ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«وِیرون»؛ اسمارت فون تاشوی جدید سامسونگ برای بازار چین [شایعه]

این روز ها پیدا کردن موبایل های تاشو کار سختی است، که البته بسیاری از موبایل های تاشوی موجود «هوشمند» هم نیستند. با این وجود سامسونگ مدتی است که دست به ساخت و تولید موبایل ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۱۵

این روز ها پیدا کردن موبایل های تاشو کار سختی است، که البته بسیاری از موبایل های تاشوی موجود «هوشمند» هم نیستند. با این وجود سامسونگ مدتی است که دست به ساخت و تولید موبایل های تاشوی اندرویدی می زند. لازم به ذکر است که شرکت مذکور این موبایل ها را تنها در چین به فروش رسانده است. این شرکت پس از عرضه ی SM-W2016 در سال گذشته در چین، اکنون در حال کار کردن روی جانشین بعدی آن است که احتمالاً شماره ی مدل آن SM-W2017 خواهد بود و برای آن از اسم رمز «ویرون» (Veyron) استفاده می شود. در حال حاضر، اطلاعات زیادی در مورد این دستگاه فاش نشده، اما تعدادی از ویژگی های آن مشخص شده اند.

ویرون از دو نمایشگر ۳.۹ اینچی اچ دی Super AMOLED بهره خواهد برد، و به پردازنده ی اگزینوس ۸۸۹۰ مجهز خواهد بود. این همان پردازنده ای است که در گلکسی اس ۷ نیز به کار گرفته شده است (حداقل خارج از آمریکا). به علاوه، دوربین پشتی ویرون ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی آن ۵ مگاپیکسلی خواهد بود. شایعات حاکی از آن هستند که سامسونگ با بهره گیری از فلز و شیشه، از همان طراحی استفاده خولهد کرد که در گلکسی اس ۷ به کار گرفته شده است. هنوز هیچ صحبتی درباره ی ضد آب بودن یا نبودن آن به میان نیامده، اما ویژگی ضد آب بودن، قابلیت بسیار جذابی برای یک موبایل هوشمند تاشو از سوی سامسونگ خواهد بود.

با اینکه هیچ صحبتی از سیستم عامل ویرون نشده، به نظر می رسد موبایل مذکور اندرویدی خواهد بود. این امر منطقی به نظر می رسد، چرا که سیستم عامل نسخه ی قبلی آن نیز اندروید بوده است. در مورد زمان عرضه و قیمت ویرون جزئیات چندانی مطرح نشده اما به احتمال زیاد، مثل نمونه ی قبل، عرضه ی آن به داخل چین محدود خواهد بود.

سامسونگ یکی از آن شرکت هایی است که همه نوع موبایلی با شکل های مختلف تولید می کند. اولین موبایل هوشمند تاشوی این شرکت یعنی SM-W2016 احتمالاً برای سامسونگ حکم یک موبایل آزمایشی را داشته است تا ببیند آیا در این دوره و زمانه اساساً کسی هنوز علاقه ای به موبایل های تاشو دارد یا خیر. با اینکه هیچ آماری برای ارزیابی میزان استقبال از آن موبایل در دست نیست، اما احتمالاً آنقدر استقبال از آن شده که سامسونگ را به ساخت مدل های بعدی ترغیب کرده است. در واقع تولید سری گلکسی نوت نیز به همین شیوه آغاز شد. سامسونگ ابتدا سعی داشت بفهمد مردم به نمایشگر های بزرگ تر به همراه قلم علاقه نشان می دهند یا نه، که امروز می دانیم قطعاً چنین علاقه ای وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی