ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

در راه E3؛ چه انتظاراتی از کنفرانس سونی داریم؟

نرمک نرمک می رسد اینک بهار، خوش بحال روزگار! اگر سینما دوستان با مراسم اسکار شروع سال نوی خود را جشن می گیرند، برای ما بازیکن ها سال جدید با نمایشگاه E3 معنا پیدا می ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۰

نرمک نرمک می رسد اینک بهار، خوش بحال روزگار! اگر سینما دوستان با مراسم اسکار شروع سال نوی خود را جشن می گیرند، برای ما بازیکن ها سال جدید با نمایشگاه E3 معنا پیدا می کند؛ نمایشگاهی که سالانه چشم علاقه مندان زیادی به آن دوخته می شود تا شاید نوبت به معرفی عناوینی که می خواهند برسد. تعریف از کنفرانس پارسال سونی کمی بیهوده هست چون بارها به آن اشاره کردیم، اما نکته ای که وجود دارد این است آیا ژاپنی ها می توانند امسال هم طرفداران خود را به وجد بیاورند؟ در مطلب پیش رو سعی کردیم نگاهی به آثاری که حضور آن ها در کنفرانس قطعی بوده یا احتمال نمایش شان وجود دارد بیندازیم تا عیار کار کمی دستمان بیاید. پس تا پایان همراه ما باشید.

3

  • بازی هایی که از نمایش آن ها اطمینان داریم

Horizon Zero Dawn

با وجود حضور آثار بسیار بزرگی در نمایشگاه E3 سال گذشته، عنوان جدید استودیو گوریلا گیمز توانست درخشش بسیار خوبی داشته باشد. اتمسفر گیرا، اتفاقات داستانی جالب، گرافیک بسیار بالا و شخصیت پردازی خوب کاراکتر اصلی در همان چند دقیقه همگی نوید این را می دادند که Horizon Zero Dawn به یکی از سردمداران پلی استیشن 4 تبدیل خواهد شد. ولی با تمام این حرف ها، دموهای بازی کمی بازیکن ها را پیرامون تنوع محیطی بازی نگران کرده بود. خوشبختانه چند روز پیش تریلری انتشار یافت که مناطق زیادی از بازی با پوشش مختلف را نشان می داد. شاید هنوز خیلی ها جمله معروف این ویدیو که پیرامون شخصیت اصلی بوده را به یاد داشته باشند: She Came From Nowhere, She Is No One؛ دیالوگی که در ابتدا یادآور ماجراجویی های آریا استارک در سریال گیم آف ترونز هست.

از این حرف ها بگذریم به نظر می رسد اکنون وقت آن رسیده تا گوریلا گیمز نمایشی کامل تر از گیم پلی بازی داشته باشد. از همین الان مطمئنیم هورایزن زیرو داون جوایز زیادی را در E3 خواهد برد. بنابراین بهتر است امید خود را به بازی بالا نگه دارید. برای اطلاعات بیشتر، هورایزن زیرو داون داستان دختری با نام Aloy در جهانی را روایت می کند که در آن انسان ها از تکنولوژی فاصله گرفته و ربات ها به حاکمین جدید زمین تبدیل شده اند. حضور نویسنده فال اوت نیو وگاس در پروژه ساخت بازی می تواند امیدوارمان کند که با داستان خوبی طرف هستیم.

Dreams

Dreams-Media-Molecule

فکر کنیم مدیا مولکول به منبعی نامحدود از خلاقیت دست پیدا کرده که این قدر عناوین متفاوت می سازد. پس از Little Big Planet و Tearaway، این بار نوبت به Dreams رسیده تا نبوغ این استودیو را به رخ بازیسازان دیگر بکشد. نمایش ابتدایی بازی در E3 سال گذشته واقعا عجیب بود. همچنان نتوانستیم این همه آزادی عمل موجود در Dreams را هضم کنیم؛ عنوانی که همانند لیتل بیگ پلانت روی ساخت و ساز مانوور می دهد. با این تفاوت که این بار دست شما بسیار بازتر بوده و می توانید هر چیزی که به ذهن تان می رسد خلق کنید. قابلیت انجام مراحل ساخته شده توسط دیگر بازیکن ها و چالش های موجود برای رسیدن به آبجکت های بیشتر از دیگر نکات مثبت دریمز به شمار می روند. از نمایش هایی که بازی تاکنون داشته خیلی هیجان زده شده ایم، امیدواریم در نمایشگاه امسال مدیا مولکول المان های جدیدی از بازی را نشان دهد. سخن پایانی: از آزادی عمل استثنایی بازی و طراحی هنری شگفت انگیز بازی بگذریم، مطمئنیم Dreams اولین عنوانی خواهد بود که قابلیت های واقعی Dualshock 4 را به نمایش می گذارد.

Detroit: Become Human

15

سال 2012 بود که دیوید کیج و تیمش با انتشار دمویی تکنیکی با نام کارا از تکنولوژی های جدید خود پرده برداری کردند. شاید حجم بالای جزییات گرافیکی دیوانه کننده به نظر می رسید اما المانی که باعث شد این ویدیو توجهات زیادی را جلب کند، احساسی بود که دیوید کیج توانست در آن دمو به نمایش بگذارد. با وجود این که خیلی ها امیدوار بودند ساخته بعدی استودیو کوانتیک دریم، سازنده هوی رین، همین دموی کارا باشد، آن ها در E3 2012 عنوانی با نام Beyond Two Souls را معرفی کردند که هیچ شباهتی با موضوع دموی تکنیکی گفته شده نداشت. انتظار بازیکن ها ادامه داشت تا این که در لحظه های پایانی نمایشگاه پاریس پارسال دیوید کیج با حضور روی استیج از معرفی عنوانی با محوریت کارا پرده برداشت؛ Detroit: Become Human.

بازی داستان رباتی با نام کارا را بازگو می کند که می خواهد با زندگی در دنیای واقعی لذت انسان بودن را بچشد؛ دنیایی که در آن ربات ها همانند برده نقش مهمی در زندگی بشریت ایفا می کنند. این که کارا چگونه توانسته فرار کرده و به جهان واقعی روی بیاورد، هنوز مشخص نیست. نکته جالب اینجاست برخلاف همیشه، این بار دیوید کیج در مقام کارگردانی و نویسندگی تنها نبوده و یک نفر کمکش می کند. نمایش این بازی تایید شده و امیدواریم تا بالاخره دمویی از گیم پلی بازی ببینیم. شایعات نشان می دهند بازی 30 نوامبر امسال (10 آذر) به انتشار رسیده و از پلی استیشن VR هم پشتیبانی می کند.

The Last Guardian

کنفرانس پارسال سونی در E3 همانند یک رویا بود؛ رویایی دیرینه که سرانجام به واقعیت پیوست. بدون شک آیندگان از این که ما توانستیم این رویداد را به صورت زنده ببینیم، حسرت خواهند خورد. یکی از دلایل ماندگاری این کنفرانس به حضور دوباره The Last Guardian باز می گردد. سال 2009 بود که فامیتو ادا، کارگردان شاهکارهایی مانند Ico و Shadow of the Colossus،  از عنوان جدید خود پرده برداشت. با وجود این که بسیاری از بازیکن ها علاقه مند به تجربه بازی بودند، اما تاخیرهای پی در پی مجالی برای انتشار The Last Guardian ندادند. کار تا جایی پیش رفت که دیگر امیدی به تجربه هنر جدید فامیتو ادا باقی نماند. اما کنفرانس پارسال سونی با نمایش گیم پلی جدیدی از بازی تمامی معادلات به هم ریخت. با وجود این که تایید شده The Last Guardian امسال برای پلی استیشن 4 انتشار می یابد، بنابراین باید شاهد حضور پر رنگ این بازی و ارتباطی نزدیک تری میان شخصیت اصلی و پرنده معروفش باشیم. امیدواریم تا هنر فامیتو ادا بار دیگر ما را مغلوب خود کند.

Nioh

12

فکر کنیم هیچکس تصور نمی کرد که Nioh این قدر خوب باشد. پس از انتشار دموی بازی در ماه های گذشته، اکنون خیلی ها چشم انتظار نمایش های جدیدتری از Nioh هستند؛ عنوانی که ابتدا سال 2004 معرفی شد اما مشکلات گوناگون مجالی برای انتشار بازی نمی دادند. با وجود این که خیلی ها وجود چنین عنوانی را دیگر فراموش کرده بودند، اما در نمایشگاه توکیو گیم شو سال گذشته از بازی رونمایی دوباره شد. نکته ای که باعث شده Nioh این قدر سر زبان ها بیافتند، مبارزات بسیار تکنیکی و سخت آن هست. البته نباید از اتمسفر قرون وسطایی و سامورایی وار بازی هم بگذریم که بازیکن را غوطه ور در خود می کند. امیدواریم در نمایش جدید بازی به مسائل تکنیکی هم توجه بیشتری شود. Nioh که توسط استودیو Team Ninja، سازنده Dead or Alive و Ninja Gaiden، در دست ساخت هست، امسال برای پلی استیشن 4 انتشار می یابد.

Gran Turismo Sport

13

اگر بخواهیم اصلی ترین رقیب هیلو از دیدگاه فروش بازی های انحصاری را نام ببریم، بدون ذره ای تردید انتخاب ما Gran Turismo خواهد بود؛ فرنچایزی در سبک ریسینگ یا رانندگی که تمام عناوین آن تاکنون حدود 80 میلیون نسخه فروخته اند. گرن توریسمو های نسل هفتم متاسفانه آن طور که باید و شاید نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. در صورتی که آن طرف فورزاهای مایکروسافت یکی پس از دیگری موفقیت های زیادی به دست آوردند. در نمایشگاه پاریس پارسال سونی از قسمت جدید گرن توریسمو با نام Gran Turismo Sport پرده برداشته شد؛ عنوانی نسل هشتمی که می خواهد با شکستن مرز میان دنیای واقعی و مجازی، این فرنچایز را دوباره به پادشاهی سبک شبیه ساز ریسینگ برساند.

با توجه به این که گرن توریسمو اسپورت اواخر سال جاری انتشار می یابد، سونی باید برنامه های زیادی از این عنوان در کنفرانس خود داشته باشد. امیدواریم دمویی که به نمایش در می آید، از دیدگاه تکنیکی با ویدیوهای قبلی متفاوت بوده و آن چیزی که لایق سری گرن توریسمو هست را نشان دهد. راستی علت این که بالاتر از شکستن دنیا و این حرف ها استفاده کردیم، به حضور رقابت های حرفه ای FIA [فدراسیون بین المللی اتومبیل] در بازی باز می گردد. هر سال مسابقاتی با نام های Nations Cup و Manufacturers Cup در گرن توریسمو اسپورت برگزار می شود که هر دو زیر نظر FIA خواهند. برندگان هر دوره هم جوایزی از مراسم سالیانه این فدراسیون دریافت می کنند.

Call of Duty 4: Modern Warfare و Call of Duty Infinite Warfare

14

فرنچایز کال آف دیوتی مصداق بارز جمله «دنیا برعکس شده» هست. به واسطه قرار دادی که اکتیویژن و مایکروسافت نسل هفتم با هم امضا کردند، شاهد حضور تمامی عناوین این سری در کنفرانس ردموندی ها و معرفی محتوای انحصاری برای اکس باکس 360 بودیم. اکنون قضیه کاملا متفاوت با قبل شده و کافی است جای مایکروسافت، واژه سونی را جایگزین کنید تا بهتر به این مسئله پی ببرید. حضور Call of Duty Infinite Warfare در کنفرانس ژاپنی ها که قطعی بوده و انتظار اولین نمایش گیم پلی از آن می رود.

اما چند نکته باعث شده اند تا امسال خیلی با بی میلی به اخبار این فرنچایز نگاه نکنیم. اصلی ترین دلیل آن به حضور رقیب قدرتمندی با نام بتلفیلد 1 باز می گردد؛ عنوانی که احتمالا در کنفرانس مایکروسافت هم نمایشی خواهد داشت. شاید آخرین باری که چنین رقابت تنگانگی میان این دو فرنچایز دیدیم به E3 2011 باز گردد که شاهد حضور بتلفیلد 3 و کال آف دیوتی: مدرن وارفیر 3 بودیم. دلیل دوم وجود ریمستر کال آف دیوتی 4: مدرن وارفیر هست. دلیل سوم را هم می توان حضور نام های بزرگ در تیم ساخت بازی قلمداد کرد که ما را نسبت به نمایش این عنوان کمی امیدوار تر می کند. امسال میدان جنگ شوترهای اول شخص هست.

Watch Dogs 2

16

به به، ببینید کی اینجاست: سگ های نگهبان 2! هنوز هم طعنه هایی که یوبیسافت به راک استار و شاهکارش GTA V انداخت را یادمان نرفته. به نظر می رسد در قسمت دوم بازی که چند روز پیش رونمایی گشت، سگ ها کمی آرام تر شده و یوبیسافت هم دیگر سرش تو کار خودش هست. همانند قسمت قبلی محوریت اصلی واچ داگز 2 هم دور دنیای هکرها می چرخد. در بازی نقش شخصیتی با نام مارکوس هالووی را دارید که اشتباها محکوم شده است. شاید بزرگترین تفاوتی که در نگاه اول به واچ داگز 2 بتوانیم احساس کنیم، رنگ بندی شادتر محیط آن باشد. همچنین شخصیت اصلی شوخ طبع تر از آیدیس پیرس، پروتاگونیست قسمت قبل، بوده و در ماجراجویی طولانی خود تنها نیست.

انیمیشن های جدید بخش پارکور از دیگر المان هایی هستند که در واچ داگز 2 شاهد هستیم. با توجه به این که یوبیسافت امسال قسمتی از اساسین را منتشر نمی کند، بنابراین باید حساب ویژه ای روی قسمت دوم سگ های نگهبان باز کرده باشد. علت حضور بازی در کنفرانس سونی هم احتمالا به معرفی محتوای انحصاری اش برای پلی استیشن 4 باز گردد، چیزی که در قسمت اول شاهدش بودیم. فقط امیدواریم تاریخ دوباره تکرار شده و اتفاقی که برای اساسینز کرید افتاد را دوباره ببینیم. اگر به خاطر داشته باشید، قسمت اول اساسینز کرید با وجود پتانسیل هایی که داشت خیلی موفق ظاهر نشد. اما یوبی سافت توانست در اساسینز کرید 2 به خوبی ضعف های فرنچایز را پوشانده و شاهکاری به بازار عرضه کند.

No Man's Sky

10

این همه بلندپروازی بدون بازاریابی؟ سوالی که همیشه وقتی نام پروژه No Man's Sky به میان می آید از خود می پرسیم؛ عنوانی جاه طلب که توسط استودیو پانزده نفره Hello Games در دست ساخت است. متاسفانه هنوز خیلی از بازیکن ها نمی دانند هدف اصلی در No Man's Sky چیست. همین مسئله به تنهایی می تواند تاثیر بسیار منفی را روی فروش بازی بگذارد. بنابراین پیش بینی می شود آن ها در تریلری المان های مهم این عنوان را کامل توضیح دهند تا خیلی ها را از سردرگرمی در بیاورند.

با توجه به این که بازی چند هفته پیش تاخیر خورد و حاشیه های زیادی هم به وجود آورد، بنابراین E3 پیش رو محتمل ترین گزینه برای نمایش دوباره ساخته Hello Games هست. بازی در تاریخ 19 مرداد (9 آگوست) برای پلی استیشن 4 و پی سی انتشار می یابد. بالاتر که از حاشیه های تاخیر بازی گفتیم، منظور پیام تهدید به مرگی بود که کارگردان بازی دریافت کرد! اگر دوست دارید پیرامون این عنوان اطلاعات بیشتری کسب کنید، توصیه می کنیم مطلب جدیدترین تریلر No Man's Sky حاوی چه نکات جذابی بود؟ را بخوانید.

Playstation VR

9

همچنان موفقیت تکنولوژی واقعیت مجازی در هاله ای از ابهام قرار دارد. جدا از قیمت بالا و سخت افزار مورد نیاز هدست ها، نگرانی بسیاری از بازیکن ها پیرامون پشتیبانی استودیوهای بازیسازی از این تکنولوژی باز می گردد. در این بین سونی با بازاریابی وسیعی که برای هدست واقعیت مجازی خود با نام پلی استیشن VR داشته، سعی می کند به بازیکن ها این اطمینان خاطر را بدهد که هدست آن ها به سرنوشتی مشابه کینکت و پلی استیشن موو دچار نخواهد شد. از حق نگذریم، عناوینی که تاکنون برای پلی استیشن VR معرفی شده اند جذابیت های خاص خود را داشته و تنوع بالایی هم دارند. از Robinson: The Journey، Psychonauts in the Rhombus of Ruin ،Until Dawn: Rush of Blood بگیرید تا Ace Combat 7 و Gran Turismo Sport که تنها نمونه های کوچکی از بازی های هدست واقعیت مجازی سونی هستند. نمایشگاه E3 پیش رو فرصت مناسبی است تا ژاپنی ها قابلیت های جدید پلی استیشن VR را نشان دهند. از طرفی چون نبود پلی استیشن نئو هم تایید شده، سونی وقت آزاد تری برای پرداختن به دستگاه خود دارد.

3

  • بازی هایی که احتمال حضور آن ها وجود دارد

Hunger

اگر Hunger تنها پنجاه درصد از چیزی که دیدیم را در عنوان نهایی خود به نمایش بگذارد، همچنان با یک شاهکار طرف خواهیم بود! اتمسفر موجود در تریلر معرفی بازی فقط بازیکن را جذب نمی کند، بلکه او را در خود غرق می نماید. طراحی هنری استثنایی، صداگذاری ترسناک و شخصیت های عجیب و غریب تنها کلماتی هستند که می توانیم برای تفسیر ویدیو بازی به کار ببریم. خوشبختانه چند ماه پیش استودیو سازنده اعلام کرد که ساخت Hunger ادامه شده و به زودی هم شاهد اطلاعات جدیدی از بازی خواهیم بود. بنابراین E3 پیش رو بهترین زمان برای نمایشی جدید از این بازی هست. برای اطلاعات بیشتر، Hunger توسط استودیو Tarsier ساخته شده و تنها برای پلی استیشن 4 انتشار می یابد؛ استودیویی خوش سابقه که مسئولیت ساخت LittleBigPlanet برای پلی استیشن ویتا را برعهده داشته است.

Tekken 7

6

نسل هفتم را می توان یکی از ضعیف ترین دوران بازیسازی ژاپن قلمداد کرد؛ نسلی که برخلاف همیشه عناوین آسیای شرقی معدودی توانستند به موفقیت در بازار جهانی برسند. تکن هم در گرداب همین اتفاق گرفتار شد و قسمت ششم آن انتظارات را برآورده نکرد. اکنون هارادا، کارگردان و تهیه کننده سری، آمده تا با Tekken 7 دوباره این فرنچایز را بر سر زبان ها بیاندازد. پس از عدم موفقیت استریت فایتر 5 در زمان انتشار هم فرصت مناسبی برای تکن فراهم شده تا خود را به عنوان بهترین بازی فایتینگ نسل هشتم معرفی کند. با وجود این که بازی دارای محتوای انحصاری برای پلی استیشن 4 بوده و از هدست واقعیت مجازی سونی هم پشتیبانی خواهد کرد، اما مطمئنیم تکن 7 برای پلتفرم های دیگری هم انتشار می یابد؛ چیزی که هنوز به صورت رسمی معرفی نشده است. بنابراین این امکان هم هست که تکن 7 در کنفرانس مایکروسافت نمایش داشته و شاهد رونمایی آن برای اکس باکس وان باشیم. هر اتفاقی که بیافتد، امیدواریم یه دموی طولانی از گیم پلی این بازی بالاخره ببینیم.

Gravity Rush 2

5

مظلوم ترین کنسول صنعت گیمینگ ویتا بود. جیغ و دادهای تماشاگران هنگام معرفی کنسول کجا، بی محلی استودیوهای سازنده در زمان کنونی کجا. همین مسئله خود به تنهایی می توانست دلیلی باشد که فرنچایزهای ویتا راه خود را به پلی استیشن 4 پیدا کنند. Gravity Rush را می توان از اولین عناوینی قلمداد کرد که به این احتمال رنگ و بوی واقعیت بخشید. با وجود این که کمی از کیفیت نهایی قسمت دوم روی پلی استیشن 4 نگران بودیم، اما استودیو سازنده در نمایش های اخیر بازی خیال همه را راحت کرد. علت نبود اطمینان از گرویتی راش 2 به قابلیت های ویتا باز می گشت.

چون قسمت ابتدایی به خوبی توانسته بود از تواناهایی این کنسول دستی استفاده کند. بنابراین تصور گرویتی راش بدون این ویژگی ها سخت به نظر می رسید که خوشبختانه Project Siren، استودیو سازنده، مثل همیشه طرفداران خود را سرفراز کرد. با توجه به این که گرویتی راش 2 در انحصار پلی استیشن 4 بوده و امسال انتشار می یابد، بنابراین انتظار یک دموی طولانی از این عنوان را داریم. البته احتمال دارد نمایش بازی به کنفرانس توکیو گیم شو سونی موکول شود.

Ace Combat 7

ace-combat-7

این روزها بازار عناوینی با محوریت جنگ های هواپیمایی در کنسول ها خیلی کساد است؛ سبکی که روزی به واسطه فرنچایزهایی مانند Ace Combat اسم و رسمی داشت، اکنون دیگر نامی از آن باقی نمانده. PlayStation Experience 2015 بود که سونی به صورت رسمی از قسمت هفتم سری Ace Combat رونمایی کرد؛ عنوانی که در کمال تعجب به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 انتشار یافته و از هدست واقعیت مجازی سونی با نام پلی استیشن VR هم پشتیبانی می کند. اطلاعات زیادی از بازی نمی دانیم و تنها مشخص شده که Ace Combat 7 با موتور قدرتمند آنریل انجین 4 ساخته می شود، بنابراین فکر کنیم E3 رویداد مناسبی برای اطلاعات بیشتر از بازی باشد. دوران طلایی سبک شبیه سازی مبارزات هواپیمایی نزدیک هست.

Hellblade: Senua's Sacrifice

7

پس از معرفی Hellblade، نام بازی توانست توجه بازیکن های زیادی را به خود جلب کند. همان طور که می دانید استودیو Ninja Theory، سازنده این عنوان، اوایل نسل هفتم بازی با نام Heavenly Sword را انحصارا برای پلی استیشن 3 به انتشار رساند. اگر به اسم دو بازی دقت کنید، متوجه تفاوت [در قسمت اول - Hell و Heaven] و شباهت هایی [در قسمت دوم Sword و Blade] در آن ها می شوید. همین مسئله گمانه زنی هایی را به وجود آورد که تیغه جهنمی دنباله ای معنوی برای شمشیر بهشتی باشد. متاسفانه یا خوشبختانه اولین تریلر گیم پلی بازی نشان داد شباهت این دو بازی با ارفاق به تم کلی داستان شان باز گشته و Hellblade تفاوت های ساختاری با عناوین قبلی Ninja Theory دارد.

بازی روایت گر شخصیتی با نام Senua هست که از بیماری روان پریشی یا سایکوزیس [1] رنج می برد. همین مسئله باعث می شود تا او به یک ماجراجویی دروغین در جهنم زیرین که ترکیبی از خیال و واقعیت او هست، برود. متاسفانه نمایش های ابتدایی Hellblade اصلا مورد توجه قرار نگرفت و انتقادات زیادی هم به Ninja Theory وارد کرد. بنابراین استودیو سازنده تصمیم گرفت تا تغییراتی در پروسه ساخت بازی بدهد. آخرین تریلر Hellblade که چند وقت پیش منتشر شد پیشرفت های تکنیکی زیادی نسبت به نمایش قبلی داشت اما همچنان به نظر می رسید که گیم پلی جای کار دارد. نمایشگاه E3 زمان مناسبی هست تا دموی امیدوار کننده ای از این اثر را ببینیم. Hellblade امسال برای پلی استیشن 4 و پی سی انتشار می یابد. برای سخن پایانی این نکته را بگوییم Ninja Theory ساخت عنوان دیگری را هم در دستور کار قرار داده اما هنوز معرفی نشده است.


1 - کسانی که نمی توانند واقعیت و خیال را از هم تشخیص دهند.

Final Fantasy 7 Remake

21

هیچ وقت رو دستی که در اولین رویداد PlayStation Experience خوردیم را فراموش نمی کنیم. پس از حضور لوگوی فاینال فانتزی 7 روی مانیتور، Shinji Hashimoto، تهیه کننده این فرنچایز، به استیج می آید و می گوید که اسکوئر انیکس می خواهد فاینال فانتزی 7 را برای پلی استیشن 4 انتشار نماید. با اعلام این جمله، نفس ها تو سینه حبس شد. به نظر می رسید بالاخره وقت بازسازی این شاهکار فرا رسیده است که هاشیمیتو با اعلام این که نسخه پلی استیشن 4 پورتی از نسخه قدیمی پی سی خواهد بود به همه رو دست می زند.

با وجود این که چند ماه بعد شاهد رونمایی از Final Fantasy 7 Remake در کنفرانس E3 2015 سونی بودیم، اما این اتفاق به یکی از به یادماندنی ترین لحظه های رویدادهای گیمینگ تبدیل شد که فکر کردیم بازگویی آن خالی از لطف نباشد. این که فاینال فانتزی در E3 هست یا نه کمی در هاله ای از ابهام قرار دارد. چون بازی اپیزودیک بوده و اولین قسمت آن برای انتشار در سال 2017 برنامه ریزی شده است. با این وجود هر اتفاقی بیافتد، می دانیم که نمایش بازی در هر کنفرانسی می تواند بازیکن های زیادی را به وجد بیاورد. به خصوص که نسخه بازسازی تفاوت های عمده ای با عنوان اصلی مانند سیستم مبارزات دارد.

Without Memory

8

معمولا آثار استودیوهای شرقی را با اتمسفر گیرای آن ها می شناسند. به نظرتان اگر این جو استثنایی را با المان بازی های دیوید کیج، کارگردان هوی رین، ترکیب کنیم، دست پخت نهایی چه طعمی دارد؟ سال 2014 بود که استودیویی روسی با نام Dinosaurum Games عنوان Without Memory را معرفی کرد؛ یک انحصاری پلی استیشن 4 که سعی داشت با الهام گیری از بازی های کوانتیک دریم تجربه ای کاملا سینمایی را برای بازیکن ها به ارمغان بیاورد. داستان بازی پیرامون دختری می چرخید که در جنگلی هولناک بدون حافظه قبلی بیدار می شود. Dinosaurum Games که می خواست Without Memory را سال 2016 به انتشار برساند، سعی داشت انتخاب ها تاثیر بسیار زیادی روی داستان گذاشته و بازی هم از دیدگاه گرافیکی اثری با کیفیت باشد. شاید به همین دلیل بود که آن ها از موتور قدرتمند آنریل انجین 4 برای ساخت اولین پروژه خود استفاده کردند.

همان موقع هم تصاویر مفهومی از Without Memory به دست رسید که متاسفانه خیلی با استقبال بازیکن ها مواجه نشد، با این وجود بلندپروازی استودیو می توانست گیمرها را برای دانستن اطلاعات بیشتر از بازی کنجکاو کند که هیچگاه این اتفاق نیافتد. سکوت خبری Dinosaurum Games  تا جایی ادامه داشت که خیلی ها تصور کردند بازی کنسل شده است. اما حدود چند ماه پیش بود که این استودیو از ادامه ساخت بازی خبر داد و اعتراف کرد که آن ها برای معرفی بازی کمی عجله نمودند. چون Detroit: Become Human در نمایشگاه حضور دارد، احتمال رونمایی از Without Memory را کمی بعید می دانیم اما حداقل امیدواریم تا اخبار بیشتری از این عنوان نیمه جهان باز و ترسناک منتشر شود.

God of War IV

God_of_War

این که گاد آف وار جدید در نمایشگاه حضور دارد یا نه خیلی مهم نیست، چون تقریبا به یقین رسیده ایم که بازی معرفی می شود. اکنون یک مسئله خیلی مهم تر هست؛ شخصیت اصلی قسمت بعدی خدای جنگ چه کسی خواهد بود؟ پس از کنسل شدن پروژه صد میلیون دلاری Stig Asmussen، کارگردان گاد آف وار 3، چشم امید همه به Cory Barlog، کارگردان گاد آف وار 2، دوخته شد تا او با عنوان جدید خود سانتامونیکا را به اوج برگرداند. ساخت قسمت بعدی گاد آف وار برای اولین بار در PlayStation Experience  2014 تایید شد و هنوز هم شاهد رونمایی از آن نبوده ایم. شایعات نشان می دهند بازیکن ها این بار باید با خدایان اسکاندیناوی مبارزه کرده و شخصیت اصلی هم تغییر می کند. چند روز بیشتر نمانده، ببینیم سانتامونیکا چه خوابی برای این فرنچایز دیده است.

Dead Don't Ride - Sony Bend

4

چند وقت پیش گزارشات عجیبی از پروژه های منتشر نشده Sony Bend به دست رسید که باورشان کمی سخت بود. یکی از اعضای این استودیو گفته بود که آن ها چندین پروژه مانند اینفیمس و آنچارتد برای پلی استیشن ویتا در دست ساخت داشتند، اما هر کدام به دلایلی کنسل شدند. فکر کنیم همین مسئله بتواند غیبت طولانی Sony Bend را توجیه کند؛ استودیویی که فرنچایز محبوب سایفون فیلتر را در کارنامه خود دارد. به هر حال گذشته ها گذشته و می دانیم آن ها سال هاست به ساخت عنوان جدیدی برای پلی استیشن 4 روی آورده اند. فکر کنیم E3 دیگر زمان مناسبی برای رونمایی از این پروژه چند ساله باشد. بد نیست بدانید شایعات نشان می دهند عنوان جدید آن ها Dead Don't Ride نام داشته و مضمونی آخرالزمانی دارد. سبک بازی هم جهان باز [Open World] هست.

Spider Man - Sucker Punch

3

شروع انتشار عناوین انحصاری بزرگ [از دیدگاه بودجه] و موفق روی پلی استیشن 4 با Infamous Second Son شروع شد؛ عنوانی که توانست مرهمی بر عملکرد نا امید کننده سونی هنگام عرضه کنسول نسل هشتمی اش باشد. چون گستره زیادی از بازی هایی که همزمان با پلی استیشن 4 انتشار یافتند، به موفقیت نرسیدند و تعداد بسیار محدودی توانستند بازیکن ها را راضی نگه دارند. آخرین عنوان ساکر پانج بسته الحاقی اینفیمس سکند سان با نام First Light بود که سال 2014 انتشار یافت. به همین خاطر احتمال رونمایی از ساخته بعدی آن ها را خیلی کم می دانستیم، ولی چند وقت پیش گزارشاتی به دست رسید که امید بازیکن ها برای رونمایی از پروژه آینده این استودیو افزایش داد. شایعات حاکی از آن بودند که ساکر پانج ساخت عنوانی با محوریت شخصیت مرد عنکبوتی را در دستور ساخت خود قرار داده است. تصور تجربه عنوانی که بتواند همان لذت مرد عنکبوتی های پلی استیشن 1 را به بازیکن بدهد هر فردی با به وجد می آورد.

Agent یا Red Dead؟

1

راک استار سال هاست که عنوان جدیدی را در E3 معرفی نکرده و اگر تایید انتشار GTA V روی کنسول های نسل هشتم را فاکتور بگیریم، متوجه می شویم که آن ها از E3 2009 به این ور تصمیم گرفتند تا بازی های خود را در این نمایشگاه رونمایی نکنند. امسال قضیه فرق کرده است. حضور پر رنگ تیک تو از یک طرف و خبر ساخت دو عنوان از راک استار در طرف دیگر، می تواند این امید را بدهند که امسال عنوانی جدید از این استودیو میبینیم. اما سوال اینجاست که اصلا آن ها چه بازی هایی را معرفی می کنند؟ شایعات پیرامون قسمت سوم رد دد و بازسازی رد دد ردمپشن بیشتر می چرخد. همچنین چند روز پیش تصویر مفهومی از بازی به انتشار رسید که احتمال رونمایی از آن را افزایش می داد. اما باید چند نکته را در نظر بگیرید: یکی این که روز گذشته راک استار باز علامت تجاری Agent را تمدید کرد؛ عنوانی مخفی کاری و اول شخص که با وجود این که در E3 2009 معرفی شد، اما تاکنون اخبار دقیقی از پروسه ساخت آن به دست نرسیده است. نکته دوم هم شایعه بسته الحاقی جی تی ای 5 هست که چند ماه پیش قوت گرفت.

Devil May Cry 5 یا Resident Evil 7؟

2

هر از گاهی گزارشاتی پیرامون این دو بازی منتشر می شود که شانس حضور آن ها در نمایشگاه EA پیش رو را افزایش می دهد. اما سوال اصلی اینجاست اگر کپکام بخواهد یکی از آن ها را نشان دهد، کدام یک حضور خواهند داشت؟ حدود یک ماه پیش شایعاتی به دست رسید که نشان می داد رزیدنت ایول 7 به ریشه های ترسناک خود بازگشته و در E3 پیش رو معرفی می شود. نکته جالب اینجا بود که این شایعه خبر از حضور Jordan Amaro، طراح عناوین P.T و متال گیر سالید 5، در تیم سازنده بازی هم می داد.

این از رزیدنت ایول، اما دویل می کرای؛ چند روز است که حرف و حدیث ها پیرامون معرفی دویل می کرای 5 بالا گرفته و انتشار رزومه یک بازیگر  که در آن نام بازی به چشم می خورد خود توانسته گمانه زنی ها پیرامون معرفی بازی در E3 را افزایش دهد. جالب اینجاست که بر اساس رزومه، به نظر می رسد شخصیت اصلی تغییر کرده یا حداقل کاراکتر جدید مهمی را خواهیم دید. برای اطلاعات بیشتر، آخرین قسمت فرنچایز بسیار محبوب رزیدنت ایول Resident Evil: Revelations 2 نام داشت که پارسال به صورت اپیزودیک منتشر شد. البته این سری یک بازی فرعی با نام Umbrella Corps دارد که اکشن بوده و چند روز دیگر به انتشار می رسد. آخرین قسمت دویل می کرای هم سال 2013 عرضه شد؛ عنوانی که دانته ای کاملا متفاوت با همیشه را به نمایش می گذاشت.

Crash Bandicoot

20

با وجود این که حدود یک دهه از حضور انحصاری کراش باندیکوت در پلی استیشن 1 می گذرد، اما همچنان طعم شیرین تجربه این بازی زیر زبان بازیکن های قدیمی تر باقی مانده هست. راستش را بخواهید هنوز بازگشت این موجود دوست داشتنی به آغوش سونی در هاله ای از ابهام قرار دارد، اما شواهدی هست که احتمال انتشار قسمت جدیدتر این فرنچایز روی پلی استیشن 4 افزایش می دهد. اصلی ترین دلیل بازگشت کراش به خانه، اشارات گوناگون سونی به این شخصیت در طول سال های گذشته است که آخرینش هم به قابلیت انجام تکه ای از بازی در یک عنوان انحصاری این کنسول باز می گردد.

با تمام این حرف ها، نام اکتیویژن کافی است تا امیدهای خود را از دست بدهیم. بد نیست بدانید دیروز خبری منتشر شد که نشان می داد کراش در فرنچایز اسکایلندرز که متعلق به اکتیویژن هست باز خواهد گشت. اگر این خبر درست باشد، باید آرزوی حضور دوباره این شخصیت بامزه در کنسول های پلی استیشن را به گور ببریم. ولی بیایید خوش بین باشیم. حتی اگر این اتفاق بیافتد، امکان دارد حقوق ساخت بازی به سونی بازگشته و این شرکت اجازه حضور کرش در اسکایلندرز را داده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • شبگرد
    شبگرد | ۲۳ خرداد ۱۳۹۵

    خخخخح،بچه ها ریختن

  • Morteza
    Morteza | ۲۳ خرداد ۱۳۹۵

    واقعا معرفیه یدونه از این بازیها می ارزه به کله نمایش مایکروسافت، بخصوص که احتمال میره راک استار هم بازی جدیدیو معرفی کنه که اگه این اتفاق بیوفته خیلی عالی میشه، زنده باد PS4

  • H.E.S.A.M
    H.E.S.A.M | ۲۳ خرداد ۱۳۹۵

    چند سالته گلم ؟

  • mohsensalare
    mohsensalare | ۲۳ خرداد ۱۳۹۵

    اصلا عالیه خدایا پی اس 4 به کل مایکروسافت می ارزه فقط کاش یونی دنبال ارتز الکترونیک میرفت و ایکس باکس رو میکشت

    • ali
      ali | ۲۳ خرداد ۱۳۹۵

      چه فانتزی باحالی:| یوبی بیوفته دنبال ea اکس باکس رو بکشه :|||||||

    • parsa_masoudi
      parsa_masoudi | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵

      این بازی ها بیشترش واسه ایکس باکس هم میاد که پیسی هم که هست

مطالب پیشنهادی