ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل به تجارت انرژی خورشیدی روی آورده است

اپل روز گذشته از محصول جدیدی رونمایی کرد که تا پیش از این هیچ گاه در موردش نشنیده بودیم: انرژی خورشیدی. کوپرتینویی ها حالا زیرشاخه جدیدی به نام Apple Energy LLC دارند که انرژی تولید ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

اپل روز گذشته از محصول جدیدی رونمایی کرد که تا پیش از این هیچ گاه در موردش نشنیده بودیم: انرژی خورشیدی.

کوپرتینویی ها حالا زیرشاخه جدیدی به نام Apple Energy LLC دارند که انرژی تولید شده در مزارع پنل های خورشیدی کوپرتینو و نوادا را به شرکت های آمریکایی می فروشد. این شرکت از برنامه اش برای بناسازی مزارع خورشیدی با قدرت 521 مگاوات را در سراسر جهان نیز اعلام کرد.

اپل می خواهد با استفاده از خورشید، انرژی مورد نیاز تمام ساختمان های اداری، دیتا سنترها و اپل استورها را تامین کند و از این طریق به سلامت کره زمین کمک کند. از زمان روی کار آمدن تیم کوک، اپل حمایت بالایی از محیط زیست داشته و سرمایه گذاری ها نتیجه داده اند.

در مجموع، اپل می گوید حالا به اندازه کافی انرژی تولید می کنند که 93 درصد کل مصرف جهانی شان را پاسخگو باشد. به جز انرژی خورشیدی، تیم کوک و مدیران ارشد تصمیم گرفته اند تا در زمینه های هیدروالکتریک، بیوگاز، زمین گرمایی و... نیز سرمایه گذاری کنند.

به نظر می آید که در آینده ای نزدیک، میزان تولید انرژی در Apple Energy بیشتر از میزان مصرفی کمپانی خواهد شد و بنابراین باید به فکر فروش آن باشند و چه چیزی بهتر از شرکت ها و کسب و کارهای محلی نزدیک به این مزارع.

اما در هر صورت فروش انرژی قرار نیست به منبع درآمد اصلی اپل تبدیل شود. این کمپانی فقط در سال مالی 2015 توانست 233 میلیارد دلار درآمد کسب کند و فروش مقداری برق باقی مانده از مصرف خودشان قرار نیست جای خالی خاصی را پر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • shahab
    shahab | ۲۱ خرداد ۱۳۹۵

    انرژی خورشیدی اسمش روشه انرژیه محصول نیست که شما نوشتین اپل از یه محصول جدید رو نمایی کرده

    • محسن وفانژاد
      محسن وفانژاد | ۲۱ خرداد ۱۳۹۵

      جمله به نوعی استعاره هست، متوجه هستم که انرژی یک محصول نیست. صرفا به دلیل اینکه اپل قصد فروش انرژی داره، این جمله نوشته شده. می تونید منبع رو هم مشاهده کنید. :)

      • shahab
        shahab | ۲۱ خرداد ۱۳۹۵

        ممنون از توضیح تون . مرسی

  • hesam
    hesam | ۲۱ خرداد ۱۳۹۵

    اول متن نوشتید:"""اپل روز گذشته از محصول جدیدی رونمایی کرد که تا پیش از این هیچ گاه در موردش نشنیده بودیم: انرژی خورشیدی""""
    یعنی واقعا نویسنده از انرژی خورشیدی تا به حال چیزی نشنیده بود؟?

مطالب پیشنهادی