ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آینده موبایل از نظر خالق اندروید: پردازش کوانتومی و استفاده از یک هوش مصنوعی واحد

به تصور «اندی روبین» (Andy Rubin)، یکی از خالقین اندروید و کسی که پروژه های رباتیک گوگل را کلید زد، در آینده، هوش مصنوعی به قدری پیشرفته و قدرتمند خواهد بود که تمام دستگاه های ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

به تصور «اندی روبین» (Andy Rubin)، یکی از خالقین اندروید و کسی که پروژه های رباتیک گوگل را کلید زد، در آینده، هوش مصنوعی به قدری پیشرفته و قدرتمند خواهد بود که تمام دستگاه های هوشمند را در بر خواهد گرفت. وی که اخیراً در کنفرانس Tech نشریه بلومبرگ، واقع در سان فرانسیسکو حضور داشته می گوید ترکیبی از پردازش کوانتومی و پیشرفت های حاصل در زمینه هوش مصنوعی می تواند به ساخت هوشی خودآگاه منجر شود که تمام بخش های تکنولوژی را به تصرف خود در خواهد آورد.

روبین می گوید اگر انسان قادر به ساخت یک هوش مصنوعی خودآگاه باشد، نیازی به توسعه هوشی دیگر نبوده و تنها یکی از آنها کافیست. این سخنان روبین شاید اندکی دور از ذهن و صرفاً در حد تئوری به نظر برسند اما روبین در حال سرمایه گذاری روی کمپانی هایی است که قصد دارند چنین آینده ای را برای انسان ها محقق سازند.

برای مثال یکی از این کمپانی ها که در زمینه پردازش کوانتومی فعالیت دارد و روبین نامی از آن نمی برد، متشکل از محققانی است که به گفته وی، روزی امکان ساخت دیوایس های کوانتومی به کمک فرآیند تولید استاندارد امروزی را امکان پذیر خواهند کرد. لازم به اشاره است که پردازش کوانتومی به دلیل ماهیت خود و اتکا به قوانین طبیعی فیزیک، قدرت پردازشی فعلی را تا حد شگرفی افزایش خواهد داد.

روبین می گوید برای آنکه هوش مصنوعی بتواند نیازهای مصرف کنندگان را برطرف نماید، نیازمند اطلاعات خواهد بود و اینجاست که ربات ها وارد عمل می شوند. خالق اندروید توضیح می دهد که ربات ها دستگاه هایی مجهز به سنسورهای مختلف هستند که می توانند محیط اطراف خود را درک کرده، با آن تعامل داشته و به تبع همین، دچار یادگیری شوند. روبین در نهایت افزوده که هوش مصنوعی و پردازش کوانتومی، یک خط مشی مشابه را دنبال می کنند و به خوبی قادر به تکمیل یکدیگر خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی