ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

ابزار جدید کمپانی والو برای واقعیت مجازی، امکان ساخت جهان های مجازی و به اشتراک گذاری آنها را فراهم می کند

کمپانی والو که بسیاری از گیمرها آن را با ساخت بازی هایی چون Dota و Counter Strike و نیز پلتفرم استیم می شناسند، به تازگی ابزار جدیدی برای دارندگان هدست های واقعیت مجازی منتشر نموده ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

کمپانی والو که بسیاری از گیمرها آن را با ساخت بازی هایی چون Dota و Counter Strike و نیز پلتفرم استیم می شناسند، به تازگی ابزار جدیدی برای دارندگان هدست های واقعیت مجازی منتشر نموده که امکان ساخت جهان های مجازی و به اشتراک گذاری آنها با دیگر گیمرها را فرهم می آورد.

این ابزار که Destination نام گرفته و از طریق برنامه «دسترسی زودهنگام» (Early Access) پلتفرم استیم منتشر شده است، از تکنیک فتوگرامتری (تصویرسنجی) برای خلق جهان های مجازی بهره می برد؛ بنابراین تا زمانی که کاربر به یک دوربین دسترسی داشته باشد و حوصله به خرج دهد، قادر به ساخت و پرداخت جهان هایی زیبا خواهد بود و لزومی به آشنایی با دانش هنری وجود ندارد.

d_screenshot_3.0 copy

سازندگان جهان های مجازی Destination می توانند بخش های خاصی از تصویر را انتخاب کرده و به آنها، المان هایی قابل تعامل بیفزایند. ضمناً بد نیست بدانید که Destination کاملاً براساس ابزار Source 2 ساخته شده و در صورت آشنایی با این موتور، به سرعت نحوه کار با Destination را نیز فرا خواهید گرفت. کمپانی والو همچنین یک راهنمای جامع برای Destination در نظر گرفته که علاقه مندان را به صورت قدم به قدم، با ابزار واقعیت مجازی مورد اشاره آشنا می سازد.

اما برای آن دسته از افرادی هم که تمایلی به ساخت جهان های مجازی نداشته و صرفا دنبال تجربه جهانی های ساخته شده توسط دیگر کاربران هستند نیز جای نگرانی وجود ندارد، زیرا از امروز Workshop جدیدی به صفحه Destination در استیم اختصاص داده شده که احتمالاً بزودی پر خواهد شد از دموهای ساخته شده توسط کاربران مختلف.

لازم به اشاره است که برای کار با این ابزار (صفحه استیم)، نیازمند یک هدست واقعیت مجازی یا یک کنترل حرکتی و یا یک کنترل پد با پشتیبانی از OpenVR خواهید بود.

Desktop_2006.08.2016_20-_2011.12.54.08.0 copy

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی