ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از این پس عضو تازه ای به خانواده موبایل های وان پلاس اکس اضافه نخواهد شد

شرکت های تولید کننده موبایل معمولا برای آنکه کلیه گروه های مصرف کنندگان را پوشش دهند، دو یا سه کلاس مختلف از محصولاتشان را ارائه می دهند، با این همه، وان پلاس اخیرا تصمیم گرفته ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۱۵

شرکت های تولید کننده موبایل معمولا برای آنکه کلیه گروه های مصرف کنندگان را پوشش دهند، دو یا سه کلاس مختلف از محصولاتشان را ارائه می دهند، با این همه، وان پلاس اخیرا تصمیم گرفته که این اصل را کنار بگذارد و به ارائه تنها یک کلاس محصول بسنده نماید.

Pete Lau مدیرعامل این شرکت چینی که روز گذشته برای رونمایی از موبایل وان پلاس 3 در شنزن حضور یافته بود تایید کرد که محصول مقرون به صرفه تر کمپانی متبوعش به نام وان پلاس اکس دیگر مدل جایگزینی نخواهد داشت.

البته منظور آقای لو از گفتن این حرف آن نبوده که وان پلاس اکس دستگاه خوبی نیست یا طرفداران اندکی داشته، بلکه استدلال وی آن بوده که این سازنده با اتخاذ چنین تصمیمی قصد دارد عمده تمرکز خود را روی تولید تنها یک «پرچمدار واقعی» قرار دهد و از این طریق بنیان خود را مستحکم تر نماید (و این چیزی است که به باور Lau تیم وان پلاس در یک سال اخیر به کلی از آن غافل شده اند) و دیگر نیروی خود را صرف جنگیدن در رقابت محصولات اقتصادی نکنند.

به عنوان بخشی از این طرح دراز مدت قرار است که منابع توسعه وان پلاس برای سیستم عامل اکسیژن (تقریبا همان اندروید) و سیستم عامل هیدروژن (نسخه جمع و جورتر اندروید) با یکدیگر ادغام شوند و آنطور که گفته شده تا اواخر امسال خبری در همین رابطه منتشر می گردد.

Lau اضافه کرده که در نظر دارد سرمایه گذاری روی خدمات پس از فروش وان پلاس را بالا ببرد و محصولات بیشتری را در زمینه سبک زندگی ارائه کند (که از آن جمله می توان به سری جدید بگ یا کیسه های رونمایی شده در جریان این مراسم اشاره نمود) تا از این طریق برند خود را بیشتر و بیشتر مطرح نماید.

با در نظر داشتن مراسم رونمایی مجازی هدست Loop VR و همچنین ویدئوهای تبلیغاتی منتشر شده از سوی این شرکت، اینطور به نظر می آید که وان پلاس این روزها بیشتر از قبل در بخش تبلیغات هزینه می کند هرچند که Lau گفته است برای پایین نگه داشتن بهای تمام شده کالاهای این شرکت برای مشتریان، ترجیح می دهد که از کانال های تبلیغاتی مرسوم برای معرفی محصولاتش استفاده نکند.

با این همه، باز هم وان پلاس با قیمت رقابتی و بسیار پایین محصولاتش سودزاست و Lau در این باره گفته: «ما همچنان باید پول در بیاوریم؛ مساله در واقع به نحوه انجام کار و میزان سودی بستگی دارد که دوست دارید از یک محصول عایدتان شود.»

مدیرعامل این شرکت چینی بدون آنکه اشاره ای به آمار و ارقام فروش آن داشته باشد اشاره کرد که وان پلاس عملکرد خیلی خوبی در اروپا، هند و آمریکا دارد. وی ابزار امیدواری کرد که اروپا سریع ترین رشد را در میان بازارهای هدف وان پلاس داشته باشد و در عین حال در گروه محصولات بالاتر از 300 دلار نیز نخستین برند در هند باشد.

اما این شرکت برخلاف رقبای بومی اش هوشیاری خود را در بازار چین حفظ خواهد کرده و ترجیح می دهد که منابع خود را روی کانال های آنلاین سرمایه گذاری کند و ظاهرا قصد گشایش فروشگاه فیزیکی تازه ای را در این سرزمین ندارد.

Lau اضافه کرد، این رویه در بازه زمانی 20 سال پروسه ای کاملا معقول خواهد بود. برخی فروشنده ها می گویند که الگوی آنلاین از رونق سابق افتاده و در نتیجه زبان به نقد و نکوهش آن می گشایند اما من این فضا را به سان یک فرصت می بینم. تنها کافیست که در آن ثابت قدم باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی