ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توییتر اکانت هایی که اطلاعات آنها در وب تاریک لو رفته را به صورت موقت از دسترس خارج می کند

کمپانی توییتر به تازگی در بلاگ خود اعلام کرده که برخی از اکانت های شبکه اجتماعی اش را به حالت تعلیق درخواهد آورد. این پست در ادامه خبری منتشر شده که حکایت از لو رفتن ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۱۵

کمپانی توییتر به تازگی در بلاگ خود اعلام کرده که برخی از اکانت های شبکه اجتماعی اش را به حالت تعلیق درخواهد آورد. این پست در ادامه خبری منتشر شده که حکایت از لو رفتن اطلاعات 32 میلیون اشتراک توییتر در وب تاریک حکایت داشت؛ اطلاعاتی که نام اکانت ها، ایمیل آدرس ها و رمزهای عبور را در خود جای می دهند.

توییتر می گوید اطمینان دارد که اطلاعات انتشار یافته، از طریق هک سرور به دست نیامده اند، اما در این باره، توضیح بیشتری ارائه نکرده است؛ می توان حدس زد که اطلاعات آنها اندکی قدیمی است یا سرور لاگ های توییتر، هیچ نشانه از درز اطلاعات را به این کمپانی نشان نداده است. در عوض کمپانی مورد اشاره توضیح داده که اطلاعات انتشار یافته، احتمالاً از هک دیگر وب سایت ها (مانند لینکدین)، بدافزارهای سرقت رمز عبور روی کامپیوتر کاربران یا ترکیبی از هردوی آنها به دست آمده اند.

بنابراین تمام اکانت هایی که اطلاعات شان در دسترس هکرها قرار گرفته است، فعلا قفل و از دسترس خارج می شوند و صاحبان آنها باید برای دسترسی مجدد، فرآیند تغییر رمز عبور را طی کنند. بلاگ توییتر جزییات بیشتری درباره جزییات امنیتی شبکه اجتماعی خود منتشر کرده و می گوید که کارکنان سخت در تلاش هستند تا از اطلاعات مردم محافظت نمایند.

توییتر در تمام بخش های وب سایت خود از HTTPS استفاده می کند و جزییات مربوط به اکانت ها، با تکنولوژی bcrypt محافظت می شوند. وقتی که یک دستگاه جدید وارد سرویس شود، توییتر برخی از فاکتورهای لازم را بررسی می کند تا اعتبار کاربر مورد تایید قرار گیرد. برای مثال محلی که ارتباط از آن جا برقرار شده، دستگاه مورد استفاده و تاریخچه ورود به سرور از جمله این فاکتورها تلقی می شوند.

آن دسته از مخاطبانی که اطلاعات اکانتشان لو رفته، از همین حالا ایمیل های لازم را از سوی توییتر دریافت کرده اند که چگونگی تغییر رمز عبور را به آنها آموزش می دهد، اما تا زمانی که پسوورد به صورت کامل تغییر نکند امکان دسترسی به این اکانت ها از طرف هیچکس وجود ندارد. مثل همیشه باید افزود که بهترین رمز عبور ممکن، عبارتی است که پیش از این مورد استفاده قرار نگرفته باشد و مجموعه ای از حروف کوچک و بزرگ، به همراه اعداد و علائم را در خود جای دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی