ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اولین اسکلت خارجی برای کودکان معلول
تکنولوژی

تولید اولین اسکلت خارجی مخصوص کودکان معلول [تماشا کنید]

انجمن ملی تحقیقات اسپانیا موسوم به CSIC، برای اولین بار موفق به تولید یک اسکلت خارجی برای توانبخشی کودکان معلول شده است. این اسکلت روباتیک قرار است توانایی راه رفتن را به کودکانی که از ناهنجاری ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

انجمن ملی تحقیقات اسپانیا موسوم به CSIC، برای اولین بار موفق به تولید یک اسکلت خارجی برای توانبخشی کودکان معلول شده است. این اسکلت روباتیک قرار است توانایی راه رفتن را به کودکانی که از ناهنجاری های ستون فقرات و تحلیل ماهیچه ای رنج می برند، بازگرداند.

بدنه این ماشین 11.8 کیلوگرمی از آلمینیوم و تیتانیوم ساخته شده و دارای ۵ موتور حرکتی یاری رسان برای هر پا است. در هرکدام از این پاهای رباتیک سنسورهایی تعبیه شده تا هرگونه تنش غیرمجاز در حرکت پاهای کودک را تشخیص دهند.

رایانه کوچک تعبیه شده در این اسکلت خارجی می تواند الگوی حرکت کودک را پایش و در صورت لزوم آن را اصلاح نماید، تا راه رفتن بیمار به طبیعی ترین شکل ممکن صورت بگیرد. از آنجا که کودکان در حال رشد هستند، مفصل های این اسکلت خارجی به صورت تلسکوپی طراحی شده و می تواند همگام با کاربر خود بزرگ شوند.

باتری تعبیه شده در این ابزار توانبخشی می تواند تا ۵ ساعت پیاده روی را تضمین کند. گرچه قرار است نمونه نهایی آن از دوام باتری بیشتری برخوردار باشد.

در حال حاضر سه کودک معلول در شهرهای مادرید و بارسلونا در حال انجام تست های لازم با این ابزار هستند و هنوز تاریخ مشخصی برای عرضه محصول نهایی اعلام نشده.

تیم CSIC تنها گروهی نیستند که روی تولید اسکلت خارجی برای افراد ناتوان کار می کنند؛ تیمی از مهندسین دانشگاه هاروارد با همراهی متخصصین شرکت ReWalk Robotics هم در حال انجام تست های اولیه روی دستگاهی مشابه، البته برای بزرگسالان، هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی