ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل از سیستم عامل watchOS 3 برای اپل واچ رونمایی کرد

بالاخره watchOS 3 از راه رسید. تیم کوک دقایقی پیش در جریان نطق اصلی مراسم WWDC16 که هم اکنون در حال برگزاریست، نسخه جدید این سیستم عامل اختصاصی برای دستگاه های اپل واچ را به ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۱:۵۱

بالاخره watchOS 3 از راه رسید. تیم کوک دقایقی پیش در جریان نطق اصلی مراسم WWDC16 که هم اکنون در حال برگزاریست، نسخه جدید این سیستم عامل اختصاصی برای دستگاه های اپل واچ را به دنیا معرفی کرد.

شاخص ترین قابلیت این نسخه از watchOS، سرعت بیشتر در اجرای اپلیکیشن هاست که به لطف قابلیتی به نام Instant Launch امکان آن فراهم شده. اپل ادعا می کند که اپلیکیشن ها در watchOS 3 چیزی در حدود هفت برابر سریع تر از watchOS 2 به اجرا در می آیند.

مضاف بر این، اپل رابط کاربری سیستم عامل مورد بحث را برای دسترسی آسان تر به اپلیکیشن ها و اطلاعات مجددا از نو طراحی کرده و همچنین قابلیتی به آن افزوده تا بتوان با انگشت به تایپ حروف برای پاسخ به پیام ها پرداخت.

vlcsnap-2016-06-13-13h12m02s647

در این رابط کاربری بخش جدیدی تحت عنوان Control Center را شاهد هستیم، که می توان از طریق یک سوایپ از پایین صفحه به بالا آن را به روی صفحه اپل واچ آورد. دکمه کناری اپل واچ نیز برای بارگذاری داک آخرین اپلیکیشن ها و موارد در حال اجرا تغییر کاربری یافته. این در حالیست که قبلا با فشردن این دکمه شاهد باز شدن منوی مخاطبین بودید.

vlcsnap-2016-06-13-13h11m41s736

ضمنا اپل در این بروزرسانی چند واچ فیس جدید نیز به مجموعه بزرگ واچ فیس های اپل واچ اضافه کرده، که یکی از جذاب ترین آنها واچ فیس مینی موس (کاراکتر کارتونی مشهور دیزنی) به شمار می رود که فعالیت های شما را به نمایش می گذارد. میان این واچ فیس ها می توان از طریق سوایپ روی صفحه جابجا شد.

vlcsnap-2016-06-13-13h13m12s110

قابلیت جدیدی تحت عنوان Scribble هم به شما اجازه می دهد تا حروف انگلیسی را روی صفحه اپل واچ نقاشی کنید تا به شکل تایپی روی صفحه ثبت شوند، دقیقا مشابه همان قابلیتی که گوگل اخیرا به پوشیدنی های اندرویدی اضافه کرده.

یک قابلیت کاربردی دیگر در watchOS 3، نگه داشتن دکمه های کناری اپل واچ برای تماس با 911 (پلیس) است. با این کار از طریق ارتباط سلولی آیفون تماسی با نزدیک ترین واحد پلیس برقرار می شود. در صورتی که به میزان کافی برای این تماس آنتن نداشته باشید هم این تماس از طریق اتصال وای فای خود ساعت هوشمند برقرار خواهد شد.

به گفته اپل این قابلیت برای کلیه کشورهای دنیا در دسترس قرار خواهد گرفت و بسته به کشوری که در آن زندگی می کنید، به طور خودکار شماره اورژانسی مناسبی برای کمک به شما را شماره گیری خواهد کرد.

vlcsnap-2016-06-13-13h11m11s019

اما به قابلیت های جدید watchOS برای پایش سلامتی می رسیم. اپل در این راستا یک اپلیکیشن سلامتی جدید معرفی کرده که کاربران اپل واچ با آن می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و فعالیت های ورزشی خود را به اشتراک بگذارند، ضربان قلب شان را به یکدیگر بفرستند و در همین محیط به بحث و گفتگو بپردازند.

ضمنا پایش فعالیت برای استفاده کنندگان از ویلچر هم در این اپلیکیشن جدید به نسبت قبل ارتقاء یافته، و حالا می تواند میزان چرخش های چرخ های ویلچر را نیز محاسبه کرده و در حلقه فعالیت ها در اپلیکیشن ثبت نماید.

اپلیکیشن دیگر برای پایش سلامتی با اپل واچ، Breathe نام دارد که اپل آن را با هدف تشویق کاربران به ریلکس بودن از طریق تکنیک های تنفس طراحی و منتشر کرده. نکته جالب در مورد اپ اینکه می تواند با استفاده از ویبره، کاربران را هنگامی که چشمان شان را بسته اند نیز برای انجام تمرین ها راهنمایی کند.

اما فارغ از اپلیکیشن های بومی اپل، در نطق اصلی امشب اعلام شد که پشتیبانی از Apple Pay به اپلیکیشن های شخص ثالث هم اضافه می شود. مضاف بر این، پردازش در پس زمینه برای اپلیکیشن های تندرستی، امکان کنترل تاج اپل واچ، دسترسی به API بلندگو، ویدئو و ... نیز از دیگر امکاناتی هستند که توسعه دهندگان اپلیکیشن های شخص ثالث اپل واچ از این پس به آنها دسترسی خواهند داشت.

به گفته اپل نسخه پیش نمایش مخصوص توسعه دهندگان watchOS 3 همین امروز منتشر می شود، اما عموم مردم برای دسترسی به آن باید تا پاییز سال جاری منتظر بمانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی