ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شناسایی و دستگیری هکر تعدادی از سایت های دولتی توسط مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری

چندی پیش هک تعدادی از سایت های دولتی، جنجال رسانه ای زیادی به پا کرد. در همین راستا مرکز بررسی جرایم سازمان یافته ی سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرده هکر تعدادی از سایت های دولتی ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۴۵

چندی پیش هک تعدادی از سایت های دولتی، جنجال رسانه ای زیادی به پا کرد. در همین راستا مرکز بررسی جرایم سازمان یافته ی سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرده هکر تعدادی از سایت های دولتی را شناسایی و دستگیر کرده است.

این هکر که ظاهراً با نام «مافیا هکینگ تیم» فعالیت می کرده است، تاکنون تعداد زیادی از سایت های داخلی از جمله سایت سازمان ثبت اسناد کشور، شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از دانشگاه های کشور را هدف فعالیت های مجرمانه ی سایبری از جمله هک و نفوذ قرار داده است.

اما یک نکته ی مهم دیگر نیز در این خبر به چشم می خورد. برخی مقامات و منابع خبری پیش از این اعلام کرده بودند هکر مذکور تنها مدیریت بخش اطلاع رسانی سایت های هک شده را در اختیار گرفته بوده است، اما ظاهراً بررسی های کارشناسان مرکز بررسی جرایم سازمان یافته ی سایبری نشان داده است که وی به دلیل ضعف امنیتی، به اطلاعات زیادی دسترسی داشته ولی به دلیل انگیزه های خاص، از پیاده سازی و سرقت این اطلاعات خودداری نموده است.

لازم به ذکر است فرد یاد شده ضمن تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی گردیده و تحقیقات مقدماتی از وی کماکان در دستور کار کارشناسان فنی مرکز بررسی جرایم سازمان یافته ی سایبری قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • میلاد
    میلاد | ۲۹ خرداد ۱۳۹۵

    خدایی دمش گرم

  • mehdi
    mehdi | ۲۹ خرداد ۱۳۹۵

    الان این هکره یه شغل خیلی خوب و عالی با کلی امکانات های کلاس گیرش میاد

مطالب پیشنهادی