ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

در راه E3؛ چه انتظاراتی از نینتندو داریم؟

به نظر می رسد دیگر نباید انتظار دیدن رویدادی از نینتندو، همانند کنفرانس E3 2004 آن ها داشته باشیم. متاسفانه چند سالی است که خالق ماریو دیگر حضوری پر رنگ همانند گذشته در E3 نداشته ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۰

به نظر می رسد دیگر نباید انتظار دیدن رویدادی از نینتندو، همانند کنفرانس E3 2004 آن ها داشته باشیم. متاسفانه چند سالی است که خالق ماریو دیگر حضوری پر رنگ همانند گذشته در E3 نداشته و عناوین محبوب خیلی کمی از آن ها در این نمایشگاه میبینیم؛ اتفاقی که شاید دلیل اصلی آن به عدم موفقیت Wii U باز گردد. امسال هم همین قضیه تکرار شده و آن ها رویدادی پشت درهای بسته دارند. بنابراین انتظار رونمایی از NX، کنسول نسل بعدی نینتندو، را نداشته باشید. خیلی برای رویداد نینتندو هیجان زده نیستیم و شاید بین همه آن ها منتظر نمایش جدید The Legend of Zelda بوده باشیم. احتمالا آن ها سورپرایزهای خود را نگه داشته اند تا هنگام معرفی NX رو کنند.

  • عناوینی که از نمایش آن ها اطمینان داریم

The Legend of Zelda

2

اگر از نسخه بازسازی شده The Legend of Zelda: Twilight Princess فاکتور بگیریم، دارندگان وی یو از زمان انتشار این کنسول تاکنون رنگ و بوی عنوان جدیدی از زلدا را به خود ندیده اند. با وجود این که سال 2013 نینتندو از ساخت قسمت جدید این فرنچایز برای وی یو پرده برداشت، اما بازیکن ها مجبور شدند تا سال 2015 منتظر رونمایی رسمی از بازی بمانند؛ عنوانی که سعی داشت با سخت افزار بهتر کنسول جدید نینتندو نسبت به پیشینیان خود، پیشرفت های عظیمی را برای این سری به ارمغان بیاورد. ابتدا قرار بود بازی اوایل 2016 انتشار یابد اما با تاخیری که ژاپنی ها به بازی زدند، این عنوان سال 2017 منتشر می شود. برای اطلاعات بیشتر، شایعات نشان می دهند برای اولین بار بازیکن می تواند جنسیت شخصیت اصلی را انتخاب کرده و او صداگذاری شده است. این بازی برای NX [کنسول بعدی نینتندو] نیز انتشار می یابد.

Pokémon Sun Pokémon Moon و Pokemon Go

7

فرنچایز پوکمن یکی از محبوب ترین عناوین صنعت گیمینگ هست. شاید هنوز قضیه جنجالی Pokémon: Red and Green و شایعاتی پیرامون ارتباط موسیقی این بازی با کشتار چند کودک را به یاد داشته باشید. این بازی که در تابستان سال جاری برای سیستم عامل های اندروید و iOS انتشار می یابد، عنوانی واقعیت افزوده هست. وظیفه اصلی شما این است تا پوکمن ها را در دنیای واقعی پیدا کنید. برای این کار مجبورید با استفاده از دوربین اسمارت فون خود به تماشای محیط پیرامون بنشینید. البته آن قدر که فکر می کنید کار سختی در پیش ندارید، چون با نزدیک شدن به پوکمن ها تلفن می لرزد. بازی احتمالا در تابستان امسال انتشار می یابد. در طرف دیگر هم Pokémon Sun Pokémon Moon را داریم که در سبک نقش آفرینی بوده و اواخر امسال برای 3DS منتشر می شود. امسال بیستمین سالگرد این فرنچایز هست.

Dragon Quest VII: Fragments of the Forgotten Past

1

حدود سه سال از انتشار Dragon Quest VII در ژاپن می گذرد و نینتندو بالاخره تصمیم گرفته تا بازی را برای بازار غرب هم به انتشار برساند. Dragon Quest VII ابتدا سال 2000 برای پلی استیشن 1 منتشر شد. اما نینتندو تصمیم گرفت تا بازسازی این عنوان را به صورت انحصاری برای 3DS در سال 2013 عرضه کند؛ عنوانی نقش آفرینی که در زمان انتشار خود موفقیت های زیادی به دست آورد. بازی امسال در تاریخی نامعلوم در غرب عرضه می شود. امیدواریم تا زمان عرضه دقیق بازی مشخص گردد.

Tokyo Mirage Sessions

5

با وجود این که مرکز توجه ها اکنون روی پرسونا 5 قرار دارد، اما استودیو سازنده بازی عنوان دیگری مانند Tokyo Mirage Sessions هم در E3 پیش رو داشته و بازیکن ها می توانند آن را تجربه کنند. همانند دیگر آثار Atlus، سازنده بازی، Tokyo Mirage Sessions هم یک عنوان نقش آفرینی ژاپنی بوده و مبارزاتش هم به صورت Turn Based هست. اگر از علاقه مندان به بازی های نینتندو باشید، برای درک بهتر بازی می توان آن را ترکیبی از فرنچایزهای Shin Megami Tensei و Fire Emblem قلمداد کرد. Tokyo Mirage Sessions سال گذشته برای ژاپن و کنسول وی یو منتشر شد و در هفته های آینده شاهد انتشار آن در بازار غرب هستیم. برای اطلاعات بیشتر، Turn Base به سبکی می گویند که در آن حرکت شخصیت ها به صورت نوبتی هست. برای درک بهتر این موضوع می توان بازی شطرنج را مثال زد.

Monster Hunter Generations

8

یکی از موفق ترین فرنچایزهای ژاپنی در غرب همین مانستر هانتر هست. شاید جالب باشد بدانید که این عنوان ابتدا برای کنسول های پلی استیشن به انتشار می رسید، اما پس از قراردادی که نینتندو با کپکام، ناشر بازی، امضا کرد سال هاست که شاهد حضور آن در کنسول های این شرکت هستیم. Monster Hunter Generations هم مشابه عنوان های قبلی خود به عنوان اثری نقش آفرینی شناخته شده و در آن باید به شکار هیولاها بروید. با وجود این که بازی سال پیش برای ژاپن منتشر شد و استقبال بسیار زیادی هم از آن به عمل آمد، اما تازه ماه بعد شاهد عرضه آن در غرب هستیم. بنابراین نینتندو برنامه زیادی برای بازی در E3 داشته و بازیکن ها هم می توانند آن را انجام دهند.

  • عناوینی که احتمال نمایش آن ها وجود دارد

Beyond Good And Evil 2

6

نتوانستیم احساسات خود را کنترل کنیم و باید حقیقتی را بگوییم: از حضور Beyond Good And Evil 2 در لیست خیلی ناراحتیم. تصور کنید سال ها برای ادامه یک اثر منتظر باشید اما شایعاتی نشان دهند بازی انحصارا برای یک کنسول انتشار می یابد. اکنون همین اتفاق برای Beyond Good And Evil 2 افتاده است. چند ماه پیش گزارشی منتشر شد که بر اساس آن، قسمت دوم این عنوان The Prejudices of Philosophers [تعصبات فیلسوفان] نام داشته و سال 2017 برای NX عرضه می شود. هنوز هیچ چیزی مشخص نیست و حتی ممکن است از بازی در کنفرانس یوبیسافت رونمایی به عمل بیاید، اما این احتمال را در نظر بگیرید که نینتندو هزینه های ساخت این عنوان را داده باشد.

در هر صورت امیدواریم E3 پیش رو بالاخره سرنوشت نهایی بازی را مشخص کند. برای اطلاعات بیشتر، قسمت اول سه گانه Beyond Good and Evil که در سال 2003 منتشر شد، با وجود بازخوردهای مثبت منتقدان و کسب جوایز گوناگون، نتوانست فروش بالایی کند. همین عامل موجب شد تا ساخت قسمت های بعدی در هاله ای از ابهام فرو رفته و یوبیسافت، ناشر بازی، نیز روی خوشی به آنان نشان ندهد. اما در سال 2008 بالاخره ساخت ادامه بازی تایید شد. با این وجود، به واسطه مشکلات گوناگونی، پروژه ساخت عنوان مورد بحث بسیار کند پیش می رفت.

Mario

4

با توجه به اینکه  رویداد نینتندو پشت درهای بسته هست، حتی منتظر رونمایی از بازی هایی که بعدها برای NX منتشر بشوند هم نیستیم. اما چون معمولا در نمایشگاه های زیادی شاهد حضور ماریو دوست داشتنی بودیم، می توانیم امیدوار باشیم تا آن ها حداقل اشاره ای کوچک به قسمت بعدی این بازی بکنند. البته امکان دارد که ژاپنی ها اطلاعات جدیدتری از Paper Mario: Color Splash هم منتشر نمایند؛ عنوانی نقش آفرینی که هنگام معرفی خود با بازخورد منفی بازیکن ها مواجه گشت. کار تا جایی پیش رفت که حتی بازیکن ها خواهان کنسل شدن بازی بودند.

بازی های موبایل جدید

3

پس از موفقیت هایی که اپلیکیشن Miitomo برای نینتندو به ارمغان آورد، طبیعی بود که این کمپانی نقش خود را در بازار پر سود موبایل پر رنگ تر کند. و همین اتفاق هم افتاد، آن ها چند ماه پیش از ساخت عناوینی از فرنچایزهای محبوب The Animal Crossing و Fire Emblem برای اسمارت فون ها پرده برداشتند. هنوز اطلاعات زیادی منتشر نشده و پیش بینی می شود که در E3 پیش رو آن ها بالاخره از این دو بازی رونمایی کنند. حتی ممکن است شاهد حضور بازی های دیگری برای برای تلفن های همراه باشیم. برای اطلاعات بیشتر، آخرین قسمت از بازی شبیه ساز زندگی و مزرعه داری The Animal Crossing که سال 2013 به صورت جهانی برای کنسول 3DS عرضه شد، توانست بیش از 10 میلیون نسخه بفروشد. Fire Emblem هم یک نقش آفرینی تاکتیکی بوده و اولین قسمت آن در سال 1990 عرضه شد.

پروژه های فیلم سازی

Super Mario Bros

چند ماه پیش بود که نینتندو از علاقه خود به ورود در عرصه فیلم سازی پرده برداشت. هنوز مشخص نیست که آن ها می خواهند چه فرنچایزی را فیلم کنند، بنابراین انتظار داریم تا اطلاعات جدیدتری از پروژه های هنر هفتمی این شرکت به دست برسد. تاتسومی کیمیشیما، مدیر عامل این شرکت، ابراز امیدواری کرده که حداکثر تا پنج سال آینده شاهد فیلم هایی از نینتندو باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی