ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رونمایی از بلوتوث نسخه ۵
تکنولوژی

بلوتوث نسخه ۵ هفته آینده رونمایی می شود؛ افزایش 4 برابری سرعت و 2 برابری برد

نسل تازه فناوری قدیمی اما بسیار مفید بلوتوث در راه است. مدیر اجرایی «Bluetooth Special Interest Group یا Bluetooth SIG» که متولی ساماندهی تکنولوژی ارتباطی بلوتوث به حساب می آید، رسماً اعلام کرد که نسخه ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۱۵

نسل تازه فناوری قدیمی اما بسیار مفید بلوتوث در راه است. مدیر اجرایی «Bluetooth Special Interest Group یا Bluetooth SIG» که متولی ساماندهی تکنولوژی ارتباطی بلوتوث به حساب می آید، رسماً اعلام کرد که نسخه ۵ این فناوری تا هفته آینده در کشور انگلستان رونمایی خواهد شد.

طبق گفته های مارک پاول (Mark Powell) نسل پنجم این فناوری ارتباط بی سیم شاهد پیشرفت بسیار چشمگیری نسبت به نسخه چهارم آن خواهد بود، چرا که سرعت انتقال اطلاعات در آن تا چهار برابر و برد مفید هم تا دو برابر افزایش یافته است. ضمن این که قرار است بلوتوث نسخه ۵ پشتیبانی های بیشتری از «سرویس های بدون اتصال» یا (connectionless services) به عمل بیاورد.

نقشه راه دستیابی به نسخه بعدی فناوری بلوتوث از سال گذشته طرح ریزه شده بود و حالا قرار است در تاریخ ۱۶ ژوئن (۲۷ خرداد) در لندن به طور رسمی از بلوتوث ۵ رونمایی شود. موسسه غیر انتفاعی Bluetooth SIG، که از طرف کمپانی های بزرگی چون اپل، اینتل و مایکروسافت پشتیبانی می شود، اعلام داشته که آنها تصمیم گرفتند نام Bluetooth 5 برای این نسخه از استاندارد ارتباطی خود برگزینند تا هم بازاریابی آن ساده تر و هم فهم تفاوت های آن نسبت به نسل های قبلی برای همه افراد آسان تر باشد.

اهمیت و کارایی این تکنولوژی با توجه به نقش کلیدی آن در گسترش روز افزون فناوری های مرتبط با اینترنت اشیا، هر روز بیشتر و بیشتر می شود. به طور قطع افزایش سرعت و برد مفید، در صورتی که با کاهش مصرف انرژی همراه شود، تاثیر به سزایی در تحقق هر چه سریع تر مفهومی چون «خانه های هوشمند» خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • hossein s
    hossein s | ۲۱ خرداد ۱۳۹۵

    آیا با آپدیت روی گوشیهای جدید مییاد یا باید از طریق تغییر سخت افزار در گوشیهای جدید بیاد؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی