ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ماژول OneCompute موتورولا، کانتینیوم را به اندروید می آورد

هفته گذشته موتورولا تلفن هوشمند موتو زی را همراه با سیستم توسعه ماژولار آن موسوم به موتوماد معرفی کرد. موتومادها در واقع ماژول های مختلفی هستند که این شرکت برای تلفن همراه خود ارائه نموده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۴۵

هفته گذشته موتورولا تلفن هوشمند موتو زی را همراه با سیستم توسعه ماژولار آن موسوم به موتوماد معرفی کرد.

موتومادها در واقع ماژول های مختلفی هستند که این شرکت برای تلفن همراه خود ارائه نموده و یکی از آنها OneCompute نام دارد که در اصل ترکیبی از یک ماژول گیره ای برای موبایل و یک پایه یا داک وایرلس مجهز به پورت HDMI برای تلویزیون و 3 پورت USB است.

OneCompute-Hub_w_600

موتو زی زمانی که درون داک قرار می گیرد می تواند به یک نمایشگر بزرگ تر متصل گردد. موتورولا نیز در زمان معرفی این گجت از وقفه اندک آن در پاسخ دهی (لتنسی پایین) و عملکرد خوبش سخن ها گفت و اظهار داشته که این ویژگی به لطف یکی از پروتکل های وایرلس ارائه شده توسط شرکت Keyssa برای آن به ارمغان آورده شده است.

رابط کاربری روی نمایشگر نیز تقریبا همان اندروید است منتها لانچر آن قادر خواهد بود به صورت همزمان سه پنل هوم اسکرین را نمایش دهد.

در حال حاضر این قابلیت صرفا طرحی مفهومی به حساب می آید و برای مثال پورت های USB تعبیه شده روی ماژول از ماوس یا کیبورد پشتیبانی نمی کنند. اما راهکار ارائه شده توسط موتورولا در قیاس با Continuum مزایا و معایبی دارد که در ادامه با شما در میان می گذاریم.

در مورد مزایا باید بگوییم که ماژول، امکان مالتی تسکینگ را به صورت کامل برای کاربران موتو زی به ارمغان می آورد و مشاهده پنجره ها به صورت کنار هم و برش و چسباندن محتوا  از داخل آنها را میسر خواهد کرد. این قابلیت به تجربه استفاده از پی سی شباهت بیشتری دارد تا کاربرد تکنولوژی Continuum مایکروسافت روی دستگاه های موبایل.

multi-tasking

یکی دیگر از مزایای کلیدی امکان دسترسی به تمامی اپلیکیشن های موجود در پلی استور اندروید است که با در نظر داشتن محدودیت شمار اپ های یونیورسال ویندوز در استور مایکروسافت اهمیت زیادی دارد.

اما از سویی، روشن است که طرح ارائه شده توسط موتورولا بیشتر جنبه مفهومی دارد و تا رسیدن به مرحله پختگی نیازمند گذر زمان است. در مقابل راهکار ارائه شده توسط مایکروسافت کاملا حساب شده است و از کوچک ترین ویژگی ها (نظیر امکان استفاده از موبایل به عنوان ماوس پَد و کیبورد) گرفته تا مهم ترینشان (شامل استفاده از پورت های استاندارد USB-C و نمایش وایرلس صفحه Continuum روی کامپیوترهای بهره مند از آپدیت سالانه ویندوز 10) کاملا فکر شده پیاده سازی شده اند.

نکته دیگری که باید به آن اشاره شود این است که کار کردن با رابط کاربری Continuum برای کاربران سیستم های دسکتاپی به مراتب راحت تر از کاربرد اندروید همراه با ماوس و کیبورد است. مایکروسافت هم ابراز امیدواری کرده که با کمک جمعیت بالای کاربران دسکتاپی ویندوز 10، اپلیکیشن های فراگیر دسکتاپی را برای ویندوز ارائه می کند که کل ایده و مفهوم استفاده از Continuum را قابل درک تر نماید.

OneCompute در برهه کنونی بیشتر یک طرح مفهومی است، با این همه، کاربران ویندوز فون احتمالا از عرضه آن استقبال خواهند کرد، چراکه به نوعی موجب شکل گیری رقابتی می گردد که مایکروسافت برای از بین بردن محدودیت های Continuum به آن نیاز دارد. این محدودیت ها هم اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم، قابلیت مالتی تسکینگ و استفاده از ویندوز های متعدد روی دسکتاپ را شامل می شوند و همین مشکلات بودند که ویندوز 8 را با مشکل روبرو کردند.

در هر حال ماژول مفهومی موتورولا مایکروسافت را برای رویارویی با یک تهدید بزرگ تر آماده خواهد کرد و آن زمانی است که گوگل سیستم عامل اندروید و کروم را با هم تلفیق نماید و امکانی را در اختیار کاربران سیستم عامل متن باز موبایلی اش بگذارد که صرفا با متصل نمودن دستگاه خود به یک نمایشگر بزرگ تر به سیستم عامل دسکتاپی آن دسترسی داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • iliyatiger
    iliyatiger | ۳ تیر ۱۳۹۶

    عالیییییی

  • علی
    علی | ۲۳ خرداد ۱۳۹۵

    به این میگن یه کانتینیوم درست و حسابی

مطالب پیشنهادی