ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عظیم فرد: سازمان انرژی اتمی و رگولاتوری بر میزان تشعشعات محیطی آنتن های موبایل نظارت دارند

عظيم فرد، مديركل سرويس های راديویی سازمان تنظيم مقررات ارتباطات در رابطه با میزان مجاز تشعشعات آنتن های موبایل گفته است: «برای رعايت حدود تشعشعات آنتن ها در زمان نصب، تركيبی از سازمان انرژی اتمی و ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۵

عظیم فرد، مدیرکل سرویس های رادیویی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در رابطه با میزان مجاز تشعشعات آنتن های موبایل گفته است: «برای رعایت حدود تشعشعات آنتن ها در زمان نصب، ترکیبی از سازمان انرژی اتمی و رگولاتوری آزمون های محیطی را انجام می دهند تا توان حد سیگنال از حدود استاندارد تعریف شده، بیشتر نباشد. این میزان تشعشع متنوع بوده و در باند های فرکانسی مختلف، اعداد مختلفی است که برحسب توان و شدت میدان الکترومغناطیسی مقادیر مختلفی دارد. به طور کل این حدود تشعشع با استفاده از جدول و منحنی اعلام شده، به دست می آید».

ایشان با تأکید بر استاندارد بودن آنتن های موبایل افزوده است: «بخشی از این استاندارد ها توسط سازنده ی این تجهیزات رعایت می شود و زمانی که تجهیزات خریداری و وارد کشور شد، باید گواهی تأیید نمونه ی اندازه گیری تشعشعات داشته باشد. از سوی دیگر، در زمان نصب آنتن نیز دقت می شود تا در محیط اطراف سیگنال قوی تر از حد استاندارد تولید نکند».

فرد تصریح کرده است با وجود گواهی ها و آموزش هایی که اپراتور ها در این زمینه می بینند و با وجود نظارت رگولاتوری و سازمان انرژی اتمی، از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به نگرانی ها و شکایات مردمی در این خصوص رسیدگی می شود. ایشان در ادامه خاطرنشان کرده اند: «اطلاعات مردم در بسیاری موارد کافی نیست و بر حسب شنیده ها از وجود آنتن در محل زندگی خود نگران هستند».

مدیرکل سرویس های رادیویی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در ادامه ی صحبت های خود با اشاره به برخی شایعات و صحبت های نادرست در این زمینه، به یکی از این تصورات نادرست در مورد جذب امواج وای فای محیط توسط گیاه کاکتوس اشاره کرده و گفته است که وای فای هیچ ربطی به کاکتوس ندارد: «به طور کلی جذب شدن امواج رادیویی در محیط، تابع مشخصات ماده است. مشخصات اساسی ماده چند پارامتر است و با توجه به این پارامتر ها مشخص می شود که جذب امواج چگونه است و به اینکه کاکتوس باشد و یا درخت گردو، ارتباطی نخواهد داشت».

وی در خصوص قدرت امواج وای فای تأکید کرده است: «وای فای دارای توان بسیار ناچیزی است و مانند دستگاه هایی است که در حد باتری ساعت کار می کنند. بلوتوث و لپتاپ نیز همینطور است. این دستگاه ها پرقدرت به حساب نمی آیند».

این مقام مسئول در رگولاتوری با اشاره به ناچیز بودن توان امواج وای فای و قابل مقایسه نبودن آن با موبایل و ایستگاه های رادیویی اضافه کرده است: «وزارت بهداشت هم این موضوع را تأیید کرده است. البته این به این معنا نیست که خودمان را در مجاورت این دستگاه ها قرار دهیم، بلکه بهتر است در حد نیاز از آن استفاده کنیم».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mamali_mamooli
    mamali_mamooli | ۲۹ خرداد ۱۳۹۵

    دقیقا ما هم بخاطر اینکه شما ناظر قضیه هستید نگرانیم !

  • کامران
    کامران | ۲۹ خرداد ۱۳۹۵

    به جای دادن حقوق اضافی واسه این مسخره بازی ها ، یکم رو تعرفه های تماس نظارت کنید

  • M
    M | ۲۹ خرداد ۱۳۹۵

    حرف های قشنگی میزنند بیشتر مسئولین ولی نه بهش اعتقاد دارند و نه در عمل کاری انجام میدن.

  • اکبر
    اکبر | ۲۹ خرداد ۱۳۹۵

    بجا این حرفا یکم کمتر پارازیت ندازین رو ماهواره ها همه سرطانی شدیم ?

مطالب پیشنهادی