ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت تازه اپل به واقعیت افزوده اشاره دارد

در سال های اخیر توجه ویژه ای به تکنولوژی واقعیت مجازی و افزوده شده و اکنون نیز عجیب نیست که ببینیم شرکت های بزرگ دنیای تکنولوژی در حال توسعه فناوری های مرتبط با آن هستند. ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۴۵

در سال های اخیر توجه ویژه ای به تکنولوژی واقعیت مجازی و افزوده شده و اکنون نیز عجیب نیست که ببینیم شرکت های بزرگ دنیای تکنولوژی در حال توسعه فناوری های مرتبط با آن هستند. با این حال اپل هم اگر چه در این بین هنوز به شکل رسمی مسئله ای را تایید نکرده، اما به نظر می رسد که در پی توسعه محصولی مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی یا افزوده است.

امروز خبر از پتنتی می رسد که به تلاش های اپل در خصوص فناوری واقعیت افزوده اشاره دارد. این پتنت برای یک «دستگاه الکتریکی شفاف» به ثبت رسیده که حکایت از نمایشگری شفاف دارد که از آن برای به نمایش کشیدن اطلاعات استفاده می شود. در واقع از این نمایشگر شفاف بهره گرفته خواهد شد تا اطلاعات بر روی اشیای واقعی به نمایش درآمده و مشاهده شوند.

برای مثال، کاربر می تواند این نمایشگر را به سمت یک نقاشی معروف بگیرد و در نمایشگر شفاف خود، اطلاعات مرتبط با آن را مشاهده کند. تا کنون تقریباً تعریفی که از واقعیت افزوده داریم، همین است.

اپل در سال ۲۰۱۵ شرکتی تحت عنوان Metaio را خریداری کرد که در زمینه واقعیت افزوده فعالیت می کرد. سپس خبر رسید که اپل در حال جذب متخصصان این حوزه است. باید در آینده دید که آیا شرکت مذکور از پتنت یاد شده در محصولات کنونی خود و یا دستگاهی جدید استفاده خواهد کرد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی