ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یک کمپانی آمریکایی ادعا می کند که گوگل پروژه Loon را از آن ها دزدیده است

زمانی که گوگل برای اولین بار از Project Loon پرده برداشت، تقریبا کسی چیزی از آن نمی دانست. اما حالا، یک کمپانی به نام Space Data Corporation ادعا کرده که تکنولوژی مشابهی را یک دهه ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

زمانی که گوگل برای اولین بار از Project Loon پرده برداشت، تقریبا کسی چیزی از آن نمی دانست. اما حالا، یک کمپانی به نام Space Data Corporation ادعا کرده که تکنولوژی مشابهی را یک دهه پیش توسعه داده و پروژه Loon بر اساس اطلاعات محرمانه آن ها شکل گرفته است. شرکت SDC حتی تصویری از حضور سرگی برین در مقر آن ها را نیز منتشر ساخته.

حالا طی شکایت نامه ای، دادگاه کالیفرنیای شمالی باید به این طرح رسیدگی و دو پتنت مورد تجاوز توسط گوگل را بررسی کند. با توجه به ادعای کمپانی مالک پتنت های مربوط به بالون ها و ارائه اینترنت توسط آن ها، بعید به نظر می رسد که گوگل مجوزی در این راستا از SDC دریافت کرده باشد. با این حال، گوگل هم پتنت های مخصوص به خودش را در رابطه با بالون ها دارد که ممکن است فعالیت های SDC را دچار مشکل کند.

این کمپانی دو محصول SkySat و SkySite را ارائه می دهد که هر دوی آن ها عملکردی مشابه با پروژه بالن های گوگل را دارند اما گستره فعالیت آن ها بسیار محدود است. طبق مجوزهای موجود در FCC، این دو سرویس فقط در برخی مناطق آلاسکا و خلیج مکزیک فعال هستند.

Screen Shot 2016-06-15 at 12.04.13 PM

دلیل دیگری که SDC را در این پرونده قدرتمندتر جلوه می دهد، ملاقات سرگی برین، لری پیج و 10 مدیر ارشد دیگر گوگل در سال 2008 از مقر اصلی کمپانی Space Data Corporation است.

در همان سال، وال استریت ژورنال گزارشی نوشت در رابطه با اینکه شاید گوگل بخواهد کمپانی نام برده را بخرد یا حتی قراردادی با آن ثبت کند. اما دقیقا هیچ همکاری میان دو شرکت شکل نگرفت و در عوض، سه سال بعد پروژه Loon در داخل کمپانی شکل گرفت.

پیش از ملاقات SDC، تمامی مدیران گوگل توافق نامه عدم افشا را امضا کرده بودند و حالا اسپیس دیتا مدارکی موثق، دال بر استفاده از تکنولوژی اش توسط مدیران گوگل را دارد. گوگل تا به حال نظری راجع به پرونده منتشر نساخته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • hossein s
    hossein s | ۲۷ خرداد ۱۳۹۵

    باور کنید توی هند دارن مجانی استفاده میکنند از این نوع اینترنت مجانی اما به ما که میرسه آقایون حکومتی حرام اعلامش میکنند مانند شبکه های اجتماعی که میگن واسه جاسوسی اسرائیل از ماست این هم مانند همون بده!!!لعنت بر این افکار کوته بین لجوج

  • hossein s
    hossein s | ۲۷ خرداد ۱۳۹۵

    چرا از این نوع تکنولوژی در این کشور خراب شده استفاده نمیکنند چون فکرکنم سپاه همون دقیق اول با موشکهای قاره پیمای الکی اش این بالون ها و حتی پهپادهی اینترنتی رو بزنه چون اینها دلشون نمیخواد ما اینترنت پرسرعت داشته باشیم زیرا اینترنت باعث فهم ودرک بیشتر از جهان پیرامونمون میشه و این با اهداف انقلاب دینی در تضاد است و ما باید به سبک ۱۰۰۰ سال پیش تفکر کنیم.

مطالب پیشنهادی