ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایجاد آتشسوزی کنترل شده در فضا توسط ناسا
تکنولوژی

ایجاد بزرگترین آتش سوزی کنترل شده در فضا توسط ناسا

سازمان فضایی ناسا در راستای افزایش ایمنی فضانوردان، اقدام به انجام یک تست آتش سوزی بزرگ در فضا کرده است. در طی این آزمایش یک بلوک 40 در 94 سانتی متری از الیاف پنبه و فایبرگلاس در ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

سازمان فضایی ناسا در راستای افزایش ایمنی فضانوردان، اقدام به انجام یک تست آتش سوزی بزرگ در فضا کرده است. در طی این آزمایش یک بلوک 40 در 94 سانتی متری از الیاف پنبه و فایبرگلاس در یک سفینه در حال بازگشت به زمین به آتش کشیده شد.

بزرگترین حجمی که تا به حال توسط ناسا در فضای خارج از جو دچار حریق شده، ابعادی کمتر از ۱۰ سانتی متر داشته است، بنابراین آزمایش فوق بزرگترین حریق کنترل شده فضایی تا به امروز به حساب می آید.

این آزمایش با نام رسمی Saffire-I درون فضاپیمای «Cygnus» به انجام رسید. این شاتل در ماه مارس بزرگترین محموله ارسالی از ایستگاه بین المللی را به زمین بازگردانده بود.

مرکز تحقیقاتی Glenn Research ناسا ماژولی را طراحی و تولید کرده تا از عدم انتشار آتش به سایر بخش های سفینه فضایی جلوگیری نماید. حریق مذکور در روز ۱۴ ژوئن و در شرایطی که Cygnus تنها چند ساعت قبل از آن از ایستگاه بین المللی جدا شده بود، در درون ماژول محافظ انجام گرفت.

پیش از آن که نمونه به طور کامل بسوزد، فضاپیمای مورد اشاره بیش از هزار مایل را در فضا طی کرده بود. بنابراین می توان انتظار داشت که به زودی عکس و ویدیوهای متعددی از مراحل انجام آزمایش Saffire-I منتشر شود.

ناسا برنامه دارد دو آتش سوزی کنترل شده دیگر را در عرشه Cygnus به انجام برساند. در مرحله دوم قرار است یک تکه ۵ در ۳۰ سانتی متری جهت «ارزیابی محدودیت های اشتعال پذیری اکسیژن» به آتش کشیده شود و در مرحله سوم هم یک نمونه خیلی بزرگتر در حالت بی وزنی طعمه شعله ها خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی