ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلو اورجین برای اولین بار پرتاب موشک نیو شپرد خود را به صورت زنده استریم خواهد کرد

شرکت خصوصی پروازهای فضایی «بلو اورجین» بار دیگر سعی خواهد کرد موشک New Shpard خود را برای بار چهارم به پرواز در آورده و روی زمین فرود بیاورد؛ البته این بار می توانید به صورت زنده ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

شرکت خصوصی پروازهای فضایی «بلو اورجین» بار دیگر سعی خواهد کرد موشک New Shpard خود را برای بار چهارم به پرواز در آورده و روی زمین فرود بیاورد؛ البته این بار می توانید به صورت زنده شاهد این پرواز آزمایشی باشید. پس از آنکه اوایل هفته اعلام شد پرواز موشک روز جمعه انجام خواهد شد، جف بزوس، مدیرعامل، امروز توئیت کرد این شرکت می خواهد پرواز موشک خود را روز یکشنبه ۱۹ ژوئن انجام دهد. پخش زنده ی اینترنتی این رویداد روی وبسایت بلو اورجین به آدرس BlueOrigin.com انجام خواهد شد. بزوس گفته است این پرواز آزمایشی برای ساعت ۱۰:۱۵ به وقت منطقه زمانی شرقی برنامه ریزی شده و پخش زنده ی آن حدوداً از نیم ساعت قبل از این زمان آغاز خواهد شد.

این اولین باری است که بلو اورجین استریم زنده ی یکی از پرواز های خود را در اختیار علاقمندان می گذارد؛ موضوعی که نشان از تلاش این شرکت برای شفافیت بیشتر در مورد پروژه هایش دارد. شفافیت بیشتر از سوی شرکت یاد شده حرکت هوشمندانه ای محسوب می شود، چرا که بلو اورجین پیش از این به خاطر مخفی کاری های بیش از اندازه اش مورد انتقاد قرار گرفته بود. شرکت یاد شده تا همین اواخر به ندرت در مورد کارهایی که انجام می داد مصاحبه ای می کرد و پرتاب های آزمایشی اولیه ی نیو شپرد نیز تنها پس از اتمام کامل فرایند ها برای عموم اطلاع رسانی شد. بلو اورجین حتی با این اطلاع رسانی نیز به جز انتشار ویدیو هایی خاص، اطلاعات چندانی درباره ی این پرواز ها در اختیار عموم قرار نمی داد.

اما وقایع اخیر نشان می دهد شرکت مذکور در حال اتخاذ چارچوب بازتری است. بزوس در ماه مارس برای اولین بار گروه کوچکی از خبرنگاران را به مقر اصلی این شرکت در Kent واشنگتون دعوت کرد. مدیرعامل بلو اورجین پیش از انجام آخرین پرواز آزمایشی نیو شپرد در ماه آپریل خبر آن را اعلام کرد. او حتی این رویداد را به صورت زنده توئیت کرد و از این طریق عموم مردم را در جریان پرتاب و فرود آرام این وسیله ی نقلیه قرار داد. گفتنی است هدف نهایی بلو اورجین از این آزمایش ها، فرستادن توریست به فضاست، به همین جهت شفافیت برای آینده ی این شرکت حیاتی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۹ خرداد ۱۳۹۵

    اشتباه ترجمه کردین. 10:15 به وقت شرق امریکاست (EST) ، نه نیم کره شرقی!!

مطالب پیشنهادی