق پورت USB-C به شارژر هم متصل نمایید.

MISP

نکته جالب اینجاست که این MotoMod دارای خروجی اسپیکر است. ضمن این که می توانید صدای ویدیوی در حال پخش را از طریق بلوتوث نیز به اسپیکرهای بی سیم ارسال کنید. بنابراین برای شنیدن صدا محدود به اسپیکرهای نه چندان قدرتمند خود موبایل نخواهید بود.

MotoMod جالب بعدی party speaker است که از دو اسپیکر استریوی ۶ واتی با قدرت خروجی ۸۰ دسیبل ساخت JBL بهره می برد. این ماژول نیز با باتری اضافه خود می تواند تا ۱۰ ساعت پخش موسیقی را تضمین نماید. به مانند ماژول پروژکتور، party speaker هم دارای یک پایه نگهدارنده است که کمک می کند موبایل خود را به صورت ایستاده روی سطوح مختلف قرار دهید.

PP+collage

کارایی ماژول باتری کاملاً مشهود است؛ یک باتری اضافه ۲۲۰۰ میلی آمپر ساعتی که می تواند تا ۲۲ ساعت به زمان کارکرد Moto Z بیافزاید. در این شرایط پرچمدار جدید موتورولا در مجموع صاحب باتری ۵۸۲۰ میلی آمپر ساعتی خواهد بود.

نکته جالب در مورد این MotoMod، تنوع طرح های پشتی آن است که برخی از آنها را هنرمندان معروفی طراحی کرده اند. همچنین قرار است یک نسخه مجهز به قابلیت شارژ بی سیم نیز از این ماژول تولید شود.

در حال حاضر مجموعه ماژول های Moto Z شامل همین سه مورد است، اما کمپانی سازنده وعده داده که در آینده کیس های چسبنده با طرح و حتی جنس های متفاوت و قابلیت های گوناگون را به این فهرست اضافه کند. موتورولا حتی قابلیت طراحی MotoMod های جدید را برای توسعه دهندگان نیز فراهم خواهد کرد.

لنوو هنوز تاریخ عرضه و قیمت نهایی این ماژول ها را اعلام نکرده است. به احتمال فراوان تا پیش از فرا رسیدن تاریخ عرضه موبایل Moto Z، اطلاعات بیشتری از آنها در دسترس قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی