ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بر اساس آخرین آمارها ایران به نسبت درآمد سرانه، ارزان ترین نرخ تلفن ثابت جهان را داراست

همان گونه که مطلع شدید، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بعد از گذشت مدت ها کشمکش و پایان چالش‌ های موجود میان حاکمیت این حوزه و شرکت مخابرات ایران، تعرفه‌ های ارتباطی در بخش تلفن ثابت را ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۴۵

همان گونه که مطلع شدید، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بعد از گذشت مدت ها کشمکش و پایان چالش‌ های موجود میان حاکمیت این حوزه و شرکت مخابرات ایران، تعرفه‌ های ارتباطی در بخش تلفن ثابت را بعد از ۱۲ سال تغییر داد.

موضوع افزایش و تعدیل تعرفه‌ های تلفن ثابت با وجود آنکه بعد از چند هفته کار کارشناسی، در جلسه ی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوب شده اما ظاهراً این مصوبه باید جهت تأیید نهایی به دولت ارسال شود. وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جزئیات جلسه ی مهم این هفته که مربوط به کاهش قیمت اینترنت و افزایش تعرفه‌ های تلفن ثابت می شود را همچنان رسانه ای نکرده‌‌ اند و تنها به ذکر کلیاتی از موضوع پرداخته اند.

از بحث تعدیل تعرفه‌ های ارتباطی و تصمیمات رسانه‌ ای نشده ی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که بگذریم، نگاهی به جایگاه ایران از منظر شاخص‌ های بین‌ المللی ارتباطات و فناوری اطلاعات در بین کشور های جهان نشان می‌ دهد ایران ارزان ترین هزینه ی تلفن ثابت جهان را دارد و بعد از ایران، کوبا و ونزوئلا به ترتیب رتبه های دوم و سوم را دارا هستند. در گزارش یاد شده تنها علت این ارزانی به طور کلی باز نبودن بازار رقابت تلفن ثابت، یکه تازی اپراتورهای ارائه دهنده ی آن و یارانه های دولتی در این کشورها برای پایین نگه داشتن قیمت ها عنوان شده است.

شاخص مربوط به «سبد قیمت ارتباطات و فناوری اطلاعات» گزارش اتحادیه ی بین المللی مخابرات، رتبه ی ایران را در میان کشور های جهان ۷ اعلام می کند که زیر سبد قیمت تلفن ثابت آن نشان می‌ دهد ایران از لحاظ ارزانی، رتبه ی اول جهان را در این بخش دارد. جایگاه ایران در حوزه ی زیر سبد تلفن همراه نیز در بین کشور های دنیا ۱۷ است.

اما نکات دیگری نیز در آمارهای ارائه شده از سوی اتحادیه ی بین المللی مخابرات به چشم می خورد از جمله اینکه شاخص کلی توسعه ی ارتباطات و فناوری اطلاعات (IDI) ایران در سال ۲۰۱۵ با ۸ پله صعود نسبت به سال ۲۰۱۰ در رتبه ی ۹۱ جهانی و بعد از کشور هایی مثل اکوادور، مغولستان، ترکیه، عمان، قطر، کویت، عربستان و امارات قرار می گیرد. گفتنی است شاخص توسعه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات بر مبنای یازده معیار ICT بنا شده و در سه شاخه ی دسترسی، مصرف و مهارت ها طبقه بندی می شود که رتبه ی ایران از لحاظ شاخص های دسترسی، مصرف و مهارت ها به ترتیب ۸۰، ۱۰۸، و ۶۹ عنوان شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • علیرضا
    علیرضا | ۲۷ خرداد ۱۳۹۵

    دیجیاتو ولمون کن جون مادرت،یه چیزم ارزونه چکل نکن مخابرات ما رو که گروون کنه

  • mamali_mamooli
    mamali_mamooli | ۲۶ خرداد ۱۳۹۵

    بله دیگه مقدمه چینی برای افزایش دوباره نرخ مکالمه !!!!

  • ali
    ali | ۲۶ خرداد ۱۳۹۵

    به فرض اینکه نرخ تلفن ثابت ایران ازهمه جا ارزانتره،که نیس!اینم محاسبه کنید که درامده مردم جزوه کمترین درامدهاس توبین کشورا!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی