ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل پلتفرم هوش مصنوعی TensorFlow خود را در دسترس توسعه دهندگان iOS قرار داد

گوگل به تازگی نسخه جدیدی از TensorFlow را منتشر کرده که برای اولین بار از پلتفرم iOS هم پشتیبانی به عمل می آورد. TensorFlow نرم افزار یادگیری ماشینی گوگل است که کمپانی در نوامبر سال ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

گوگل به تازگی نسخه جدیدی از TensorFlow را منتشر کرده که برای اولین بار از پلتفرم iOS هم پشتیبانی به عمل می آورد. TensorFlow نرم افزار یادگیری ماشینی گوگل است که کمپانی در نوامبر سال گذشته آن را به حالت متن باز درآورد و از قدرت آن در پروژه AlphaGo خود بهره گرفت.

به گزارش CNET، مهندسین گوگل از آن زمان تاکنون روی ارائه نسخه جدیدی از TensorFlow مشغول کار بوده اند. با این نسخه جدید، توسعه دهندگان iOS هم می توانند از این پس به برنامه نویسی یک شبکه عصبی پرداخته و از قابلیت هایش در اپلیکیشن های خود بهره بگیرند؛ قابلیتی هایی مثل تجزیه و تحلیل ساختار جملات یا امکان تشخیص افراد و اشیاء در تصاویر.

گوگل همچنین از TensorFlow برای توسعه پروژه Magenta هم بهره گرفته که هدف ارتقای هنر ماشینی را دنبال می کند. در همین راستا گوگل اخیرا یک ملودی 90 ثانیه ای پیانو منتشر کرده که کاملا توسط یک شبکه عصبی ساخته شده است. این موضوع تقریبا تصوری از کارهایی که TensorFlow قادر به انجامشان هست را برای کاربران ایجاد می کند.

نسخه 0.9 TensorFlow همچنین پشتیبانی از Python 3.5 و پشتیبانی از GPU سیستم عامل مک را هم به قابلیت هایش اضافه کرده و بسیاری از باگ ها و مشکلات نسخه های پیشین در آن رفع شده اند. البته این نسخه، نسخه نهایی بروزرسانی نیست و هنوز مشخص نشده که نسخه کامل چه زمانی به دست توسعه دهندگان خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی