ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معاون شرکت پست: حضور پست در شبکه دسترسی فروشگاه های اینترنتی، انحصار ایجاد نمی کند

مجتبی نصیری، معاون مالی شرکت پست، به تازگی در گفتگو با تسنیم عنوان کرده است حضور پست در بخش شبکه ی دسترسی تجارت الکترونیک، هیچ مشکلی برای رقابت حمل‌ و‌ نقلی ایجاد نمی‌ کند. نصیری ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۱۵

مجتبی نصیری، معاون مالی شرکت پست، به تازگی در گفتگو با تسنیم عنوان کرده است حضور پست در بخش شبکه ی دسترسی تجارت الکترونیک، هیچ مشکلی برای رقابت حمل‌ و‌ نقلی ایجاد نمی‌ کند. نصیری در اظهار نظری گفته است: «رقابت در این عرصه با حضور اپراتور های دیگر پستی داغ‌ تر خواهد شد».

وی با اشاره به رویکرد پست در توسعه ی تجارت الکترونیک اظهار کرده است: «بازار خرید و فروش دیجیتالی روز به روز با گسترش فضای وب و امکانات سمت کاربر، گسترده می‌ شود و از این جهت شبکه ی عظیم پست در بخش توزیع می‌ تواند بسیار کمک حال باشد».

معاون شرکت پست پیرامون نقاط تمرکز این شرکت گفته است: «برنامه ی ما بر توسعه ی شبکه ی دسترسی متمرکز است و در نظر داریم حلقه ی واسط خوبی بین متقاضی و عرضه کننده باشیم. قطعاً هر شرکت فعال در زمینه ی خدمات دیجیتالی از این بستر استفاده کند زمینه ی خوبی برای رشد او فراهم می‌ شود، در غیر این صورت هم لطمه‌ ای به ما وارد نمی‌ شود».

نصیری درباره ی ورود شرکتی به وسعت پست به این عرصه و سخت شدن رقابت برای سایر دارندگان شبکه ی دسترسی و اینکه آیا این نوعی انحصار محسوب می شود یا خیر گفته است: «خیر؛ در حال حاضر طبق قانون وزارت ارتباطات مکلف به صدور پروانه ی پستی برای شرکت‌ های دیگری نیز شده است که این موضوع بر اصل رقابت تأکید دارد».

وی در ادامه اظهار کرده است: «حجم بازار این حوزه مدام در حال گسترش است و از این منظر نه تنها هیچ نگرانی در بین فعالان وجود ندارد، بلکه همه به آینده امیدوار هستند. قطعاً فعالیت ما در حوزه ی شبکه ی دسترسی، رقابت حمل‌ و نقلی را سخت نمی‌ کند. در حوزه ی فروشگاه‌ های اینترنتی، از آن جهت که اغلب بخش خصوصی هستند، شائبه ی همکاری اجباری با پست پیش نمی‌ آید و هر چه هست صرفاً رقابت خواهد بود. جالب است بدانید برند های معروف فروشگاه اینترنتی در پاره‌ ای موارد خدماتشان را به ما واگذار نمی‌ کنند و خودشان به سمت توزیع می‌ روند. لذا حضور شبکه ی پستی هیچ الزامی ایجاد نمی‌ کند».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی