ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کشف اطلاعات تازه در کد سیرا؛ مک بوک پرو آتی از نوار تاچ OLED بهره می برد

ماه گذشته گزارشی منتشر شد دال بر اینکه اپل در نظر دارد تغییراتی اساسی و جدی را در مک بوک پرو اعمال نماید و به عنوان مثال دکمه های فیزیکی فانکشن را با یک نوار ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

ماه گذشته گزارشی منتشر شد دال بر اینکه اپل در نظر دارد تغییراتی اساسی و جدی را در مک بوک پرو اعمال نماید و به عنوان مثال دکمه های فیزیکی فانکشن را با یک نوار تاچ OLED جایگزین نماید.

این شایعه با در نظر داشتن استانداردهای فعلی که مک بوک از آنها تبعیت می کند، بیش از اندازه سنت شکن به نظر می آید (و الهام بخش برخی رندرهای جالب هم بوده است) اما اخیرا شواهدی دال بر صحت داشتن این شایعه در کد macOS Sierra رویت شده که در واقع جدیدترین نسخه از سیستم عامل دسکتاپی اپل است و دو شب پیش در جریان کنفرانس WWDC معرفی گردید.

آنطور که در سایت 9to5Mac به نقل از وبسایت فرانسوی MacGeneration آمده است، کد کشف شده در این سیستم عامل در برگیرنده اطلاعات جدیدی است که با عبارت kHIDUsage_LED مشخص شده اند. این بخش ها در برگیرنده مواردی نظیر kHIDUsage_LED_DoNotDisturb هستند؛ تنظیماتی که هم اکنون از طریق بخش System Preferences قابل دسترس است اما در صورت وجود یک دکمه اختصاصی بک لایت LED هم قطعا به کار می آیند.

اطلاعات دیگری که با همین مقدمه در کدهای سیرا آمده اند به دکمه های کپس لاک، خاموش و روشن کردن دوربین، دریافت تماس، فوروارد سریع، بی صدا کردن، نایت مُد، پاز و پلی، پخش از ابتدا و توقف یا استاپ اشاره دارند: کلیه کارکردهایی که دسترسی سریع به آنها می تواند مفید واقع شود.

کدهای سیرا همچنین از داده های ورودی بیومتریک یا زیستی نام برده اند که این نیز شایعه دیگری را تقویت می کند: اینکه مک بوک آپدیت شده همراه با اسکنر اثرانگشت Touch ID عرضه می گردد.

البته در هر دوی موارد، وجود این کد لزوما به معنای عرضه حتمی امکانات یاد شده نیست و صرفا شایعات مطرح شده قبلی تقویت خواهند شد. برای نمونه در سال 2013 میلادی، برخی منابع در نسخه بتای iOS 7 به این نکته اشاره داشتند که آیفون بعدی مجهز به حسگر اثرانگشت زیستی خواهد بود و این مساله چند ماه بعد و همزمان با عرضه آیفون 5 اس تحقق یافت.

متاسفانه زودترین موعد برای دریافت خبرهای جدید در خصوص مک بوک جدید ماه سپتامبر (شهریور) است، یعنی زمانی که آیفون 7 معرفی می گردد. تا آن زمان اما بهتر است که دلمان را به شایعاتی خوش کنیم که از این طرف و آنطرف منتشر می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • s a e e d
    s a e e d | ۲۶ خرداد ۱۳۹۵

    تواین چندسال اخیر که خبرهای رسمی وشایعات شرگت اپل دنبال میکنم به این نتیجه رسیدم فاصله زیادی بین این دو وجود داره وتاحالاندیدم پیش بینی درمورد محصولات اپل درست بوده باشه

    • mehdi
      mehdi | ۲۶ خرداد ۱۳۹۵

      برعکس من هرچی دیدم از شایعات اپل درست بوده. حتی یه موضوع هم نمی‌مونه که توی کنفرانس بهش بپردازه و برای همین مسخره شده کنفرانس‌هاش.

مطالب پیشنهادی