ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

در روز اول نمایشگاه E3 2016 چه گذشت

پس از فراز و نشیب هایی که با کنفرانس های امسال E3 طی کردیم، اکنون نوبت به خود نمایشگاه رسیده است تا بازدیدکنندگان بتوانند با سازندگان مصاحبه هایی داشته و عناوین موجود را تجربه کنند. ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

پس از فراز و نشیب هایی که با کنفرانس های امسال E3 طی کردیم، اکنون نوبت به خود نمایشگاه رسیده است تا بازدیدکنندگان بتوانند با سازندگان مصاحبه هایی داشته و عناوین موجود را تجربه کنند. معمولا در این روزها اخبار و تریلرهای زیادی از عناوین گوناگون به دست می رسد که به دلیل وسعت بسیار زیاد آن ها، امکان دارد نتوانید به تمامی آن ها دسترسی داشته باشید. بنابراین سعی کرده ایم با مرور مهمترین اخبار منتشر شده از نمایشگاه کار را برای شما آسان کنیم. اگر دوست دارید بدانید در اولین روز E3 چه گذشت، با ما همراه باشید.

دموی قسمت بعدی گاد آف وار با 30 فریم بر ثانیه و روی پلی استیشن 4 اجرا شده بود

GoW4

شروع طوفانی کنفرانس سونی در نمایشگاه E3 نوید یک رویداد فراموش نشدنی را می داد. آن ها در ابتدای همایش خود تصمیم گرفتند تا قسمت بعدی God of War را معرفی کرده و دمویی زیبا از آن را به نمایش بگذارند؛ دمویی که موسیقی آن به صورت زنده اجرا شد. اکنون اخبار به دست رسیده نشان می دهند که دموی بازی 30 فریم بر ثانیه بوده است. علاوه بر این، استودیو سازنده در خبری بسیار خوشحال کننده اعلام کرد نسخه نمایشی روی یک پلی استیشن 4 اجرا شد. اگر به خاطر داشته باشید، پس از نمایش به یاد ماندنی این بازی و گرافیک زیبایی آن، شایعاتی مبنی بر اجرای دمو روی پلی استیشن نئو [مدل قوی تر پلی استیشن 4] به گوش رسید که خوشبختانه رد شد. در پایان باید بگوییم سازنده هنوز اطمینان ندارد بازی نهایی چه فریم ریتی داشته و چه تاریخی انتشار می یابد.

در قسمت بعدی فرنچایز محبوب The Legend of Zelda خبری از شخصیت اصلی زن نیست

13

همان طور که انتظار می رفت کمپانی نینتندو دیشب در جریان رویدادی از قسمت بعدی The Legend of Zelda با نام Breath of the Wild رونمایی کرد. بر اساس اطلاعات به دست آمده، در این عنوان که برای پلتفرم های Wii U و NX [کنسول نسل بعد نینتندو] انتشار می یابد، باید بار دیگر در نقش لینک که برای اولین بار صداگذاری شده، به ماجراجویی بپردازید. نکته جالب اینجاست که برخلاف شایعات شاهد حضور شخصیت اصلی زن نیستیم. البته نینتندو اذعان داشت امکان دارد در قسمت های آینده ورژن مونث لینک را در بازی قرار بدهد. بد نیست بدانید نقشه Breath of the Wild دوازده برابر بزرگتر از Twilight Princess هست؛ المانی که در نمایش دیشب هم به خوبی نمایان بود.

حضور Xbox One S و Project Scorpio به معنای پایان پشتیبانی از اکس باکس وان اولیه نیست

7

با تایید ساخت ورژن های قوی تر پلتفرم های پلی استیشن 4 و اکس باکس وان، شایعاتی به گوش می رسید که نشان می داد دو کمپانی مایکروسافت و سونی پس از مدتی دیگر از کنسول های قدیمی خود پشتیبانی نمی کنند. دیروز فیل اسپنسر با مصاحبه ای که داشت توانست خیال تمامی بازیکن ها را راحت نماید. بر اساس گفته او، دیوایس های جدید برای هماهنگ سازی با رزولوشن 4K و تکنولوژی واقعیت مجازی هستند. بنابراین بازی ها برای تمامی کنسول های نسل هشتم مایکروسافت انتشار می یابند: «همه عناوین دارای نسخه های اکس باکس وان، اکس باکس وان اسلیم و اسکورپیو خواهند بود.» همچنین او در ادامه گفت مایکروسافت قصد ندارد در آینده عمر کنسول ها را کاهش داده و یک یا دو سال پلتفرم جدیدی را عرضه کند. به بیان واضح تر، فراگیری نسبی واقعیت مجازی و 4K آن ها را مجاب کرد تا کنسولی را طراحی کنند که از این دو ویژگی پشتیبانی نماید.

تریلر جدیدی از Attack on Titan منتشر شد

سال 2013 بود که انیمه حمله به غول توانست با المان های اکشن و داستانی خود میلیون ها نفر را جذب کند. همان طور هم که می دانید، امسال شاهد انتشار بازی از روی این انیمه برای تمامی پلتفرم های خانگی خواهیم بود. براساس اطلاعات به دست آمده، حمله به غول دارای دو فرم گیم پلی گوناگون هست. با استفاده از یکی از آن ها، می توانید از شمشیر و وسیله مخصوص مبارزان برای کشتن غول یا تایتان ها استفاده کنید. فرم دوم گیم پلی هم با کنترل یک غول دنبال می شود. امروز Temco Koei، سازنده بازی، تریلر جدیدی از بازی به انتشار رسانده که اطلاعات جدیدی از گیم پلی هیجان انگیز این عنوان را به نمایش می گذارد. لازم است بگوییم تریلر حاوی جزییاتی داستانی از انیمه هم هست، بنابراین اگر قصد دیدنش را دارید توصیه می کنیم نبینید.

نسخه نهایی رزیدنت ایول 7 دارای شخصیت و محیط موجود در دموی این بازی نخواهد بود

6

یکی از جنجال برانگیز ترین المان هایی که در تریلر معرفی رزیدنت ایول 7 به نمایش درآمد، دوربین اول شخص بازی بود. همان طور که می دانید از رزیدنت ایول 4 به بعد، تمامی عناوین شماره دار سری از دوربین سوم شخص پشتیبانی می کردند. کپکام که می دانست این تغییر کمی بازیکن ها را گیج می کند، تصمیم گرفت تا با انتشار دمویی قابل بازی طرفداران را بیشتر با ویژگی های جدید رزیدنت ایول 7 آشنا کند. اکنون بر اساس گفته آن ها، شخصیت و محیط این دمو که ار روز گذشته برای کاربران پلی استیشن پلاس منتشر شده، در عنوان نهایی قرار نخواهد داشت. برای اطلاعات بیشتر، مشابه این کار را قبلا با دموی P.T که برای عنوان مرحوم سایلنت هیل هم بود، دیده بودیم. بنابراین اتفاق جدیدی نیست. رزیدنت ایول 7 که از سال 2014 تاکنون در دست ساخته بوده، بیست و چهارم ژانویه سال بعد (5 بهمن) برای پلتفرم های پلی استیشن 4، اکس باکس وان و پی سی انتشار می یابد.

نسخه واقعیت مجازی فال اوت 4 در دوازده ماه آینده منتشر می شود

4

در نمایشگاه E3، شرکت بتسدا با اعلام این که فال اوت 4 به زودی از واقعیت مجازی پتشیبانی می کند، نشان داد برنامه ویژه ای برای این تکنولوژی دارد. با وجود این که هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار نسخه واقعیت مجازی فال اوت 4 به دست نرسیده، اما بتسدا عنوان نموده که این ورژن تا دوازده ماه آینده منتشر می شود. به بیان دیگر، بازیکن ها حداکثر باید تا سه ماهه ابتدایی سال 2017 برای تجربه واقعیت مجازی فال اوت 4 دست نگه دارند. فعلا انتشار این ورژن بازی برای هدست  HTC Vive تایید شده است. بد نیست بدانید جان کارمک، یکی از سازندگان افسانه ای دووم، به دلیل این که بتسدا قصد ندارد از هدست واقعیت مجازی پشتیبانی کند، این کمپانی را ترک کرد. به نظر می رسد اوضاع کمی فرق کرده!

مارول برنامه های زیادی برای حضور پر رنگ تر در صنعت گیمینگ دارد

8

کنفرانس E3 سونی سورپرایزهای زیادی داشت که یکی از آن ها را می توان به معرفی عنوانی با محوریت شخصیت محبوب مرد عنکبوتی اختصاص داد. بر اساس گفته مارول، این بازی تنها شروعی برای حضور پر رنگ تر آن ها در صنعت گیمینگ بوده و می خواهند با شرکت های بازیسازی قدرتمندی همکاری کنند. بد نیست بدانید استودیو تل تیل هم سال 2015 اعلام کرد با همکاری مارول به ساخت بازی جدیدی روی آورده که سال 2017 انتشار می یابد. هنوز اطلاعات دقیقی از این بازی به دست نرسیده است. برای اطلاعات بیشتر، بازی اسپایدرمندی که در جریان کنفرانس سونی معرفی شد توسط Insomniac Games، سازنده رچت و کلنک، رسیستنس و سانست اوردرایو، در دست ساخت بوده و برای پلی استیشن 4 انتشار می یابد. اینسامنیاک گفته این بازی بلندپروازانه ترین پروژه استودیو هست.

داستان قسمت جدید God of War پس از God of War 3 اتفاق می افتد؛ بازی جهان باز [Open World] نیست

3

تغییر نمای دوربین، اتفاقات احساسی تر، سیستم مبارزات سنگین و عوض شدن صداگذار کریتوس از جمله تغییرات مهمی بودند که در دموی معروفی این بازی حضور داشتند. یکی از فرضیه های جالبی که پس از نمایش زیبای بازی دست به دست چرخید، جهان باز یا Open World بودن بازی بود. امروز کوری بلاگ، کارگردان بازی، اعلام کرد قسمت بعدی خدای جنگ جهان باز نبوده و فقط مناطق موجود در این عنوان وسیع تر هستند. همچنین او در ادامه گفت داستان بازی پس از اتفاقات قسمت سوم می افتد. خیلی هیجان زده ایم تا ببینیم چگونه سانتا مونیکا، استودیو سازنده، توانسته از خدایان یونان به خدایان اسکاندیناوی برسد.

ریمستر اسکایریم از مادهای قدیمی هم پشتیبانی می کند

11

همان طور که شایعه شده بود، کمپانی بتسدا در جریان کنفرانس خود از بازسازی عنوان محبوب اسکایریم با نام Skyrim Special Edition پرده برداشت و گفت نسخه های کنسولی بازی هم از ماد پشتیبانی می کنند. اکنون براساس گفته بتسدا، قابلیت حضور مادهای قدیمی اسکایریم هم برای ریمستر بازی وجود دارد. البته به نظر می رسد سازنده ها باید تغییرات کوچکی در مادها بدهند تا شاهد حضور آن برای کنسول های نسل هشتم هم باشیم. Skyrim Special Edition بیست و هشتم اکتبر سال جاری (7 آبان) منتشر می شود. برای اطلاعات بیشتر، در نسل هفتم تنها ورژن رایانه های شخصی بازی دارای این قابلیت بود.

سونی انتظار کمبود هدست PlayStation VR در زمان عرضه را دارد

2

به لطف استقبال بسیار زیاد مردم از هدست پلی استیشن VR، سونی عنوان نمود که امکان دارد این هدست دیگر در زمان انتشار در دسترس نبوده و بازیکن هایی که پیش خرید می کنند مدتی بعد محصول خود را دریافت نمایند. اندرو هاوس علت این که سونی ساخت هدست های بیشتری را در دستور کار خود قرار نمی دهد، گفت: «تکنولوژی واقعیت مجازی تازه در مراحل ابتدایی خود به سر برده و هنوز مشخص نیست چه گستره ای از کاربران جذب آن می شوند.» البته آن ها امیدوارند که بتوانند پاسخ گوی تقاضای بازار باشند. بد نیست بدانید این اتفاق برای پلی استیشن 4 هم افتاده بود و سونی تا چند ماه با کمبود این کنسول در بازار مواجه شد. پلی استیشن VR در سیزدهم اکتبر سال جاری (22 مهر) عرضه می شود.

ساخت The Elder Scrolls VI تایید شد؛ بازی راه درازی تا معرفی در پیش دارد

10

تاد هاوارد، کارگردان فرنچایز بسیار محبوب الدر اسکرولز، از ساخت قسمت ششم این سری پرده برداشت. بر اساس گفته او، بازی راه بسیار درازی را در پیش داشته و آن ها برای تولیدش از تکنولوژی های قدرتمندی استفاده خواهند کرد: «من می توانم اکنون به شما توضیحاتی از پروژه بدم و در پاسخ به من بگویید که با تکنولوژی های امروزی ساخت چنین چیزی ممکن نیست. بنابراین قسمت ششم عنوانی خواهد بود که تولید آن زمان می برد.» همچنین هاوارد در بخش دیگری از مصاحبه خود گفت که استودیو آن ها دو IP جدید و بسیار بزرگتر دیگر هم در دست ساخت دارد؛ عناوینی که امکان دارد قبل از The Elder Scrolls VI رونمایی شوند.

نینتندو فردا از یک عنوان نقش آفرینی جدید برای 3DS رونمایی می کند

nintendo_header

متاسفانه چند سالی است که دیگر نینتندو آن فروغ دیگر در E3 را نداشته و نمایش های دیشب این کمپانی هم آن طور که باید و شاید به دل ننشست. با این وجود به نظر می رسد آن ها همچنان می خواهند به رونمایی از بازی های جدید ادامه دهند. بر اساس گفته نینتندو، این شرکت در روز آینده از یک IP نقش آفرینی جدید برای 3DS معرفی می کند. هنوز اطلاعات دقیقی به دست نرسیده و باید تا فردا صبر کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sharifi
    sharifi | ۲۷ خرداد ۱۳۹۵

    شدیدا منتظر رزیدنت ایول هستم
    ?

مطالب پیشنهادی