ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محصولات جدید Alienware از هدست های واقعیت مجازی پشتیبانی می کنند

اگر گیمر باشید حتماً می دانید که برخی کامپیوترهای Alienware از جمله Aurora R4 که آخرین آنها به حساب می آید، از ویژگی موسوم به ALX بهره می برند، قابلیتی کاربردی که هنگام داغ شدن ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

اگر گیمر باشید حتماً می دانید که برخی کامپیوترهای Alienware از جمله Aurora R4 که آخرین آنها به حساب می آید، از ویژگی موسوم به ALX بهره می برند، قابلیتی کاربردی که هنگام داغ شدن دستگاه باله های کنار بدنه را باز می کند تا هوای بیشتری داخل کیس جریان پیدا کند.

اما اکنون که شرکت Dell نسل جدید کامپیوترهای گیمینگ خود را در نمایشگاه E3 عرضه کرده، شاهد هستیم که این قابلیت سودمند در آنها وجود ندارد و به جای آن یک طراحی ساده و مینیمال مورد استفاده قرار گرفته که تاکنون چندان در این سری محصولات مرسوم نبوده است.

تغییرات سری جدید البته صرفاً به ظاهر دستگاه محدود نمی شود و سازنده سخت افزار دستگاه را نیز بروزرسانی کرده است، از جمله پردازنده های قدرتمند جدید و امکان استفاده از 2 کارت گرافیک که GeForce GTX 1080 تازه وارد را هم شامل می شود.

البته لازم است اشاره کنیم که بسیاری کاربران کامپیوتر دسکتاپ را خودشان به اصطلاح جمع می کنند و به محصولات از پیش ساخته علاقه ای ندارند، اما برخی گیمیرها و افرادی که در حوزه ی مالتی مدیا فعالیت می کنند نیز هستند که ترجیح می دهند یک کامپیوتر آماده و قدرتمند از پیش ساخته شده را به سادگی از فروشگاه خریداری نمایند.

شرکت دل علاوه بر این افراد، گروه جدیدی را نیز به مخاطبان خود افزوده است، یعنی کاربرانی که به حوزه ی واقعیت مجازی علاقه مند هستند و به یک محصول آماده و قدرتمند احتیاج دارند که از توان گرافیکی کافی برای این موضوع برخوردار باشد. کامپیوترهای جدید نیز به لطف کارت گرافیک GTX 1080 نه تنها قادر است هدست هایی مثل HTC Vive و Oculus Rift را راه اندازی کند، بلکه علاوه بر آن می تواند روی 3 نمایشگر 4K به شکل همزمان به نمایش تصویر بپردازد.

این کامپیوتر ضمناً با هرکدام از پردازنده های نسل ششم اینتل که تمایل داشته باشید قابل سفارش است حتی مدل Core i7 Extreme Edition که اخیراً با قیمت سرسام آور 1723 دلار معرفی شد. حافظه ی رم دستگاه تا 64 گیگابایت قابل افزایش است و سازنده یک حافظه ی 1 ترابایتی از نوع M.2 PCIe SSD را در کنار 2 گیگابایت هارد دیست HDD از نوع RAID برای این محصول در نظر گرفته است.

در مورد خنک کردن چنین سخت افزار اعجاب انگیزی نیز جای نگرانی نیست چرا که امکان سفارش سیستم خنک کننده ی مایع وجود دارد، البته باید توجه داشته باشید که قیمت دستگاه در ارزان ترین مدل از 799 دلار آغاز می شود اما در صورتی که سخت افزار قدرتمند تری بخواهید لازم است بر اساس نیاز خود هزینه ای به مراتب بالاتر و چند برابر بیشتر را بپردازید.

dell-alienware-area-51-2016-06-13-01

برای نمونه مدل Area-51 را در نظر داشته باشید که قوی ترین مدل این سری به حساب می آید و طراحی آن نیز مثل نسل های پیشین باقی مانده تا امکان چرخش هوا از پشت و جلوی بدنه برای خنک کردن قطعات داخلی وجود داشته باشد. عمده ترین ویژگی تازه در این مدل پشتیبانی از پردازنده های جدید سری Broadwell-E به حساب می آید، از جمله مدل 10 هسته ای i7-6950X Extreme Edition که پیشتر اشاره کردیم به تنهایی 1723 دلار قیمت دارد.

این مدل علاوه ضمناً از حداکثر 64 گیگابایت حافظه ی رم DDR4 پشتیبانی می کند و امکان استفاده از حافظه های بسیار پیشرفته مبتنی بر M.2 SSD برای آن در نظر گرفته شده است. در مورد توان گرافیکی نیز لازم است بدانید که 3 کارت گرافیک مجزا روی مدل Area-51 قابل نصب هستند، البته در صورتی که حاضر باشید حدود 5 هزار دلار برای به دست آوردن چنین خصوصیاتی هزینه کنید.

Alienware Alpha Game Console Desktopمدل جدید دیگر Alpha R2 نام دارد که نسل تازه ی مدل Alpha (نخستین استیم ماشین در جهان) به حساب می آید. این محصول بر همین اساس بیشتر از کامپیوترهای شخصی به یک کنسول تقویت شده شباهت دارد، البته با اندازه ای کوچکتر از اکس باکس وان. از جمله خصوصیات این مدل نیز می توان به آخرین نسل پردازنده های اینتل، کارت گرافیک NVIDIA GTX 960 مجهز به 4 گیگابایت حافظه ی DDR5 (یا مدل مشابه AMD Radeon)، حداکثر 16 گیگابایت حافظه ی رم و امکان استفاده از حافظه های M.2 SSD اشاره کرد که مشکل کمبود توان پردازشی در نسل پیشین را رفع خواهند کرد.

البته باید توجه داشته باشید که با وجود این بروزرسانی قدرت سخت افزاری دستگاه هنوز برای استفاده از هدست های واقعیت مجازی کافی نیست چرا که برای این منظور به کارت گرافیک NVIDIA GTX 970 یا بالاتر احتیاج خواهید داشت. اما سازنده برای رفع این مشکل یک داک به نام Alienware Graphics Amplifier طراحی کرده که می توانید آن را به کامپیوتر متصل کرده و با استفاده از آن از کارت گرافیک مورد نیاز خود بهره مند شوید، حتی مدل GeForce GTX1080.

در مورد قیمت دستگاه نیز باید اشاره کنیم که در ارزان ترین حالت 599 دلار در نظر گرفته شده، اما با انتخاب سخت افزار قوی تر قیمت دستگاه نیز به شکل قابل توجهی افزایش خواهد یافت، از جمله داک Graphics Amplifier که به تنهایی و بدون کارت گرافیک 300 دلار قیمت دارد.

alienware-13-dell-2016-06-13-02

در نهایت به مدل Alienware 13 می رسیم که سازنده پیشتر آن را در نمایشگاه CES معرفی کرده بود، اما اکنون عرضه ی محصول را به شکل رسمی با شروع قیمت از 1299 دلار آغاز کرده است. عمده ترین ویژگی این لپ تاپ نمایشگر 13 اینچی OLED با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل به حساب می آید که سرعت پاسخگویی آن 1 میلی ثانیه است و همین موضوع لپ تاپ جدید را از این نظر به سریع ترین محصول سازنده تبدیل کرده است.

ویژگی جذاب بعدی به بدنه ی دستگاه مربوط می شود که سازنده فیبر کربن، آلومینیوم آدونیزه و فلز مس را برای ساخت آن مورد استفاده قرار داده است. ویژگی های سخت افزاری دستگاه نیز برای گیمیرها مناسب هستند و از جمله ی آنها می توان به پردازنده Core i7-6500U اینتل، امکان انتخاب کارت گرافیک NVIDIA GTX 965M، حداکثر 512 گیگابایت حافظه ی SSD از نوع M.2 و اسپیکرهای تنظیم شده به دست Klipsch اشاره کرد.

در نهایت لازم است اشاره کنیم که فروش این محصولات جذاب و قدرتمند از همین امروز آغاز شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی