ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل اپلیکیشن Swift Playgrounds را برای آموزش برنامه نویسی به کودکان معرفی کرد

تیم کوک لحظاتی پیش در کنفرانس توسعه دهندگان اپل از Swift Playgrounds پرده برداشت، اپلیکیشن جدیدی که قرار است برنامه نویسی را با تمرکز بر زبان متن باز این شرکت، به کاربران آیپد آموزش دهد، ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۳:۵۳

تیم کوک لحظاتی پیش در کنفرانس توسعه دهندگان اپل از Swift Playgrounds پرده برداشت، اپلیکیشن جدیدی که قرار است برنامه نویسی را با تمرکز بر زبان متن باز این شرکت، به کاربران آیپد آموزش دهد، خصوصاً کاربران کم سن و سال تر.

عملکرد این اپلیکیشن بر همین اساس به ساده ترین شکل انجام می گیرد و کاربر می تواند با tap کردن روی صفحه ی آیپد، نتیجه ی آن را مشاهده کند و با راهنمای گام به گام برنامه پیش برود، روشی که تیم کوک در مراسم امشب آن را به عنوان بهترین گزینه برای برای یادگرفتن برنامه نویسی اعلام کرد.

اپل ضمناً کیبورد مجزایی را نیز برای این اپلیکیشن طراحی کرده که در آن می توانید اعداد و نشانه های مورد نیاز برای برنامه نویسی را به سادگی در کنار حروف در اختیار داشته باشید.

دسامبر سال گذشته ی میلادی بود که اپل اعلام کرد زبان برنامه نویسی Swift متن باز خواهد کرد، موضوعی که می توان آن را یک قدم بزرگ توسط اپل برای حرکت به سمت آزادی بیشتر به حساب آورد.

البته باید توجه داشت که اپل در حقیقت ابزارهای توسعه ی اصلی خود را به شکل آزاد در دسترس قرار داده است، یعنی مشابه آنچه پیشتر مایکروسافت با دات نت، فیس بوک با React و React Native، موزیلا با Rust و گوگل با Go انجام داده اند.

زبان برنامه نویسی سوییفت نیز نخستین بار در کنفرانس WWDC سال 2014 و به عنوان نسل جدید Objective-C معرفی شد که سابقه ی آن به دهه ی هشتاد میلادی باز می گردد.

اپل حالا با عرضه ی Swift Playgrounds قصد دارد قدم های پیشین را تکمیل و توسعه ی اپلیکیشن برای ابزارهای خود را ساده و جذاب تر نماید.

در نهایت لازم است اشاره کنیم که به گفته ی تیم کوک نسخه ی بتای این اپلیکیشن از دو ماه دیگر و نسخه ی نهایی به شکل رایگان در پاییز عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی