ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نشانه ای دیگر از احتمال تغییر نام OS X به MacOS

از آنجایی که iOS، watchOS و tvOS همگی از یک الگوی نامگذاری پیروی می کنند، اکنون از جانب برخی از منابع این گمانه زنی پیش آمده که شاید در جریان کنفرانس WWDC امسالِ اپل نام OS ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

از آنجایی که iOS، watchOS و tvOS همگی از یک الگوی نامگذاری پیروی می کنند، اکنون از جانب برخی از منابع این گمانه زنی پیش آمده که شاید در جریان کنفرانس WWDC امسالِ اپل نام OS X، پلتفرم ویژه ی کامپیوترهای مک، به «MacOS» تغییر کند.

ناگفته نماند کمی پیش تر و طی سال جاری میلادی اهالی کوپرتینو در صفحه ای از وبسایت رسمی خود که به پرسش ها در رابطه با سیاست های این کمپانی در مورد محیط زیست پاسخ می دهد، از سیستم عامل مورد اشاره با عنوان MacOS یاد کرده بودند. اکنون نیز در به روز رسانی که در صفحه ی پرسش و پاسخ ویژه توسعه دهندگان برند مذکور صورت گرفته هم در قسمتی که راجع به سیاست های تقسیم درآمد حاصل از هر اپ سخن به میان آمده اتفاقی مشابه رخ داده؛ رویدادی که سبب شده یکبار دیگر احتمال تغییر نام OS X‌ قوت گیرد.

applemacosmention-800x220

البته تفاوت در اینجاست که اینبار و بر خلاف دفعه ی قبلی که اپل سیستم عامل دسکتاپ خود را MacOS معرفی نموده بود حالا آن را به شکل macOS و با حرف «m» کوچک نوشته است، شیوه ی نگارشی که نحوه نامگذاری را بیش از پیش به دیگر پلتفرم ها همانند iOS، watchOS و tvOS نزدیک می کند.

هر چند هنوز جزئیات در این رابطه کاملاً مشخص و قطعی نیستند و البته اهالی کوپرتینو ساعاتی بعد نیز صفحه ی یاد شده را به روز رسانی کرده اند و در آن macOS را مجدداً به OS X تغییر داده اند، ولی بازهم باید منتظر ماند و دید در صورتیکه بنا باشد نام خود سیستم عامل تغییر کند آیا مجدداً انتخاب اسامی نسخه های مختلف آن بر مبنای مناطق و نمادهای کالیفرنیا ادامه خواهد یافت یا خیر.

کنفرانس توسعه دهندگان اپل در روز دوشنبه ۲۴ خرداد ماه، راس ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه به وقت ایران برگزار خواهد شد و به یقین ظرف چند روز آینده صحت گمانه زنی هایی که در بالا صورت گرفته مشخص خواهد گشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی