ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در جدیدترین نسخه از iOS قفل گشایی دستگاه از طریق سوایپ کردن انجام نخواهد شد

روز گذشته کنفرانس یک هفته ای توسعه دهندگان اپل رسما در سانفرانسیسکو آغاز شد و در جریان آن مشخص گردید که نسخه های آتی چهار سیستم عامل این شرکت از جمله iOS چه تغییراتی را به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

روز گذشته کنفرانس یک هفته ای توسعه دهندگان اپل رسما در سانفرانسیسکو آغاز شد و در جریان آن مشخص گردید که نسخه های آتی چهار سیستم عامل این شرکت از جمله iOS چه تغییراتی را به همراه خواهند داشت.

پس از معرفی iOS 10، نخستین نسخه بتای ویژه توسعه دهندگان آن منتشر گردید تا آنها که می توانند پیش از پاییز با قابلیت هایش آشنا گردند.

اولین تغییر عمده در اینترفیس جدید، به محض بوت شدن آیفون، قابل رویت خواهد بود. برای مدت 9 سال، کاربران این تلفن هوشمند برای کنار زدن لاک اسکرین مجبور بودند که به سمت راست روی صفحه عمل سوایپ را انجام دهند (در واقع این عمل باید از یک سمت صفحه آغاز شده و به سمت دیگر کشیده می شد).

در iOS 7 اما این طراحی تغییر کرد و دیگر با سوایپ کردن در هر محدوده ای می شد موبایل را آنلاک کرد اما جهت ژست حرکتی این کار همچنان از چپ به راست بود.

در iOS 10 با سوایپ کردن به راست صفحه ای از ویجت های خاص مقابل دیدگان شما قرار می گیرد که می توانید با نگاهی کوتاه و گذرا به آنها اطلاعات مورد نظرتان را دریافت نمایید و با سوایپ کردن به سمت چپ نیز اپلیکیشن دوربین برایتان گشوده خواهد شد.

بنابراین، حال که هر دوی این ژست ها (یعنی سوایپ به راست و سوایپ به چپ) کار دیگری را انجام می دهند، لازم بوده که اپل حرکت دیگری را برای قفل گشایی آسان و مبتکرانه دستگاه ابداع نماید و همزمان از گمراه کردن کاربران و سوایپ کردن نادرست توسط آنها نیز جلوگیری نماید.

iOS-lock-screen-changes

اما این شرکت به جای آنکه کاربران را به ورود داده از طریق نمایشگر مجبور نماید، ترتیبی داده که فرایند قفل گشایی از طریق فشردن دکمه هوم صورت بگیرد؛ بنابراین برای آن دسته از کاربرانی که عادت داشتند نمایشگر را تنها با یک بار فشردن دکمه هوم بیدار نمایند، قفل گشایی دستگاه تنها به یک فشار اضافه دیگر روی این دکمه نیاز دارد. لذا زمانی که همچنان در لاک اسکرین قرار دارید می توانید با نگه داشتن دکمه هوم سیری را فعال نمایید (درست مانند iOS 9).

در نسخه قبلی این سیستم عامل فرایند قفل گشایی با استفاده از اسکنر اثرانگشت TouchID انجام می شد؛ بدان معنا که شما صرفا باید دکمه هوم را یک مرتبه انتخاب می کردید و برای دستگاه منتظر می ماندید تا اثرانگشت شما را اسکن کند. با در نظر داشتن همین نکته می توان گفت که متد جدید معرفی شده از سوی اپل تقریبا مانند سابق است و زحمت اضافه ای را بر دوش کاربر نمی گذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سـیزده 66
    سـیزده 66 | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵

    لق شدن يا نياز به فشار بيشتر از مشكلات دكمه هوم آيفون ها در استفاده طولاني مدت و زياد. اين كه براي قفل گشايي ديوايس به فشار دكمه هوم نياز باشه سرعت روند شروع مشكلات دكمه هوم رو افزايش ميده. دابل تپ يا فقط لمس تاچ آيدي كه با بعضي توييك ها هم قابل انجام هست راهكارهاي به مراتب هوشمندانه تر و جذاب تري هستند.

  • سوتابایت
    سوتابایت | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵

    متاسفانه فقط برای دیوایس های تاچ آی دی دار خوبه!

مطالب پیشنهادی