ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کاهش سهم آیفون و افزایش سهم اندروید
تکنولوژی

افزایش سلطه اندروید در برابر کاهش تدریجی سهم iOS در بازار تلفن های هوشمند

بر اساس گزارش تازه موسسه «Kantar Worldpanel ComTech»، به لطف آمار بالای انتخاب اندروید از طرف کسانی که برای اولین بار اقدام به خرید تلفن های هوشمند می کنند، سهم این سیستم عامل از بازار ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

بر اساس گزارش تازه موسسه «Kantar Worldpanel ComTech»، به لطف آمار بالای انتخاب اندروید از طرف کسانی که برای اولین بار اقدام به خرید تلفن های هوشمند می کنند، سهم این سیستم عامل از بازار این محصول بیش از گذشته افزایش یافته است. به خصوص که مدتی است فروش آیفون های اپل هم رو به کاهش گذاشته است.

طبق این گزارش، در سه ماهه منتهی به آوریل 2016، اندروید توانسته ۷۶ درصد از سهم بازار موبایل های هوشمند در پنج بازار بزرگ اروپایی را از آن خود کند. این یعنی رشدی 5.8 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل. این بازارها شامل انگلستان، آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا است.) سهم اندروید از بازار آمریکا اما کمی پایین تر و برابر با 67.6 درصد است. این رقم در سال گذشته برابر با 62.4 درصد بوده است.

از آن طرف اما سهم سیستم عامل اختصاصی موبایل های اپل با کاهشی 3.5 درصدی به 30.7 رسیده است. کاهش سهم اهالی کوپرتینو در بازار بزرگ بعدی، یعنی چین از این هم بیشتر و معادل 5.1 درصد است. به این ترتیب حالا تنها ۲۰.۱ درصد از موبایل های فعال در این کشور آیفون هستند، در حالی که رقیب دیرینه توانسته تسلط 74 درصدی سال قبل خود را 4.4 درصد دیگر استحکام بخشد.

در شرایطی که به نظر می رسد بازار آیفون های اپل به اشباع رسیده، از دیدگاه Kantar دو عامل باعث افزایش قابل توجه سهم اندروید شده است؛ اول تمایل اکثریت قریب به اتفاق «خرید اولی ها» به محصولات اندرویدی. دوم وفاداری فراتر از حد انتظار کاربران اندرویدی به این پلتفرم، به خصوص در بازار آمریکا. در سه ماهه منتهی به سال 2016، حدود 91 درصد از خریداران تلفن های اندرویدی پیش از آن نیز صاحب موبایلی با همین سیستم عامل بوده اند.

البته در این میان نمی توان از عملکرد ضعیف اکوسیستم ویندوز موبایل و در نتیجه مهاجرت کاربران آن به سمت سیستم عامل گوگل نیز چشم پوشی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • shaBGard
    shaBGard | ۲۷ خرداد ۱۳۹۵

    ههه قبلا گفته بودم آندروید جاودانه است و اپل داره راه جاوا رو میره

  • Nima
    Nima | ۲۶ خرداد ۱۳۹۵

    عکس تیتر خیلی باحاله ?

  • MojtabaHere
    MojtabaHere | ۲۶ خرداد ۱۳۹۵

    فک میکردم اونایی که از ویندوز خسته میشن میرند آیفون میگیرند
    اینطوری که چیزی بدست نمیارند ?

  • Mohammad
    Mohammad | ۲۶ خرداد ۱۳۹۵

    Heh che bamazeie

مطالب پیشنهادی