ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تا سال 2035 میلادی 21 میلیون ماشین خودران در خیابان های سرتاسر دنیا تردد خواهند کرد

تکنولوژی خودروهای بدون راننده ممکن است زودتر از آنچه تصور می شد به بار بنشیند و فراگیر شود. سازمان تحلیلی IHS Automotive در جدیدترین گزارش خود، شمار خودروهای بدون راننده و خودرانی که انتظار دارد در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

تکنولوژی خودروهای بدون راننده ممکن است زودتر از آنچه تصور می شد به بار بنشیند و فراگیر شود.

سازمان تحلیلی IHS Automotive در جدیدترین گزارش خود، شمار خودروهای بدون راننده و خودرانی که انتظار دارد در سرتاسر دنیا وارد سطح خیابان ها شوند را افزایش داده است. در ژانویه سال 2014 میلادی، این سازمان پیش بینی کرده بود که فروش ماشین های خودران تا سال 2035 میلادی به رقم 11.8 میلیون دستگاه می رسد.

حالا اما، با در نظر داشتن افزایش قابل توجه توسعه و تحقیق در زمینه تکنولوژی ماشین های خودران توسط خودرسازان و شرکت های فعال در حوزه فناوری، پیش بینی شده که 21 میلیون ماشین بدون راننده تا سال 2035 میلادی در سرتاسر دنیا به فروش رود که این رقم تقریبا دو برابر میزان برآورد شده قبلی است.

IHS پیش بینی کرده که ایالات متحده آمریکا از نظر میزان خودروهای بدون راننده مورد استفاده شهروندانش صدرنشین جدول خواهد بود و تا سال 2020 میلادی، چندین هزار دستگاه از این ماشین ها در تمامی خیابان های این کشور تردد خواهند کرد. انتظار می رود که این رقم تا سال 2035 میلادی به 4.5 میلیون دستگاه در خاک آمریکا برسد.

همانطور که احتمالا انتظار دارید، در این زمینه، ژاپن زیاد هم با آمریکا فاصله نخواهد داشت. IHS پیش بینی کرده که این کشور تا پیش از برگزاری بازی های المپیک تابستانه توکیو در سال 2020، هماهنگی ها و سرمایه گذاری های لازم را برای ورود این خودروها به سطح خیابان های خود انجام خواهد داد.

آمریکا و ژاپن مسیر را برای تردد خودروهای بدون راننده هموار خواهند کرد، با این همه پیش بینی شده که چین نیز به یکی از بزرگان این حوزه بدل شود. در واقع IHS  باور دارد که تا سال 2035 میلادی، بالغ بر 5.7 میلیون خودرو در این کشور پهناور آسیایی شکلی از فناوری خودران را در خود خواهند داشت.

اروپای شرقی و غربی نیز در این معادله نقش ایفا خواهند کرد و تا تاریخ اعلام شده، 4.5 میلیون ماشین خودران توسط شهروندان این دو منطقه خریداری خواهد شد. در این بازه زمانی، بالغ بر یک میلیون خودروی بدون راننده هم در خاور میانه و آفریقا به فروش خواهد رفت.

البته IHS اشاره کرد که این ماشین ها چالش هایی را هم به لحاظ امنیت سایبری و اطمینان پذیری نرم افزاری ایجاد خواهند کرد که با تشخیص و رفع تهدیدات، نگرانی ها در این رابطه نیز کاهش می یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی