ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

باگ جدید پیام رسان فیسبوک، لینک های فرستاده شده در پیام های خصوصی را به توسعه دهندگان نشان می دهد

چندی پیش بود که یکی از محققن حوزه امنیت سایبری به نام Inti De Ceukelaire توانست با استفاده از یک رابط برنامه نویسی، لینک های به اشتراک گذاشته شده توسط افراد خاصی در پیام رسان ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

چندی پیش بود که یکی از محققن حوزه امنیت سایبری به نام Inti De Ceukelaire توانست با استفاده از یک رابط برنامه نویسی، لینک های به اشتراک گذاشته شده توسط افراد خاصی در پیام رسان فیسبوک را مشاهده نماید. از آنجایی که این لینک های فرستاده شده در پیام های خصوصی توسط فیسبوک جمع آوری می شوند، هرکسی که به اپ فیسبوک دسترسی داشته باشد، به کمک یک باگ قادر به مشاهده آنها خواهد بود.

فرقی ندارد که که لینک های فرستاده شده توسط کاربران چه محتوایی دارد، صرفاً ارسال آنها از طریق پیام های خصوصی کافی است تا در دیتابیس فیسبوک قرار بگیرند و هرکسی با استفاده از رابط برنامه نویسی قادر به دستیبای به آنها باشد. البته شناسایی و دسترسی به این باگ آنقدرها راحت نیست و De Ceukelaire هم تنها به این دلیل توانست از رابط برنامه نویسی استفاده کند که یکی از توسعه دهندگان فیسبوک به شمار می رود.

ضمناً اگر وی شروع به استخراج لینک ها در ابعاد وسیع می کرد، فیسبوک می توانست به سرعت وی را شناسایی و اطلاعات اش را ثبت نماید. با این حال، چنین باگی بازهم می تواند مهم تلقی شود و امکان به خطر افتادن اطلاعات شخصی کاربران از طریق لینک هایی که برای یکدیگر می فرستند وجود دارد.

بزرگترین مشکل فیسبوک درباره این باگ، به قوانین مربوط به این زمینه باز می گردد. فیسبوک همین حالا با اتهام بررسی پیام های خصوصی مواجه است و یکی از متخصصین با بررسی سورس کد آنها، دیتابیس فیسبوک را «بسیار عظیم الجثه» خواند که تاریخ، زمان، فرستنده و گیرنده تمام پیام های فرستاده شده در سیستم را در خود جای می دهد. با این حال فیسبوک بارها تاکید ورزیده که تمام اعمال آنها قانونی بوده و دیگر بسیاری از اطلاعات کاربران را نگه نمی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی