ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تاریخ خودرو از نگاه ژاپنی ها، گردشی کوتاه در موزه خودروهای کلاسیک تویوتا

اگر از شهر اوزاکا قصد عزیمت به توکیو را داشته باشید، در بین راه به شهر ناگویا می گذرید. این شهر پر جنب و جوش و بزرگ باعث توقف هر چند کوچک برای خودرو دوستان ...

حمید رضا زنگنه
نوشته شده توسط حمید رضا زنگنه | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰

اگر از شهر اوزاکا قصد عزیمت به توکیو را داشته باشید، در بین راه به شهر ناگویا می گذرید. این شهر پر جنب و جوش و بزرگ باعث توقف هر چند کوچک برای خودرو دوستان و مخصوصا علاقمند به خودروهای ژاپنی می شود.

دلیل آن هم وجود موزه بزرگ و مرکزی کمپانی تویوتا در این شهر است. این موزه بزرگ دقیقا در نزدیکی ساختمان مرکزی تویوتا واقع شده است که همه تصمیمات مهم در این ساختمان گرفته می شود.

تاسیس و رونق موزه های اختصاصی کمپانی های اتومبیل سازی بسیار برای این کمپانی ها مفید است، زیرا مشتریان و علاقمندان با سیر تحول این کمپانی ها آشنا می شوند و به اصالت محصولات این خودرو سازان پی می برند.

Toyota-Automobile-Museum-9832-copy

حال به موزه بزرگ تویوتا بر می گردیم و گشتی در طبقات مختلف آن می زنیم.

خودروهایی که در این موزه در معرض نمایش قرار گرفته اند از خودروهای کالسکه ای دهه 20 و 30 تا خودروهای مدرن را شامل می شود. که گنجینه ای غنی و گران قیمت را در اختیار تویوتا قرار می دهد. به جرئت می توان گفت این موزه تنها موزه ای است که می تواند با موزه پترسن در لس آنجلس رقابت کند.

Toyota-Automobile-Museum-0006-copy

طبقه اول

پس از بالا رفتن از پله ها و ورود به طبقه اول اولین چیزی که می بینید رستوران و فروشگاه تهیه اشیای یادگاری است و بعد عبور از این فروشگاه با سالن بزرگی روبرو می شوید که پر از خودروهای دهه 20 و 30 میلادی است و البته چند عدد خودروهای ارزشمند دهه 50 تا 70 نیز وجود دارند مانند پورشه 356 و مرسدس بنز 300 اس ال گالوینگ.

Toyota-Commemorative-Museum-Of-Industry-And-Technology-69099

Toyota-Automobile-Museum-9944-copy

طبقه دوم

طبقه دوم سرشار از خودروهای ژاپنی کلاسیک است و به طبقه نوستالژیک ژاپن مشهور است. در این طبقه تعدادی خودروی ژاپنی از دیگر برندها وجود دارد ولی تمرکز اصلی روی خودروهای کلاسیک تویوتا است.

Toyota-Automobile-Museum-9804-copy

خودروهای خارق العاده ای که در این سالن وجود دارند تویوتا 2000 جی تی، هوندا اس 600، نیسان fairlady z و میتسوبیشی گالانت جی تی او می باشد.

در این سالن براحتی متوجه می شوید که ژاپنی ها در دهه 70 و 80 میلادی چطور و با چه طراحی ای بازار خودروهای اروپا و آمریکا را فتح کردند. خودروهایی کوچک و اسپرت که دارای قدرت و شتاب بالایی بودند و هر عشق سرعتی آرزوی تملک یکی از آنها را داشت.

Toyota-Automobile-Museum-9941-copy
تویوتا 2000GT که در کلاس گرن توررها قرار می گیرد و بعد از تولید به یک افسانه تبدیل شد.

 

Toyota-Automobile-Museum-9915-copy
تویوتا S800 یک خودروی اسپرت جمع و جور که در خارج از ژاپن فروش فوق العاده خوبی داشت.
Toyota-Automobile-Museum-9953-copy
تویوتا سلیکا دهه 70 که در ایران نیز بسیاری از ما با این خودرو خاطره های خوبی داریم و در دهه 70 شمسی در کنار بی ام دبلیو 2002 و رنو 5 یکی از خودروهای مناسب پیست و مسابقات بود.

خودروهای دیگری که هیچگاه از تماشای آنها سیر نمی شوید نیز در این موزه وجود دارند، مانند مزدا میاتا، تویوتا MR2 و لکسس LFA افسانه ای که به زیبایی در کنار یکدیگر چیده شده اند.

Toyota-Automobile-Museum-0029-copy

این موزه با چیدمانی جالب، رشد و ترقی طراحی و تکنولوژی را در صنعت خودروسازی را به بازدیدکنندگان نشان می دهد و گذشته های صنعت خودروسازی را برای علاقمندان ملموس تر می کند.

اصلاح چیدمان و مراقبت بیشتر از خودروهای تاریخی کشورمان می تواند باعث گردآوری اطلاعات مهم تاریخی خودروسازی و ورود خودرو به کشورمان در اختیار علاقمندان قرار دهد که به ارتقا فرهنگ حفظ و نگهداری از خودروهای کلاسیک کمک خواهد کرد.

Toyota-Automobile-Museum-0037-copy Toyota-Automobile-Museum-0058-copy Toyota-Automobile-Museum-0080-copy Toyota-Automobile-Museum-9663-copy

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mohamad hsh
    mohamad hsh | ۲۶ خرداد ۱۳۹۵

    اصلاح چیدمان و مراقبت بیشتر از خودروهای تاریخی کشورمان می تواند باعث گردآوری اطلاعات مهم تاریخی خودروسازی و ورود خودرو به کشورمان در اختیار علاقمندان قرار دهد که به ارتقا فرهنگ حفظ و نگهداری از خودروهای کلاسیک کمک خواهد کرد. با ما بود؟؟ با اونا بود؟؟! نفهمیدم باکی بود ولی تو ایران مثلا ایران خودرو میخواد سیرتحولشو موزه بزنه به جرات مضخرفترین موزه تاریخ خودروسازی جهان با چهارتا ماشین مونتاژی عهد بوق و دوتا مثلا خودرو ملی با طراحی وکیفیت خنده دار میشه

    • حمید رضا زنگنه
      حمید رضا زنگنه | ۲۶ خرداد ۱۳۹۵

      با عرض سلام و تشکر برای درج نظرتون در مورد مطلب بنده
      دوست عزیز ورود و تولید خودرو در ایران فقط محدود به پیکان و محصولات تولیدی ایران خودرو نمی شه، ورود خودرو به ایران بر میگرده به دهه 30 تا 40 شمسی که خودروهایی مثل آکسفورد به ایران وارد شدن. در دهه 50 هم خودروهایی مثل فراری، پورشه و Jensen وارد ایران شدن. پس تاریخ خودرو در ایران فقط منحصر به پیکان نمی شه، بلکه تو ایران خودروهای کلاسیک تک و نابی می تونید پیدا کنید. این جمله بالا هم مربوط به کشور خودمون میشه.

  • سیاوش
    سیاوش | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵

    تو ایران از این موزه ها بزنن همه ی ماشینا مثل همن. یهو سی تا پیکان عین هم...

مطالب پیشنهادی