ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بازسازی یک رویا، ساخت لکسوس نقش آفرین فیلم «گزارش اقلیت» بر روی شاسی پورشه

در سال 2002 ، استیون اسپیلبرگ کارگردان سر شناس آمریکایی فیلمی به نام گزارش اقلیت (Minority Report) را تولید کرد که در مورد پیشرفت تکنولوژی و زندگی بشر در سال 2054 بود. محور اصلی داستان ...

حمید رضا زنگنه
نوشته شده توسط حمید رضا زنگنه | ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

در سال 2002 ، استیون اسپیلبرگ کارگردان سر شناس آمریکایی فیلمی به نام گزارش اقلیت (Minority Report) را تولید کرد که در مورد پیشرفت تکنولوژی و زندگی بشر در سال 2054 بود.

محور اصلی داستان این فیلم درمورد سیستمی بود که  توان پیش بینی وقوع جرم یا جنایت را داشت و با ارسال مامورین جلوی جنایت را قبل از وقوع آن می گیرد.

در کنار محور اصلی داستان، اسپیلبرگ به پیش بینی تکنولوژی های آینده نیز می پردازد که بعضی از آنها در این زمان مورد استفاده قرار می گیرد مانند صفحه لمسی کامپیوترها و شناسنامه زیستی که محققان درحال پژوهش و تحقیق بر روی این موضوع هستند.

2016-vetter-custom-dimensia

موضوع اصلی این مقاله در مورد خودرویی خاص و جالب است که با نشان لکسوس برای این فیلم ساخته شده بود و حالا رنگ واقعیت به خود گرفته.

برای سال 2002 طراحی این خودرو خود ران بسیار خاص و آینده نگرانه به نظر می رسید ولی حالا که حدود 14 سال از تاریخ نمایش این فیلم گذشته، ظاهر خودرو چندان هم عجیب و خاص جلوه نمی کند.

طراحی قطره ای و آیرودینامیک فوق العاده خوب که امکان دست یابی به سرعت های بالا را فراهم می آورد از جمله نکات مهم در طراحی این لکسوس هستند که اکنون نیز در بسیاری خودروها رعایت می شوند.

Lexus_2054_Minority_Report_concept
تصویر نمونه اصلی از خودروی موجود در فیلم گزارش اقلیت

شاید یکی از نکات جالب در مورد این پروژه به سرمایه گذاری لکسوس برای تولید این فیلم مربوط باشد، جایی که کمپانی ژاپنی با حمایت مالی از اسپیلبرگ عملا آینده نگری خود برای حضور پر رنگ در سال 2054 را به بیننده القا می کند و در لحظات نسبتا طولانی ای از فیلم شاهد نقش بستن نشان لکسوس بر روی تصویر هستیم.

یک پروژه برند سازی بسیار موفق که حتی پس از گذشت 14 سال همچنان تاثیر گذاری خود را حفظ کرده است.

2016-vetter-custom-dimensia (6)

حالا تیمی که نزدیک به بیست سال تجربه در ساخت خودروهای دست ساز دارد، تصمیم به تولید نمونه ای خاص از خودروی Lexus 2054 که در فیلم گزارش اقلیت وجود داشت گرفته است و برای آن نام vetter custom dimensia را انتخاب کرده اند.

2016-vetter-custom-dimensia (8)

این تیم متخصص بر روی این خودرو از موتور 6 سیلندر تخت پورشه استفاده کرده است که به لطف بهرمندی از سیستم اگزوز اسپرت، طنینی رعب انگیز به حضار تقدیم می کند.

نیروی پیشرانه پورشه به وسیله گیربکس اتوماتیک به چرخ های عقب خودرو منتقل می شود. البته باید بدانید که به دلیل قوانین کپی رایت، این خودرو دقیقا شبیه به خودرو موجود در فیلم نیست بلکه تنها از آن خودرو الهام گرفته شده است.

2016-vetter-custom-dimensia (5)

تیم تولید کننده برای خریداران این خودرو یک سال گارانتی برای پیشرانه و تمام قطعات سفارشی آن در نظر گرفته است. اما با وجود قیمت این خودرو که برابر با محصول جدید پورشه یعنی 911 carrera 4 است، بنابراین نمی توان فروش زیادی را برای این خودرو پیش بینی کرد.

با پرداخت چنین مبلغی در صورتی که می توان صاحب یک پورشه اصیل شد، خرید این خودروی دست ساز و رپلیکا برای بسیاری منطقی نخواهد بود.

البته باید در نظر داشته باشید که این خودرو علاقمندان به خود را دارد و در بازار مشترک با محصولات پورشه یا کمپانی های بزرگ قرار نمی گیرد.

2016-vetter-custom-dimensia (3) 2016-vetter-custom-dimensia (4)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • سهیل
    سهیل | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵

    شبیه سوسکیه که یه اتوبوس از روش رد شده باشه ......

  • بهداد
    بهداد | ۲۴ خرداد ۱۳۹۵

    این ماشین زشت رو بیخیال حالا .. یاد Minority Report بخیر هنوزم فیلم شاخیه

  • ارمین
    ارمین | ۲۴ خرداد ۱۳۹۵

    اینکه اون نیستش فقط ظاهرا شبیه هم هستن نسخه توی فیلم خیلی شیکترو زیباتره نسخه ای که ساختن شباهت انچنانی بهش نداره اصلا جلوی ماشینا هیچ شبیه هم نیستن حتی طول عرض پشت و بغلهای ماشین شباهتی بهم ندارن نسخه توی فیلم صبیه قطره اب هستش حالتش ولی نسخه ای که ساختن کشیده هست

  • ابراهیم معتمد
    ابراهیم معتمد | ۲۴ خرداد ۱۳۹۵

    این از کدوم طرف حرکت میکنه یه جوریه

  • م
    م | ۲۴ خرداد ۱۳۹۵

    اینکه اون نیس :|

مطالب پیشنهادی