ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

دست نگه دارید؛ پلی استیشن 4 و اکس باکس وان نخرید

کنسول بازی های ویدیویی یکی از محصولاتی است که تا بعد از چرخه حیات خود نیز فروش قابل قبولی دارد. می توان گفت که فروش یک کنسول هرگز متوقف نمی شود، مگر آنکه دیگر تولید ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

کنسول بازی های ویدیویی یکی از محصولاتی است که تا بعد از چرخه حیات خود نیز فروش قابل قبولی دارد. می توان گفت که فروش یک کنسول هرگز متوقف نمی شود، مگر آنکه دیگر تولید و یافت نشود. همانطوری که فروش پلی استیشن 2 تا همین چند وقت پیش همچنان ادامه داشت! با گذشت نزدیک به 3 سال از معرفی و عرضه نسل هشتمی ها هنوز شاهد فروش بسیار بالای هر دو کنسول رقیب اکس باکس وان و پلی استیشن 4 هستیم. تا جایی که دستگاه محبوب سونی توانسته به فروشی بالاتر از 40 میلیون واحد برسد.

در حال حاضر در نزدیک ترین زمان ممکن به رویداد سالیانه صنعت بازی های ویدیویی E3 2016 هستیم و به نظر می رسد خرید یک کنسول جدید در این دوره اشتباهی بزرگ خواهد بود. شاید بسیاری از علاقه مندان و بایکنان به این موضوع اشراف داشته باشند، اما با این حال خواندن نظر Arthur Gies نویسنده سایت پالیگان در این باره خالی از لطف نیست:

این روزها بدترین زمان ممکن برای خرید کنسول بازی ویدویی است. درست است بیان این سخن خیانتی به صنعت ژورنالیسم گیم محسوب می شود، اما حقیقتی است که با آن مواجه هستیم.

xb1buy

سازندگان به خوبی از وضعیت مبهم این روزهای بازار کنسول های بازی باخبر هستند و به همین منظور تخفیفات و پیشنهادات ویژه ی گسترده ای از سوی سونی و مایکروسافت دیده می شود تا صرفا کمترین تغییر ممکن در روند فروش معمول پیش بیاید. با وجود فروش بهتر و بیشتر پلی استیشن 4 در مقابل اکس باکس وان، مایکروسافت بیکار نمانده و قصد دارد تا آخرین لحظه مبارزه کند. همانطور که چند روز پیش قیمت کنسول نسل هشتمی خود را 50 دلار دیگر کاهش داد و به 300 دلار رسید. علاوه بر این پیشنهادات ویژه ی زیادی سراسر فروشگاه های فیزیکی و اینترنتی را فرا گرفته که می توان به عرضه اکس باکس وان به همراه 4 بازی تنها با قیمت 320 دلار از طریق سایت آمازون (به مدت محدود) اشاره کرد.

مهم ترین مسئله این است که این روزها نمی توان تصمیم قاطع و درستی در زمینه خرید کنسول بازی گرفت؛ چراکه در کمتر از یک هفته اطلاعات بسیار بسیار بیشتری نسبت به امروز خواهیم داشت.

تقریبا همه می دانیم که در نمایشگاه E3 امسال سخت افزار های کنسولی جدیدی خواهیم دید و فضای آن حال و هوایی مشابه با مراسم سه سال پیش و معرفی اکس باکس وان و پلی استیشن 4 خواهد داشت. نه تنها انتظار داریم رونمایی، تاریخ عرضه و قیمت کنسول پلی استیشن 4 نئو (یا 4K یا 4.5 یا هر اسم دیگر) را شاهد باشیم، احتمالا نمایشی از نه فقط یک کنسول، بلکه دو کنسول جدید اکس باکس خواهیم دید؛ یکی نسخه باریک تر و جمع و جورتر اکس باکس وان که از رزولوشن 4K پشتیبانی خواهد کرد، و دیگری کنسول (سخت افزار) جدید و قدرتمندتر که بزودی عرضه می شود و قدرتی چندین برابر کنسول فعلی و حتی حدود 45 درصد قوی تر از دستگاه جدید احتمالی سونی دارد.

حتی اگر بخواهید فقط یک کنترلر بازی بخرید، الان وقتش نیست. مایکروسافت احتمالا از کنترلر جدیدی همراه با نسخه باریک تر اکس باکس وان نیز رونمایی خواهد کرد. علاوه بر آن کنترلر الیت اکس باکس وان از نظر همه ی مردم و کارشناسان بهترین و کامل ترین گیم پد تاریخ محسوب می شود، هر چند که قیمت بالای آن (150 دلار) کمی شرایط خرید را سخت کرده است. مسلما سونی هم بدش نمیاید کار مشابهی کرده و دوال شاک 4.5 را معرفی کند.

e313

تقریبا هیچ شایعه ای در مورد کنترلر جدید سونی به گوش نرسیده است، اما در E3 هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. ماه می سال گذشته اگر به من می گفتید صدها بازی اکس باکس 360 روی کنسول نسل هشتمی مایکروسافت قابل بازی خواهد شد، فکر می کردم دچار توهم شده اید. نمایشگاه E3 مراسم شگفتی ها و غافل گیری هاست.

در حال حاضر تقریبا می دانیم که اتفاقات شگفت آور متعددی در راه است، اما هیچ دلیلی وجود ندارد که منتظر چند رونمایی و اتفاق شوکه کننده و غافل گیر کننده دیگر نباشیم. این نسل کنسولی با جنجال های قفل نرم افزاری (DRM) مایکروسافت و جانب داری سونی نسبت به آن آغاز شد و با تغییر رفتارهای اکس باکس، حذف کینکت از جعبه کنسول، هدست واقعیت مجازی پلی استیشن و حالا پروژه های Neo و Scorpio ادامه یافته است.

این روزها را به عنوان بدترین زمان ممکن برای خرید یک کنسول بازی، کنترلر یا سرمایه گذاری در هر گونه پلتفرم در نظر بگیرید. اگر وارد فروشگاه فیزیکی بازی های ویدیویی شده اید یا اگر کنسولی را به سبد خرید اینترنتی کالایتان اضافه کرده اید، قبل از اقدام نهایی از خود بپرسید: آیا اگر نسخه بهتری از همین کنسول در کمتر از یک هفته معرفی شود احساس خوبی خواهم داشت؟ آیا اگر نسخه بهتر، قوی تر و کوچکتر از این دستگاه چند ماه آینده عرضه شود احساس خوبی خواهم داشت؟ هوشمندانه عمل کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Hasan Hasani
    Hasan Hasani | ۵ تیر ۱۳۹۶

    پنج شنبه میخوام ایکس باکس بگیرم ولی موندم که وان بگیرم یا 360 وان که بازی هاش گرونه اگه تا سال بعد هک میشه بگین بگیرم اگه هم نه ایکس باکس 360 برام چطوره؟ لطفا یه راهنکایی در خریدش بهم بکنین

  • DaWiaTo
    DaWiaTo | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

    منم با sampple موافقم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی