ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به وضعیت آنتن دهی اپراتورهای موبایل کشور با هدف انتخاب آگاهانه تر اپراتور مقصد طرح ترابردپذیری

نزدیک به یک ماه پیش بود که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رسانه ی ملی کشور از اجرایی شدن طرح ترابردپذیری شماره های موبایل ظرف کمتر از ۲ هفته سخن گفت. طرح ملی ترابردپذیری شماره ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

نزدیک به یک ماه پیش بود که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رسانه ی ملی کشور از اجرایی شدن طرح ترابردپذیری شماره های موبایل ظرف کمتر از ۲ هفته سخن گفت. طرح ملی ترابردپذیری شماره های تلفن همراه به هر حال با تأخیر های متعدد در آستانه ی اجرا قرار گرفته تا مشترکان موبایل در صورت تمایل بتوانند با حفظ شماره، به اپراتور مورد نظر خود کوچ کنند. به عبارت ساده تر، ترابردپذیری شماره‌ های موبایل به این معناست که اگر شما خط موبایل اپراتوری را استفاده می کنید که از خدمات آن رضایت ندارید، می‌ توانید همان شماره‌ را به اپراتور دیگری ببرید که مد نظرتان است.

چنین امکانی در ابتدا می‌تواند تب تغییر اپراتور را در میان مشترکان موبایل ایجاد کند، اما بهتر است مشترکان علاقمند با کمی صبر و تحمل بیشتر، در انتخاب خود دقت کافی به خرج دهند تا شرایط از حالت اولیه ی خود بدتر نشود. نکاتی که مشترکان علاقمند به تغییر اپراتور موبایل با حفظ شماره باید به آنها دقت داشته باشند را پیش از این به اطلاعتان رساندیم. اولین مورد از این فهرست به کیفیت خدمت رسانی اپراتور مقصد باز می گردد.

به این ترتیب در کنار سرعت انتقال دیتا و اینترنت موبایل، بحث پوشش شبکه یا همان کیفیت آنتن دهی نیز مطرح می شود. پوشش شبکه زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که ظاهراً با گذشت حدود ۲ سال از اجرای طرح رومینگ ملی، هنوز بر سر اجرای آن اختلاف نظر هایی وجود دارد و برخی اپراتور ها در مناطقی که دارای آنتن هستند، به مشترکان فاقد آنتن اپراتور دیگر سرویس مناسبی نمی‌ دهند. بر اساس طرح رومینگ ملی قرار بود اپراتورهایی که در مناطقی پوشش شبکه ندارند از پوشش دهی اپراتورهای دیگری استفاده کننده که در آن مناطق آنتن دارند تا به این ترتیب مشترکان تمام اپراتورها بتوانند پوشش سراسری موبایل را تجربه کنند.

برای آنکه با اجرای طرح ترابردپذیری بتوانید انتخاب آگاهانه تری داشته باشید بد نیست نظرتان را به وضعیت پوشش شبکه و پوشش جمعیتی شهری و روستایی ۳ اپراتور موبایل کشورمان طبق ارزیابی‌ های معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات جلب کنیم:

همراه اول:

تا پایان سال گذشته پوشش جاده‌ های اصلی، فرعی و خطوط ریلی کشور توسط اپراتور اول ارتباطی به ترتیب ۳۳۱۵۶۸ ، ۳۴۵۹۱ و ۸۹۲۶ کیلومتر بوده است. پوشش جمعیتی این اپراتور ۹۴.۲ درصد است و ۱۲۴۲ شهر و ۶۱۷۲۲ روستا را تحت پوشش دارد.

ایرانسل:

تا پایان سال گذشته، پوشش جاده‌ های اصلی، فرعی و ریلی کشور توسط اپراتور دوم ارتباطی به ترتیب ۳۲۶۵۲ و ۵۵۰۳ کیلومتر بوده است. پوشش جمعیتی این اپراتور ۸۵.۸۴ درصد است و ۱۱۹۶ شهر و ۱۱۷۸ روستا را تحت پوشش دارد.

رایتل:

تا پایان سال گذشته پوشش خطوط اصلی، فرعی و ریلی کشور توسط اپراتور سوم ارتباطی نیز ۱۲۹۰۹ کیلومتر  بوده است. پوشش جمعیتی این اپراتور ۶۱.۲۹ درصد است، ۴۸۷ شهر را تحت پوشش دارد و هیچ روستایی را پوشش نمی‌ دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • بهروز
    بهروز | ۲۶ خرداد ۱۳۹۵

    قطعا ایرانسل در خدمات دهی مثل اینترنت بهتر و ارزان تر و طرح های بیشتر برای مکالمه و .... از اپراتور های دیگه بهتر عمل میکنه ولی از نظر انتن دهی خیلی ضعیف تره مثلا هر وقت موقع تعطیلات به مسافرت میری مخصوصا شمال می بینی که همراه اول تمام جاده ها و روستاها رو پوشش میده ولی ایرانسل انتن نمیده و اینجاست که متوجه میشی اولویت اول مکالمه هست توی هر شرایطی

  • Majid
    Majid | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵

    مشترکین تالیا هم می تونند ترابردپذیر بشند ؟ یا هفته پیش مدیر عامل تالیا الکی گفته ؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی