ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی بومی: تلاش اپل برای احترام به حریم خصوصی کاربران

در سال های اخیر، هرچند اندک ولی می توان گفت مرزهای هوش مصنوعی و یادگیری عمیق ماشینی تا حدی جا به جا شده اند. بیشتر این پیشرفت، مرتبط با قدرت پردازشی انتقالی به دستگاه از ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

در سال های اخیر، هرچند اندک ولی می توان گفت مرزهای هوش مصنوعی و یادگیری عمیق ماشینی تا حدی جا به جا شده اند. بیشتر این پیشرفت، مرتبط با قدرت پردازشی انتقالی به دستگاه از طریق رایانش ابری و همچنین دریافت اطلاعات بسیار گسترده ی کاربران از سوی شرکت های تکنولوژیک بوده است. همین مسئله برای شرکتی مانند اپل که در لیست اولویت هایش می توان احترام به حریم خصوصی کاربر را دید، مشکلاتی ایجاد کرده است.

مشکل این است که چگونه این کمپانی می تواند تکنولوژی های هوشمند را به دست کاربران برساند، زمانی که قرار نیست داده های خصوصی شان را به فضای ابری خود برای تحلیل آنها منتقل کند؟

دیشب اپل در WWDC برای همین مشکل راهکاری ارائه داد. یادگیری عمیق اپل به گونه ای در iOS به نمایش کشیده شد که می توانست چهره ها را در تصاویر شناسایی کند و یا برای پیام های دریافتی شما، پاسخ های احتمالی را به نمایش بکشد. اپل در کنار به نمایش کشیدن این قابلیت های هوشمند، تاکید بسیاری داشت که تمام این اتفاقات به شکل بومی در دستگاه شما رخ می دهد.

«فدریگی»، معاون ارشد بخش نرم افزاری اپل در رویداد دیشب گفت: «زمانی که نوبت به آنالیز داده های شما می رسد، ما آن را بر روی خود دستگاه انجام می دهیم تا داده های شخصی تان همواره تحت کنترل خودتان باشد.»

7507434-3x2-700x467

گوگل به عنوان شرکت رقیب، داده های شما را به شکل ابری مورد پردازش قرار می دهد و همین مسئله یعنی اطلاعات شما ابتدا باید از کنترل تان خارج گشته و به فضای ابری گوگل منتقل گردند.

اپل همچنین بیان کرد که از روشی موسوم به «حریم خصوصی متمایز» بهره خواهد گرفت تا داده های کاربران را ناشناس نگه دارد. این روش به شکل تئوریک یافتن یک کاربر خاص و دنبال کردن اطلاعات او را دشوار تر می کند، در حالی که همچنان داده های مورد نیاز برای بهبود سیستم هوشمند را در اختیار دانشمندان کامپیوتری اپل قرار می دهد تا ابزارهای هوشمند را بهبود دهند.

apple-wwdc-20160613-2692.0.0

سوال اصلی ولی این است که آیا اپل با شرایط کنونی، در ادامه هم می تواند با هوش مصنوعی گوگل رقابت کند؟ شاید سرویس هایی که از هوش مصنوعی بومی دستگاه های اپل استفاده می کنند، در مقایسه با نمونه هایی که به سادگی از سرورهای قدرتمند گوگل بهره مند می شوند، کندتر باشند. شاید اینچنین حجم بسیاری از اپ های شخص ثالث برای هماهنگی با هوش مصنوعی بومی، بسیار بالاتر برود.

باید تا رسیدن پاییز منتظر بمانیم و نتیجه نهایی تلاش های اپل را در دستگاه های خود ببینیم و صرفاً به آنچه اپل در مراسم هایش می گوید، اکتفا نکنیم. در آن زمان می توان مشاهده کرد که سازماندهی تصاویر توسط آلبوم آیفون بهتر انجام می شود یا Google Photos، و یا کدام پلتفرم می تواند پاسخ های هوشمند تری به پیام های دریافتی ارائه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Enrique Iglesias
    Enrique Iglesias | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵

    لطفا پوشش بدین
    https://www.blackberrycentral.com/news/article/why-blackberry-rome-hamburg/

مطالب پیشنهادی