ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خداحافظی اوباما با بلک بری و انتخاب یکی از کهکشانی های سامسونگ به جای آن

هفته گذشته خبر رسید که باراک اوباما بالاخره تصمیم گرفته عناد و دشمنی اش با تکنولوژی را کنار بگذارد و موبایل بلک بری خود را با تلفن هوشمند دیگری که نامش فاش نشده جایگزین نماید. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵

هفته گذشته خبر رسید که باراک اوباما بالاخره تصمیم گرفته عناد و دشمنی اش با تکنولوژی را کنار بگذارد و موبایل بلک بری خود را با تلفن هوشمند دیگری که نامش فاش نشده جایگزین نماید.

او در آن زمان گلایه داشت که تلفن همراه تازه اش آنطور که کارکنان گفته اند هوشمند نیست و در این باره اظهار نمود: موبایل جدید فوق العاده و البته پیشرفته است اما بنابر دلایل امنیتی قابلیت عکسبرداری ندارد، تماس تلفنی با آن ممکن نیست، نمی توان با آن پیام متنی ارسال نمود و موسیقی هم پخش نمی کند. در واقع این دستگاه به سان یکی از همان موبایل های اسباب بازی است که بچه های سه ساله را سرگرم می کند.

با در نظر داشتن اطلاعاتی که رئیس جمهور آمریکا در اختیار رسانه ها قرار داده، می توان حدس زد دستگاهی که با آن کار می کند یک اسمارت فون به شدت ایمن سازی شده است. سوال اینجاست، نام سازنده و مدل دستگاه چیست؟

ظاهرا تنها یک دستگاه موبایل در این کره خاکی وجود دارد که تمامی پیش نیازها و ملزومات مد نظر سازمان سیستم های اطلاعاتی دفاعی آمریکا موسوم به DISA (که وظیفه ارائه خدمات اطلاعاتی و ارتباطی به کاخ سفید را بر عهده دارد) را در خود دارد و آن دستگاه چیزی نیست جز گلکسی اس 4 اصطلاحا «سخت شده».

قبل از آنکه خرده بگیرید چرا رئیس جمهور آمریکا باید از موبایلی استفاده نماید که قدمتش به سه سال می رسد، توجه داشته باشید که این دستگاه یک مدل معمول از گلکسی اس 4 نیست.

در سال 2014 میلادی، سامسونگ تمام تلاش خود را به کار گرفت تا تاییدیه طرح سِرّی توانمندی های محرمانه موبایل (DMCC-S) متعلق به وزرات دفاع آمریکا را برای شمار زیادی از موبایل هایش دریافت نماید و دلیلش هم عموما اثبات قابلیت های راهکارهای امنیت سازمانی ویژه دستگاه های موبایلش موسوم به KNOX بود.

در حال حاضر، از میان آن تلفن های همراه تنها S4 است که تاییده های لازم برای دسترسی به شبکه دفاعی محرمانه SIPRNet را در اختیار دارد و در نتیجه به احتمال خیلی زیاد این همان تلفن همراهی است که اوباما هم اکنون از آن استفاده می کند.

با این همه، حتی همین S4 هم با شمار زیادی از محدودیت ها روبروست و مثلا تنها می توان مجموعه از پیش تعریف شده ای از اپلیکیشن های اندرویدی را که از اپ استور DISA قابل دریافت است روی آن نصب نمود یا اینکه تنها با استفاده از صفحه تقسیم تلفن (switchboards) یا VoIP ایمن می توان با آن تماس گرفت.

اضافه نماییم نخستین فردی که موفق شد این گلکسی اس 4 «سخت شده» را تست نماید جان کری وزیر خارجه کشور آمریکاست و به همین خاطر احتمال می رود اوباما نیز در مسیری مشابه وی قرار گرفته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • Mehdi
    Mehdi | ۲۸ خرداد ۱۳۹۵

    این مسلمون زاده اح..ق از همه لحاظ آبروی آمریکا رو برده...

    • محمد
      محمد | ۲۸ خرداد ۱۳۹۵

      چی میگی کی ابرو برده
      الان ابرو امریکا رفته ... امریکا حالا حالا ها پادشاهی میکنه تو این دنیا
      اونی که ابرو نمیزاره ترامپه

  • آریا
    آریا | ۲۷ خرداد ۱۳۹۵

    چرا برند کره ای آخه؟. مگه خودتون اپل ندارین؟. موتورولا رو که نابود کردین. حد اقل اپل استفاده میکردی

  • Hamed Khosravi
    Hamed Khosravi | ۲۷ خرداد ۱۳۹۵

    علاوه بر این سامسونگ گفته یه نسخه صورتی از S4 رو به عنوان اشنتیون میده به خانومش . که بنا بر مسائل امنیتی فقط میشه تقویم رو باهاش نگاه کرد :)

  • farzad37j
    farzad37j | ۲۷ خرداد ۱۳۹۵

    نگاه كنيد قيافه اوبامارو.بهش بگين بيخيال بابا تا ١١ ماه ديگه دونالد ترامپ مياد.

  • HANi
    HANi | ۲۷ خرداد ۱۳۹۵

    پس انتخاب نکرده بزور بهش دادن?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی