ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جی 5 ال جی دارنده پنجمین دوربین برتر در میان پرچمداران؛ سایت DxOMark خبر داد

تلفن هوشمند جی 5 ال جی برخلاف دو نسخه قبلی اش بیش از آنکه روی مقوله عکاسی دیجیتال تمرکز داشته باشد، حول ایده طراحی ماژولار ساخته و پرداخته شده است. با این همه، این بدان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۱۵

تلفن هوشمند جی 5 ال جی برخلاف دو نسخه قبلی اش بیش از آنکه روی مقوله عکاسی دیجیتال تمرکز داشته باشد، حول ایده طراحی ماژولار ساخته و پرداخته شده است. با این همه، این بدان معنا نیست که موبایل های متعلق به این رده در زمینه عکاسی چیزی از رقبایشان کم دارند.

سایت DxOMark که کارش تحلیل عکس و ویدئوهای گرفته شده با دوربین و دستگاه های موبایل است پس از بررسی جی 5 امتیاز قابل توجه 86 را به عملکرد قابل اطمینان آن در عکاسی و فیلمبرداری داده است. پرچمدار تازه ال جی توانسته جایگاه پنجم را در رتبه بندی تلفن های همراه به خود اختصاص دهد که این عملکرد مطلوب نشان می دهد ماژول کم پلاس گزینه ای ارزشمند برای خرید است.

البته اغلب تلفن های هوشمند این روزها در شرایط ایده آل عملکرد خوبی را از خود به نمایش می گذارند و عکس هایی روشن و مطلوب را در محیط های باز می گیرند. تلفن هوشمند جی 5 نیز از این قاعده جدا نیست و با اکسپوژرهای متعادلش کارکردی معقول را در چنین محیط هایی از خود به نمایش می گذارد، با این همه، آنطور که کارشناسان وبسایت DxOMark گفته اند، دستگاه در عکسبرداری از صحنه هایی که نرخ تضاد رنگ بالایی دارند با مشکل روبروست.

Beaubourg_Fontain_01__920

اما شاید قابل توجه ترین نکته در خصوص این موبایل عملکردش در محیط های بسته و نور کم باشد که کارش را به بهترین نحو ممکن به انجام می رساند و تصاویری روشن با رنگ های زنده را ثبت می کند.

البته لازم است اشاره نماییم که عملکرد دستگاه در این شرایط نیز اندکی ناپایدار است؛ بدان معنا که در برخی شات ها جزئیات تصویر بیشتر است و در برخی کمتر و نکته دیگر اینکه حتی با وجود جدیدترین تکنولوژی های عکاسی در جی 5، عکاسی با این موبایل برای آنها که دستان لرزانی دارند آن هم در شرایط محیطی با اکسپوژر پایین نتایج خوبی به دنبال نخواهد داشت.

Target_Lux__920

در خصوص ثبت ویدئو هم باید بگوییم که جی 5 بهترین عملکرد را در محیط های باز از خود به نمایش می گذارد و همان میزان جزئیات را ثبت و ضبط می کند. با این حال، وقتی نوبت به فیلم برداری در محیط های بسته می رسد، دستگاه کمبودهایش را به خوبی نشان می دهد و چون دوربین برای رفع کمبودها بیش از اندازه خود را به زحمت می اندازد، ویدئوها با اکسپوژر بیش از اندازه زیاد تهیه می شوند، ثبات ندارند، جزئیات شان اندک است و دچار لرزش هستند.

اما نکته ای که می توان به آن دل خوش کرد این است؛ سیستم فوکوس خودکار دوربین هم در محیط های باز و هم محیط های بسته سریع عمل می کند. درهر حال مشکلی که از آن یاد شد طاعونی است که دست به گریبان بسیاری از تلفن های همراه پیشرفته و به طور مشخص ماژول های دوربین شان شده است.

در پایان تلفن هوشمند جی 5 الجی موفق شد امتیاز 88 را برای عکاسی دریافت نموده و در جایگاهی مشابه به اچ تی سی 10 و گلکسی اس 7 اج سامسونگ قرار بگیرد که هم اکنون بالاترین رتبه ها را در این فهرست دارند.

در نظر داشته باشید که امتیاز این موبایل در بخش فیلم برداری کاهشی محسوس داشت و به رقم 82 رسید. با این همه، میانگین امتیاز اختصاص یافته به پرچمدار الجی برابر با 86 عنوان شده و با اختلافی اندک از اچ تی سی 10، گلکسی اس 7 اج، گلکسی اس 6 اج پلاس و اکسپریا زد 5 سونی در جایگاه پنجم جدول می نشیند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • javad
    javad | ۲۷ خرداد ۱۳۹۵

    جوووووننننننن htc 10???نقطه قوت پرچمدارای قبلی htc تبدیل شد به یه نقطه قوت???

  • shabgardkamy
    shabgardkamy | ۲۷ خرداد ۱۳۹۵

    سونی سال پیش نابود کرده پرچمدار های جدید رو

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی